TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Van Gelder
18-8-2018
|
21-7-2008 20:47:39
Hey Elke
Ik begrijp dat je overstuur bent. Wij huwen volgend jaar en onze kindjes zijn 2 en 4 jaar. Hoe bedoel je eigenlijk' niet gewenst gedurende de dag'? Bedoel je dat ze 's avonds niet meemogen naar het avondfeest? Onze kindjes gaan heel de dag mee. Om 11 u. stadhuis, daarna kerk, dan foto's nemen en daarna gaan wij met de naaste familie gezellig tafelen. Uiteraard zal dit moeten plaatsvinden in een kindvriendelijke locatie aangezien er 6 kindjes van onder de 5 jaar bijzijn en 2 iets ouder. Ze horen er nu eenmaal bij. Bij ons dansfeest 's avonds zullen ze er niet bijzijn omdat ik ze nog te klein vind daarvoor en ze toch hun nachtrust nodig hebben. Ze zullen al moe zijn van de rest van de dag. Maar misschien heb jij daar een ander idee over? Ik hoop voor jou dat je kindjes alsnog welkom zijn en jullie tot een akkoord komen.
Groetjes Caroline
|
|
Elke
16-5-2009
|
21-7-2008 20:52:55
Met niet gewenst bedoel ik echt niet gewenst. Niet op de receptie en (wel logisch) niet op het feest. Ik zou mijn kinderen, nu 1 en 4, ook niet meenemen naar een avondfeest, maar zelfs de receptie was onmogelijk. Dit zou enkel voer zijn voor andere gasten om hun eigen kinderen mee te brengen... We hebben al geprobeerd om hen om te praten of gewoon meer uitleg te krijgen maar nee blijft nee... zelfs mijn toekomstige schoonouders zien er geen graten in... stom hé
Elke
|
|
evy
1-3-2009
|
21-7-2008 21:07:25
Ons zoontje is er bij ons ook de ganse dag bij, uiteraard. Binnenkort trouwt m'n broer. Dan is ons zoontje bruidsjongen (dan 2,5j) en uiteraard aanwezig. Hij zal er van 's morgens tot 's avonds bijzijn. Van hen mag hij ook op het avondfeest blijven, maar dat gaan we wel niet doen. 't Zal zo al een vermoeiende dag zijn en wij willen 's avonds ook uit de bol gaan. Vind het jammer dat jullie kindjes niet welkom zijn. Denk dat ik dan ook maar de helft van de tijd aanwezig zou zijn...of helemaal niet!
|
|
Cindy
12-9-2008
|
22-7-2008 8:02:59
ik wil hier niet stoken maar bij ons loopt het ook zo.
wij hebben bewust gekozen voor alle kinderen jongeren dan 12 jaar niet mee uit te nodigen voor zowel receptie als avondfeest. gewoonweg omdat we de ouders wat rust konden geven. niemand heeft daar een probleem mee binnen de mensen die we uitnodigen. ze vinden het zelfs tof dat ze nu de ganse nacht kunnen feesten. Ik vind het niet zo abnormaal dat kinderen niet mee mogen....
grts cindy 12/09/08
|
|
Joke
25-4-2009
|
22-7-2008 8:19:26
Dag Elke,
Ik herinner mij dat mijn ouders vroeger iets gelijkaardigs hadden. Een neef van mij trouwde en alle kindjes onder 12 waren niet welkom. Ik was de enige van de kinderen in de familie die daarom niet kon gaan (ik was 11). Mijn ouders zijn om die reden zelf ook niet naar het feest geweest. Ik begrijp dat sommigen graag een leeftijdslimiet stellen, maar ééntje meer of minder zal de zaak nu ook niet hebben gemaakt hé. Een jaar later doe ik mijn plechtige communie en mijn ouders hebben alle neven en nichten uitgenodigd, ook die neef waar ik niet op het huwelijksfeest mocht komen. Nog een jaar later trouwt een nicht van mij (de zus van die eerste neef) en dan is de limiet... 14 jaar. Ik was toen 13. Opnieuw de enige van de kinderen in de familie die er dus buiten viel. Mijn ouders zijn dan ook niet gegaan.
Ik begrijp jouw frustratie volkomen, te meer omdat het duidelijk is dat jouw kinderen echt niet welkom zijn. Ik kan erin komen dat ze mensen tijdens het feest wat rust willen geven zodat ze kunnen feesten zonder hun kinderen (maar dan nog vind ik dat dat een keuze is die je aan de mensen zelf moet laten), maar het zijn nota bene de kinderen van hun broer ! Dat kan er bij mij ook niet in. Als je een leeftijdslimiet stelt voor neven en nichten, tja, maar voor naaste familie ?? Geen haar op mijn hoofd dat eraan zou denken kinderen van mijn eigen zus niet uit te nodigen, hoe klein ze ook zijn !!
|
|
Severien
|
22-7-2008 8:20:34
Het is hier al vaak gezegd, het is het trouwkoppel hun belangrijkste dag uit hun leven, en zij mogen bepalen hoe ze die dag het beste zien. Dus ik vind dat jij je er gewoon naar moet schikken ...
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
22-7-2008 8:54:21
hey Elke
Ik begrijp je frustratie, maar ik vrees dat je er niets aan kan doen... Ofwel ga je zonder je kinderen , ofwel ga je niet... Hoe lastig dat ook is. Ik kan begrijpen dat mensen de drukte met de kinderen willen vermijden...
|
|
Sofie
19-9-2009
|
22-7-2008 9:08:19
Vind dit best wel interessant om te lezen, want heb mijzelf ook al de vraag gesteld "wat met de kinderen van onze familie ?? Nu moet ik wel zeggen dat geen van onze broers en zus al kinderen heeft, dus dat is al opgelost. Mijn neven en nichten hebben wel al kinderen en allemaal samen een leuke bende bijeen, moet ik zeggen. Nu voor mijn part zijn ze de ganse dag welkom, maar eerlijk gezegd ben ik niet geneigd ze naar de avondfeest te vragen. Niet dat ze niet welkom zouden zijn, maar het is toch ook de bedoeling dat de ouders eens uit de bol kunnen gaan.
Moest één van mijn neven of nichten nu vragen of hun kinderen mee naar de feest mogen, weet ik eerlijk gezegd niet wat geantwoord, want het is dan ook zo dat je voor iedereen dezelfde lijn moet trekken, dus is t alles of niets.
Hoe dan ook, persoonlijk vind ik echt kleine kinderen niet echt thuishoren op een avondfeest, ofwel tot een bepaald uur.
Nu ja, Elke ik versta best wel je frustraties, want ik zou het ook niet prettig vinden in jouw plaats.
Mag ik dan vragen wie de suitekinderen gaan zijn bij jouw broer ? en wat gaan ze daar dan mee doen ?
Veel succes en probeer er hoe dan ook toch van te genieten !
|
|
Lieve
1-9-2006
|
22-7-2008 9:11:43
Hey,
Stel je in hun plaats... het is hun dag, en ze willen graag dat de gasten zich schikken in de afspraken. Stel dat jij aan de suitegasten vraagt om allemaal in kostuum of in het lang te zijn en één iemand loopt in jeans. Daar zou je ook niet blij mee zijn. Ik vind dat het hun recht is om te bepalen wie welkom is en wie niet, zelfs al is één van de kinderen een petekindje.
Hopelijk laat je dit voorval niet te veel in de weg staan om er toch een leuke dag van te maken.
Lieve
|
|
Mieke
1-8-2008
|
22-7-2008 9:46:55
Bij ons zijn enkel de kinderen van de suite welkom. Ook op het avondfeest, wij hebben bewust gekozen voor een feestzaal met hotel want zelf hebben we ook 2 kinderen. In totaal zullen er 6 zijn. We hebben wel duidelijk aan de vrienden en neven/nichten gezegd dat het zonder kinderen is. Wij vonden dat we anders kinderanimatie moesten voorzien. De feestzaal ligt dan ook nog eens aan het water dus veel te gevaarlijk, ik zou het niet willen gedroomd hebben dat....
Dus een duidelijke lijn trekken maar zeker niet met leeftijdsgrenzen!! Kinderen van broer en zus bvb, dat verstaat de rest ook beter volgens mij.
hopelijk komen jullie er uit. Maar ik vind wel dat het koppel te kiezen heeft of de familie dit nu leuk vind of niet.
|
|
Evi
30-5-2009
|
22-7-2008 9:55:17
Wil hier niemand voor het hoofd stoten, maar bij ons is het ook zo. Vooreerst, kinderen van neven en nichten - groot of klein - zijn sowieso niet gevraagd. Je moet ergens een lijn trekken en voor ons gaat dit toch al een generatie te ver. Wat betreft neven en nichten zelf, is onze leeftijdslimiet in principe ook 14 jaar. Wij zitten nu echter id situatie dat er maar 2 neefjes en nichtjes zijn die jonger zijn dan 14, dus zij zijn toch uitgenodigd. Of hun ouders hen dan meebrengen of niet is hun keuze. Maar moesten er meer zijn van onder de 14, dan waren die niet gevraagd en er is ook niemand in de familie die daar raar op zou reageren.
|
|
Heidi
13-9-2008
|
22-7-2008 10:27:06
Bij ons wordt ook vriendelijk gevraagd om de kinderen thuis te laten. Wie ze absoluut wil meenemen mag dat, maar er is geen kinderanimatie voorzien. Onze bruidskindjes en kindjes van onze videograaf (een vriend) zullen er wel zijn, maar de kleinste zit dan in het laatste kleuterklasje, dan 7 8 10 en 13 jaar. Die houden elkaar wel bezig. Broers of zussen hebben bij ons geen kindjes, maar die zouden wel welkom zijn, maar ik snap dat ze dat niet willen op het feest.
Nu ja, je zal er niet veel aan kunnen doen. En ik vind niet dat het kiezen is, een trouw van je broer, daar hoor je toch te zijn, met of zonder kinderen...
Ga je nooit eens een avondje zonder kinderen weg?
Groetjes heidi 13/09/2008
|
|
sylvia
9-5-2009
|
22-7-2008 13:20:49
Hallo, ik kan je wel verstaan hoor dat je het niet leuk vindt. maar ook wij hebben besloten om er geen kinderen bij te nemen behalve de 2 bruidskindjes en we hebben ook 3 jongetjes van de suite gasten maar dit zijn de enige alle andere kinderen blijven ook gewoon thuis de mama van de jongens vroeg zelf of ze mee mochten of niet, maar ik ken mijn achterneefjes te goed om te zeggen dat ik hen er niet bij wil bovendien zijn het schatjes en op onze locatie blijven ze slapen dus als ze moe zijn gaan ze naar bed. maar de avondgasten worden ook zonder kinderen uitgenodigd het zijn er gewoon veel te veel anders en er zijn een aantal bruute bij. niet te veel van aan trekken te snoods ga je alleen naar het avondfeest zonder kinderen(een avond babysit is toch niet erg) en ga ´s middags aan de kerk bloemetjes afgeven met de kinderen. en bij jullie trouw doe je jou zin.
|
|
Hélène
30-8-2008
|
22-7-2008 14:23:18
Wij hebben er ook heel bewust voor gekozen om geen kinderen uit te nodigen. Op het avondfeest vind ik het maar normaal dat er geen kinderen zijn. Kinderen hebben daar niets aan. Maar op onze receptie willen wij vermijden dat er kinderen rondrennen en spelen en roepen en zo. We houden daar gewoon niet van. Dat is onze mening en we hopen dat iedereen dat respecteert.
|
|
Liese
9-5-2009
|
22-7-2008 14:35:42
Hoi Elke,
ik kan begrijpen dat koppels vragen om de kinderen (van vrienden, neven en nichten,...) thuis te laten op hun trouwfeest, maar moesten mijn zussen kinderen hebben, dan zou ik het nooit in mijn hoofd halen om hen te verbieden hun kinderen mee te brengen. OK, op een avondfeest kunnen ze niet veel komen doen (dat lijkt me trouwens voor jullie ook niet erg ontspannend), zeker niet op zo'n jonge leeftijd, maar ik begrijp niet dat ze er de rest van de dag dan niet gewoon bij mogen zijn.
Groetjes,
Liese 09/05/2009 jurgenenliese.bruiloftsite.nl
|
|
wendy
27-9-2008
|
22-7-2008 15:50:41
hallo elke, ik denk dat de meesten dat vragen om de kids thuis te laten. waarschijnlijk doen ze dat ook met een reden. misschien is er geen kinderanimatie of zijn er teveel kinderen bij familie en vrienden . dan komt dat ook veel duurder uit als je ze er allemaal moet bijnemen. het kan ook zijn dat ze ten volle willen genieten van hun dag zonder steeds naar kinderen te moeten omkijken of met gasten te zitten die meer aandacht moeten geven aan de kroost. op die manier kan je ook geen gezellige babbel slaan. ik kan jou begrijpen maar begrijp hun ook. bij ons huwelijk komen onze kinderen wel mee maar we hebben wel gevraagd aan de gasten om die van hun thuis te laten. niet iedereen denkt zoals jij succes
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
22-7-2008 16:11:18
Hey,
Ik vind dat je broer al recht geeft om te zeggen dat er geen kinderen komen naar de receptie / het avondfeest. Het is hun feest en zij nodigen nog altijd uit wie zij willen.
Eerlijk gezegd, bij ons zullen er ook niet zoveel kinderen zijn. Alleen onze bruidsjongen van 12 jaar. Ik heb altijd voor hem gebabysit en heb dus een zeer goede band. Het is als het ware een kleine broer voor mij. En dan nog een baby van een tweetal maanden. Het is een kindje van mijn nicht en het krijgt nog borstvoeding, vandaar. De andere kinderen van nichten en neven komen niet. Het feest start pas om 19h en de meesten liggen dan wel al in bed. Zowel voor de ouders als voor de kinderen is het beter dat de kinderen in hun ritme blijven. Een avondfeest heeft al een serieze invloed op volwassen. Wat is het dan niet voor jonge kinderen?
Groetjes,
Gerlinde nog 11 dagen
|
|
Nancy
4-7-2009
|
22-7-2008 19:26:43
Hey, ik versta je volledig,wij trouwen volgend jaar op 4 juli en onze zoon,die dan wel al negen is zal ook heel de dag bij ons blijven.Drie jaar geleden is lijn zus getrouwd en is hij ook heel de dag mee gegaan .Dat is zeer vlot verlopen en op het avond feest is hij gewoon in slaap gevallen op twee stoelen die we tegen elkaar geschoven hebben.Mij zus heeft er nu zelf ook 2 eentje van 3 en eentje die dan één jaar zal zijn.Er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze niet te vragen!
|
|
vicky
24-5-2008
|
22-7-2008 19:54:35
ik kan uw broer goed begrijpen hoor maar dat zijn natuurlijk persoonlijke meningen.wij zijn nu getrouwd op 24 mei en ook bij ons waren er geen kinderen welkom terwijl we zelf ook 2 kids hebben hé. Onze kindjes waren er bij tot na de mis en dan niet meer. Persoonlijk vind ik een huwelijk niet voor kleine kinderen, dat is een feest voor volwassenen, maar iedereen heeft daar een eigen idee over hé. Ik kan me in ieder geval niet herinneringen dat ik als kind ooit naar een huwelijk mocht
dus ik denk we dat je de keuze van uw broer moet respecteren, het is tenslotte zijn huwelijk
|
|
Stephanie
8-8-2009
|
24-7-2008 19:02:39
Hellokes,
Ik kon het even niet laten te reageren en vind het toch wel grof dat kindere uitgesloten worden op een viering dat vooral naar familie en gezin streeft, kinderen op een feest brengen leven, liefde, sfeer en zijn dan ook het levende bewijs van de liefde van 2 mensen. Ik zelf heb een zoon van bijna 3 en trouw volgend jaar met men ventje. Ik zou het een mislukte dag vinden moest mijn eigen vlees en bloed niet aanwezig zijn, het is niet alleen mijn feest maar ook dat van hem, het startshot van een nieuw leven met zen 3tjes dan wel officieel wel te verstaan. Mensen die geen kinderen op een huwelijk vinden snap ik niet echt wilt dat dan zeggen dat ze geen kinderen willen? Sorry dat gaat mij er niet in, persoonlijk moest iemand mij zoiets vragen van mijn kind thuis te laten dan ga ik gewoonweg niet. Mag dan nog de koning of de paus zijn.
Grtz Stephanie
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|