Nu Online
Momenteel zijn er 210 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

sluier optillen...wanneer?

22-7-2008 10:50:08
Hey bruidjes,
Nog een dikke 2 weken en het is onze beurt! Ik draag een sluier, en wil hem ook tijdens de ceremonie in de kerk voor mijn gezicht dragen. Weet er iemand wanneer die dan moet opgetild worden? Na de ringen, of na de geloften?? En tijdens het wettelijke huwelijk zal ik hem dan niet mogen optillen??-ik wil mijn ventje dan ook al kussen...

xxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
nog 18 dagen

Amber
9-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 431

Joke
25-4-2009
 Meld misbruik22-7-2008 11:09:38

Dag Amber,

Hoe het zit met het wettelijk huwelijk weet ik niet.
Voor het kerkelijk huwelijk zei onze ceremoniemeester dat je dat kan kiezen: ofwel draag je hem voor je gezicht als je samen met je vader binnenkomt en doet je vader de sluier omhoog voor hij je weggeeft, ofwel doet je echtgenoot dat en dan kun je het moment eigenlijk kiezen (als je naar hem toegaat nadat je vader je heeft weggeven, of later).
Zelf zou ik het toch ergens niet te ver in de viering doen, anders zijn er bijna alleen foto's waar je met een sluier voor je gezicht zit en ik weet niet hoe dat eruit ziet op foto...

Veel plezier op jullie dag !
Joke.

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik22-7-2008 13:55:46

Hallo Amber,
bij het wettelijk huwelijk wordt dit eigenlijk niet echt gedaan meer.
bij het kerkelijk kom je normaal zo binnen met je tot vooraan hij doet hem dan naar achter geeft je een zoen en geeft je zo aan je bruidegom, dat is de meest gebruikelijke tegenwoordig, een oude traditie is dat je bruidegom moet wachten tot na de trouwbeloften en die zijn vrijwel aan het einde van de mis, dit is iets van uithuwelijking en maar eerst zien als je man en vrouw bent echt heel ouderwets, op alle foto´s zie je er dan uit gelijk een spook sorry dat ik dat zo zeg maar echt dan zie je niet veel van je gezicht of emoties, is niet echt meer van deze tijd.
laat ze maar allemaal zien hoe gelukkig je bent en straald.
groetjes sylvia

Severien

Meld misbruik22-7-2008 14:15:31

Ik denk ook dat het beter is om in het gemeentehuis gewoon je sluier naar achter te dragen. In de kerk zou ik ze naar voor doen tot je aan het je man wordt gegeven.

Indien je met je man de kerk binnengaat, dan kan je kiezen natuurlijk, maar ik zou dan niet te lang wachten omwille van, zoals gezegd, de foto's.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...