Terug naar overzicht
Hallo,ik ben Silke niet maar heb ook al eens een papier maché varken gemaakt met een ballon. Als je een ballon goed opblaast en dichtknoopt, en er vier halve rolletjes wc-papier aan kleeft met tessa-kleefband (zo van die papierachtige plakband) en een stukje van een eierdoos (zo 1 bultje) als neus ertegen kleeft, heb je je basisvorm. Dan scheur je een heleboel stukjes papier en je bekleeft het varken helemaal met stukjes papier en behangsellijm. Het is het handigste dat je bv twee kleuren papier gebruikt, dan zie je waar je 1 laag , 2 lagen enz gedaan hebt. Als je je varken een viertal lagen bekleefd hebt, laat je het drogen. Na een tweetal dagen is het goed droog en kan je het schilderen. Je kan er dan ook een gleufje in maken om de enveloppen in te steken.Hopelijk is mijn uitleg duidelijk genoeg?Groetjes,Inge
Hey!Ja hoor, heel duidelijk!Bedankt! Ik zal mijn knutselkunsten moeten bovenhalen!
Is helemaal de manier waarop wij het hebben gedaan.Enige verschil is dat ik voor het neusje een petit gervais potje gebruik.groetjes!