Nu Online
Momenteel zijn er 240 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zenuwen/tranen op huwelijksdag

22-7-2008 19:39:33
Hey,

Ik ben nogal een sentimenteel aangelegd iemand en de traantjes kunnen nogal zéér senel vloeien bij mij. Nu heb ik daar wel een beetje schrik voor op de dag zelf. Ik wil wel mijn geloften e.d. gezegd krijgen en daar vrees ik wat voor... Kan iemand mij hier raad in geven? Ik had al gehoord dat er mensen zijn die hier iets voor nemen? Ik wil wel niet gedrogeerd rondlopen natuurlijk ;-)

Groetjes,

Inneke
13sept08

inneke
13-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 432

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik22-7-2008 21:24:24

hallo,
iets plantaardig kan geen kwaad en daar loop je niet gedrogeerd van rond je bent gewoon rustiger, je kan het het de dag ervoor al eens nemen dan ben je toch ook al super nerveus en slaap je misschien wat rustiger en merk je meteen of je maar 1of een halfje nodig hebt.
Baldriaan(dag) werkt vrij goed is in de apotheker krijgen en johaneskruid.
zelf neem ik dat wel eens als ik helemaal op ben of alpraz maar das straf spul en alleen op voorschrift en dan heb ik het wel heel moeilijk en emotioneel.
gewoon eens navragen in de apotheek.
groetjes sylvia

Tineke

Meld misbruik23-7-2008 8:42:37

Valeriaan is een plantaardig kalmerend middel. Kijk maar ns bij Di ofzo, daar hebben ze vanalles of vraag bij je apotheker naar iets plantaardigs om te kalmeren. Maar om eerlijk te zijn, het is niet omdat je kalmer bent dat je minder emotioneel gaat zijn. Ik huil ook heel snel, en daar kan ik gewoon echt niets aan doen.
Zelf neem ik Dormiplant, ook op basis van valeriaan, om 's avonds kalmer te zijn als ik moeilijk kan slapen. En ik ga dat nu ook 's ochtends de dag van de bruiloft nemen, want ik ga op zijn van de zenuwen, ben ik nu al, nog 22 dagen te gaan. Maar ik vrees niet dat het de tranen zal tegen kunnen houden. En weet je, een bruid die een beetje huilt van de emoties is ook heel mooi.
Je bent vooral bang voor je geloftes, dat je ze niet gezegd gaat krijgen, maar ik ben zeker dat het wel zal lukken. Geloof in jezelf en als je moet huilen dan is het zo, je verloofde zal alleen maar ontroerd zijn.
Veel succes!
Liefs, Tineke
14/08/08

An

Meld misbruik23-7-2008 11:08:53

hallo,

in de natuurwinkels ga je hier zeker iets voor vinden. Ik ben ook een stresskonijn, en als ik stress ervaar neem ik bachdruppeltjes ... heeft geen lekkere smaak maar ze helpen me wel terug kalm te worden. ik heb al een jaar last van paniekaanvallen en moet zeggen dat deze dingen me beter geholpen hebben dan die ik van de dokter voorgeschreven heb! ... en iets natuurlijks kan geen kwaad en je gaat er zeker niet 'kwijt' van rondlopen!

veel succes!

groetjes, An

06/09/2008

Mieke
1-8-2008
 Meld misbruik23-7-2008 12:27:39

Ik had aan mijn schoonmoeder gevraagd of ze een tekst wilde maken en die voorlezen en ze begon al te schreien. Ze vertelde me ook dat ze dit emotioneel niet aankon. Een week later zei ze me dat ze het toch ging proberen, als het echt niet lukt neemt iemand de tekst over. Ze oefent nu al een maand aan een stuk. Elke dag leest ze 2 keer de tekst , ze denkt dat wanneer het een automatisme zal worden en niet meer echt gaat nadenken over de woorden dat dit wel zal lukken.

Toch veel succes en wat traantjes is toch mooi!

s
1-6-2007
 Meld misbruik23-7-2008 18:26:05

informeer eens achter Bachbloesem.

Johan

Meld misbruik24-7-2008 12:13:40

ik ben voorganger bij goedeherder.be en maak er zeker geen probleem van als er traantjes vloeien. Ik vind dit trouwens normaal. Het zou abnormaal zijn als iedereen er als een koele kikker bij zit, alsof het hen niets doet.
Wees gewoon jezelf en je mag tonen dat bepaalde momenten je sterk raken!
Ik wens je een mooie dag toe en ... geniet ervan!

Dave
12-7-2008
 Meld misbruik24-7-2008 21:09:29

Hallo,

Ik ben 12 dagen gehuwd. Ik ween ook heel snel maar op mijn trouw heb ik maar 1 klein traantje bij de wet laten vloeien. Veel vriendinnen van mij dachten ook dat ze op hun trouwdag de hele tijd gingen wenen maar dit was ook niet zo dus ik was er al een beetje op voorbereid :-)
Ik liep echt op wolkjes. Iedereen verschoot dat ik er zo ontspannen bijliep! Ik heb zelfs welkomswoord en bedanking(briefje vergeten dus iets verzonnen op het moment zelf) in de mis gedaan. Ik duim voor jou dat je ook van je dag super kan genieten

groetjes Katrien

inneke
13-9-2008
 Meld misbruik24-7-2008 21:23:15

Bedankt alvast allemaal voor de hulp, zelfs deze tips en bemoedigende woorden helpen mij al ontspannen :-)

Inneke

Vi
7-6-2008
 Meld misbruik26-7-2008 3:51:31

Hey Inneke,

Ik ben een super EMO-mens!
En op onze trouw zelf toen ik de kerk binnen trad met mijn vader, was het Tony die plots (nooit verwacht) in tranen uit barstte. Er zijn toen menige traantjes gevloeid en niet alleen bij Tony meer. De pastoor, mijn ouders, de suite, al onze gasten... en natuurlijk ook bij de bruid :-)
Het was gewoon super! Zoveel liefde in onze kerk !!! En daar was helemaals niets mis , laat de natuur gewoon z'n gang, dat heeft best z'n charmes. Iedereen spreekt trouwens nog over onze viering, het was het meest romantische dat ze ooit hebben meegemaakt!
x

Lieselot
5-7-2008
 Meld misbruik26-7-2008 8:57:44

Dag Inneke,

Ik ben ook een heel emotioneel iemand. 3 weken geleden zijn we getrouwd. Ik dacht op voorhand dat ik zeker eens een traantje ging laten. Vooral bij de huwelijksbeloften..
En ik moet zeggen... 'k heb ze erg moeten inhouden en met de krop in mijn keel gezeten, maar uiteindelijk is er geen traantje aan te pas gekomen bij mij. wel bij mijn ouders en schoonouders. En enkele mensen in de kerk toen ik binnenkwam met mijn vader. 't Was echt mooi!
Weet je, achteraf gezien denk ik: wat stom van mij om me zo in te houden. Als je je emoties wilt tonen, doe dat dan! Ik vind het zelfs een beetje jammer dat ik me zo sterk ingehouden heb.. Maar ik weet ook, eens je er aan begint.. ben je vertrokken he. Dan zou ik kunnen blijven huilen.

Vanaf de eerste dag achter ons huwelijk ben ik dan nog emotioneler geworden.. En van 't minste dat er over die dag gepraat wordt, zit ik met tranen in m'n ogen.. En deze keer heb ik ze wel al laten vloeien..

Meisje, ik wil gewoon zeggen, forceer je niet teveel om je emoties te onderdrukken. (Zorg er wel voor dat je toekomstige een zakdoekje bij hem heeft - voor het geval...)

Heel veel succes!
Geniet nog van de voorbereidingen en vooral van elkaar!

Lieselot
21 dagen getrouwd

Sarah
12-7-2008
 Meld misbruik31-7-2008 19:42:42

Inneke,

nog een praktische tip misschien: als je je laat/gaat sminken, laat je wimpers dan vooraf kleuren, dan hoef je geen mascara te gebruiken en dan kan hij dus ook niet uitlopen!
Voor de rest mogen de emoties gerust gezien worden, vind ik! Groetjes en veel succes! Sarah

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...