Nu Online
Momenteel zijn er 763 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwen op vrijdag of zaterdag?

24-7-2008 10:50:19
wij trouwen op zaterdag 16 mei 2009. gisteren zijn we enkele zalen gaan bekijken en 'de groene jager' in brasschaat was gewoon perfect! maar in de zomermaanden doen zij pas diners vanaf 110 pers, wij willen het diner louter met familie doen (rond 40 pers) dus.. ze willen ons daar perfect helpen, maar dan op vrijdag ipv zaterdag! ik heb beetje schrik dat er dan om 14u niemand naar de kerk komt omdat ze geen verlof nemen, omdat ze mss toch naar het avondfeest komen.. iemand raad? thx **

sarah
4-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 471

funfoto

Meld misbruik24-7-2008 11:01:03

Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik24-7-2008 11:03:02

Hey Sarah,

Als jullie de feestzaal perfect vinden, zou het spijtig zijn dat jullie er het feest niet kunnen houden.
Wij hebben net hetzelfde voor, en hebben voor de volgende oplossing gekozen.
Wij trouwen op zaterdag 30/08/08 voor de gemeente en voor de kerk. Aansluitend op onze huwelijksviering, houden wij een grote receptie. De week nadien, op vrijdag 5/09 houden wij ons avondfeest voor beperktere kring.
De mensen die op het avondfeest uitgenodigd zijn, zijn tevens op de receptie na de kerk uitgenodigd, zodat ze niet voor niets komen op zaterdag.

In het begin klinkt dit idee wat raar in de oren, maar hoe langer we erover nadachten, hoe beter we het vonden. Het geeft je de mogelijkheid om én de zaal van je dromen te nemen én je huwelijk op een zaterdag te doen zodat de meesten kunnen komen naar je viering. Bovendien vinden we het ook beter, omdat we weten dat ik op zou zijn van vermoeidheid en stress als alles op 1 dag was.

Er zullen altijd wel mensen zijn die het nogal raar vinden om het zo te organiseren, misschien jullie ook. Maar denk er eens rustig over na, en wie weet...

Nog veel succes!

sarah
4-4-2009
 Meld misbruik24-7-2008 11:06:00

we moeten rekening houden met communicantjes (in de familie), dus 1 mei gaat niet. zaterdag 16 mei is er in de kerk waar we trouwen ook al eerste communie, maar om in de namiddag te trouwen is absoluut geen probleem voor ons.
dagplanning: 11u wet- fotoreportage en broodjes voor de suite-14u kerk -16u naar feestzaal: diner met familie en getuigen - 21u avondfeest voor vrienden, collega's etc.. maar die zaal e..grr (blijkbaar zijn we al laat) *

Darcy
9-8-2008
 Meld misbruik24-7-2008 11:08:27

Hallo,

Wij trouwen op een vrijdag 8 augustus 2008,wij trouwen in de tuin van de feestzaal om 17h dus wij dachten dat de helft er niet gaat zijn wegens het werk of vakantie maar er zijn maar 2 annulatie's dus ik zou niet twijfelen, de mensen passen zich wel aan en iedereen komt toch...dan stoppen ze een uurtje vroeger van werk. En dan heb je altijd twee dagen om te bekomen van een trouwfeest...kortom een vrijdag heeft zeker zijn charmes en de meeste vinden dat helemaal niet erg

groeten,
Darcy
08/08/08

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik24-7-2008 11:26:49

Hey,

Vrienden van ons zijn 2 jaar geleden getrouwd op een vrijdag..;de kerk zat goed vol hoor!!!
De mensen die je er echt bij wil hebben zorgen wel voor een dag of mss in jullie geval een halve dag verlof....
Ik vind als die zaal je aanstaat gewoon doen!!!

groetjes,

Debby
8/8/2009

Lien
1-8-2009
 Meld misbruik24-7-2008 11:51:54

Mijn verloofde wou ook absoluut niet op een vrijdag trouwen. Vandaar hebben wij ons aan onze feestzaal aangepast. Ze hadden nog enkele vrije data en daar hebben we uit gekozen. Wij huwen op 01/08/2009. Het lijkt vroeg om voor te bereiden, maar je merkt inderdaad dat je al niet meer de vrije keuze hebt hé!
Misschien vind je nog een andere zaal die ook naar jullie zin is?
Begin deze maand zijn vrienden van ons getrouwd, ik werk niet op vrijdagmiddag, dus ik ben naar de kerk geweest. Er waren er een aantal die verlof hadden genomen, dus diegene die écht willen komen wel hoor... Maar ik begrijp je wel hoor.

Veel succes ermee!

Lien
01/08/2009
www.tomenlien.be

Nele
9-5-2009
 Meld misbruik24-7-2008 11:55:32

Zou je niet wat later kunnen trouwen voor de kerk? Dan kunnen mensen een half dagje verlof nemen. Bovendien zijn er volgens mij veel mensen die vroeger gedaan hebben de vrijdag (rond 14u of 15u).
Tis maar een bedenking.
Zaterdag trouwen en vrijdag erna feest lijkt mij ook wel een goede oplossing.
Of een andere locatie voor het feest?
Tis maar wat je belangrijk vindt...

Nele
9-5-2009
 Meld misbruik24-7-2008 12:00:31

Ik heb ondertussen even 'gegoogled': De Groene Jager ziet er inderdaad perfect uit.
Misschien dan toch lokatie behouden en dagplanning wijzigen?

Johan

Meld misbruik24-7-2008 12:08:08

bij de 'goede herder' worden vele viering gestart om bvb. 17u30; dit heeft het voordeel dat de mensen naar de viering komen en direct aansluitend kan de receptie én het feest beginnen. Mensen moeten geen verlof nemen en zich na de viering niet meer verplaatsen.
De viering kan ter locatie gebeuren.
Gewoon even google-en
goedeherder.be

sarah
4-4-2009
 Meld misbruik24-7-2008 12:08:49

's graevenhof beantwoordt mijn email ni, dus mss eens bellen. en hof van wayenborch is nog vrij. deze twee locaties zou ik nog willen bekijken. anders zal het toch vrijdag worden vrees ik.. ik twijfel nog steeds ondanks jullie fijne reacties! *

Femke
14-6-2008
 Meld misbruik24-7-2008 12:10:17

Hey Sarah,

Wij zijn onlangs op vrijdag 20 juni getrouwd in de groene jager te Brasschaat, het was geweldig! Onze misviering was om 13.30 en er waren voldoende mensen aanwezig in de kerk. We hadden een klein kerkje gekozen en het was goed gevuld. De belangrijkste mensen ( familie & vrienden ) waren aanwezig en vonden het zeker niet erg om een dagje congé te nemen.

Foto's vindt je terug :
http://femkeenyves.blogspot.com
http://femkeenyves.trouwen.com

Veel succes,
Femke

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik24-7-2008 12:28:04

Hey Sarah,

Probeer eens bij het Keienhof in Kalmthout, ook echt een superlocatie!
xxx

Cindy
13/06/2009
www.kenencindy.bruiloftsite.nl

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik24-7-2008 13:58:52

Hey,

Blijkbaar staat het Hof Van Wayenborch te koop op internet!!!!
Dus is wel een risico want wie weet wat voor mensen de nieuwe eigenaars zijn...nu zal het heel goed en lekker zijn...maar dan mss niet!!!

groetjes,
Debby
8/8/2009

Tineke

Meld misbruik24-7-2008 16:08:09

wij trouwen op een donderdag...en toch heeft niemand afgezegd! De mensen die echt willen komen zullen ook komen...

Katrien
14-8-2009
 Meld misbruik24-7-2008 16:58:10

wij zitten momenteel met een gelijkaardig dilemma voor augustus 2009. voor ons zal het waarschijnlijk een vrijdag worden. Voordeel bij ons is dat al een groot deel van de dichte familie in het onderwijs staat en dus verlof heeft (en we ook een redelijk grote familie hebben) Aan de anderen en beste vrienden heb ik gevraagd of ze het erg zouden vinden verlof te moeten nemen om naar de kerk te komen en voor de meesten is het helemaal geen probleem. Dus wij gaan voor een vrijdag gaan...

Succes met je beslissing

Katrien

sarah
4-4-2009
 Meld misbruik24-7-2008 17:53:33

vanavond gaan we naar 's graevenhof in schilde zien en morgen naar hof ter delft in ekeren.. afwachten of we de klik hebben zoals in de groene jager.. zoniet zal het toch vrijdags worden. de groene jager vraagt ook geen zaalhuur zoals de meeste locaties = een pluspunt! *

Silke
15-5-2009
 Meld misbruik24-7-2008 18:25:19

Ik wens jullie alvast heel veel succes met de keuze.
We trouwen mss op dezelfde dag. Wij trouwen ook op 16 mei 2009!

sarah
4-4-2009
 Meld misbruik24-7-2008 20:56:35

'S GRAEVENHOF IN SCHILDE VIEL SUPER MEE, ZO'N PRACHTIGE ZAAL, MSS BLIJFT HET DAN TOCH GEWOON ZATERDAG 16 MEI 2009..

sofie
1-8-2009
 Meld misbruik24-7-2008 22:12:54

Wij hadden ook de keuze tussen deze twee zalen. De groene jager kan je echter wel op zaterdag nemen, als je (1000 euro ofzo) bijbetaalt. Dit lijkt wel veel , maar toen wij het uitrekenden kwam dat in vergelijking met sgravenhof niet zo veel duurder uit. Sgravenhof is iets duurder per persoon.

Wij hebben uiteindelijk voor sgravenhof gekozen omdat we die zaal het mooiste vonden.

Kies vooral waar je het beste gevoel bij hebt! Misschien toch groene jager op zaterdag?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...