Terug naar overzicht
Hier is dat inderdaad wel de gewoonte dat je een kindertractatie voorziet voor de kindjes. Heel dikwijls gebeurt het ook dat er kindjes zijn van vrienden of kennissen die komen kijken als je de kerk komt uitgewandelt.of jij dat wel of niet wil doen moet je voor jezelf uitmaken. Het hoeft ook altijd geen snoep te zijn, het kunnen ook belleblaasjes zijn of badeendjes of...
bij ons is dat zeker geen gewoonte. hier worden er eigenlijk enkel snoepjes gegevens aan de kindjes als de bruid (egom) leerkracht is en al die kindjes komen kijken of als ze in een jeugdbeweging zitten ofzo. anders heb ik dat nog nooit gezien...
Ik ben leerkracht en gaf een bellenblaas maar ook omdat dat zo mooi is en rijst niet mocht!!! We gaven ze ook een heliumballon en er waren fruitsapjes in brikverpakking, er stond een mandje met kleine doosjes smarties. Zo kwamen ze enkel bij mij om de ballon te ontvangen! Ik had t al druk genoeg!!
Hey Peggy, Iedere genodigde kreeg een bellenblazer met onze foto en bedankingstekst erop. Voor de kindjes hadden wij een mini snoepboeket.Je kunt moeilijk deze guitige snoetjes weerstaan als ze ons na de viering een bloemetje overhandigen. Ergens verwachten ze zelfs een snoepje vond ik (misschien opgestoken door de ouders?)x
Ik ga toch voor de kindjes ook iets voorzien, want uiteindelijk krijgen de volwassenen na onze trouw toch ook een bedankkaartje met onze foto (en daar hebben kindjes niets aan hé)Ik ga een zakje met letterkoekjes voorzien (dat plakt tenminste niet bij warm weer).
hoi,wat bij ons in de buurt heel vaak gebeurd, is dat er na de viering een ijskarretje aangereden komt (zo'n mooi ouderwetse ijskarfiets ofzo) en dan krijgen de kindjes die een geschenkje afgeven aan de kerk allemaal een hoorntje van de bruid. Dat kunnen ze dan laten vullen aan het karretje. Heel leuk bij mooi weer zoals de laatste dagen!!Verder hebben onze kids al bellenblaas-potjes gekregen, zakje snoephartjes, potloodjes ... ER is zoveel mogelijk, hé.Misschien kan je voor de kids die nog een maaltijd moeten overleven iets geven waarmee ze zich kunnen bezighouden ondertussen? Een leuk stickerboek, kleurboek, spelletjesboek, gezelschapspel, lego, playmobil ...Succes !!