Nu Online
Momenteel zijn er 39 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

in de knoei met uitnodiging van collega´s

26-7-2008 17:48:06
Ik had even een vraagje in verband met ons trouwfeest en de gasten... Ik heb vnl. een vraagje ivm de uitnodiging van collega´s ik heb een 20 - tal collega´s van onze eigen dienst (eigenlijk mijn echte collega´s). Verder heb ik nog een 30 - tal collega´s waar ik ook wekelijks contact mee heb omdat ik zitdagen heb bij verschillende diensten. Omdat het er zoveel zijn (dit is nog zonder partner) is het moeilijk om ze allemaal op het eten uit te nodigen. Nu hebben we het volgende voorzien (en ik wil even vragen of jullie dit ok lijkt):
+- 19u start het avondfeest met koud buffet voor vrienden en familie ( +- 120 gasten). Vanaf 10 u zou ik het dansfeest willen laten starten met dessertbuffet. Op het dansfeest vanaf 10u zou ik dan mijn vaste collega´s met partner, andere collega´s zonder partner en nog een aantal vrienden, verre familie en buren... willen uitnodigen en dus laten aansluiten bij het dessertbuffet.
We hebben deze oplossing voorzien omdat we geen receptie doen. Dit krijgen we niet ingepast in de dagindeling. 11u gemeente dan 11u45-13u00: kerkelijk huwelijk 13u00-15u00: foto´s 15u00-18u30: middageten met familie nadien avondfeest en dansfeest. Dit is ongeveer de dagindeling zoals we die momenteel voorzien (hier en daar kan er nog wat veranderen aan de uren...). Wat denken jullie ervan? Alvast erg bedankt voor de eventuele reacties...

Sabine
23-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1743

Els

Meld misbruik26-7-2008 19:41:05

Hey!

Allmaal niet gemakkelijk he...

Wij trouwen om 12u00 voor de wet, om 13u00 voor de kerk en om 14u30 hebben wij een etentje met de suite. Tegen 16u00 gaat de namiddagreceptie van start, tot ongeveer 18u00 en tegen 19u00 start het avondfeest. Dit is zowat onze dagindeling.

De foto's doen we op een tweede dag, maandag of dinsdag...

Wij kozen voor dit programma omdat we ook met veel collega's, buren,... zitten. Deze vragen we dan 's namiddags, vrienden en familie komt dan vanaf 19u00.

Misschien heb je er wat aan?

Succes ermee!

Groetjes,
Els

www.elsenphilip.bruiloftsite.nl

Stefanie
20-9-2008
 Meld misbruik26-7-2008 21:24:22

Ik heb een 30-tal collega's in mijn groep en nog heel wat meer op onze afdeling. Ik heb 2 dichte collega's gevraagd op de receptie (we staan samen in een specifiek labo) en mijn baas op de receptie. Een collega/vriendin vraag ik voor het dessert.
Mijn andere collega's trakteer ik op gebak en ik hang een kaart uit op het werk met waar & wanneer we trouwen. Anders wordt het ook te veel.

Groetjes,
Stefanie

Ann
9-9-2009
 Meld misbruik26-7-2008 22:56:42

Sabine,
Wij hadden het zelfde probleem: collega's, een grote groep die geen vrienden zijn maar toch dagelijks ziet en vaker dan je eigen familie of vrieden. Maar als je begint te cijferen rekent dat door voor mensen die je een kort stuk van je leven ziet. We hebben nog geen zaal vastgelegd maar dachten ook aan dezelfde formule als jij: een avondfeest waarbij zij pas vanaf 21u30 -22u toekomen voor dessertenbuffet en fuif. Anders betaal je je blauw aan het hele zaakje.
Ann

Hanne

Meld misbruik27-7-2008 7:31:46

Hoi sabine

Receptie niet kunnen inpassen? Maar 2 uur voor foto's is écht wel ruim hoor.. vergeet niet dat er ook foto's tussendoor worden getrokken.. en dan 3 uur en half eten met familie... als je foto's laat maken en dan eet met familie (een uur is laaaang genoeg?) dan heb je tijd zat voor receptie?
Nu ja, mss is dat gewoon oplossing. Receptie voor avondfeest voor je collega's...

sarah
27-1-2016
 Meld misbruik27-7-2008 10:05:01

Hoi Sabine,

Je neemt je tijden nogal ruim een fotoshoot duurt gemiddeld maar 1 à 1.5 uur niet langer want er worden inderdaad al wat foto's aan het gemeentehuis getrokken.
Ik zou het middag eten met de suite toch voor de foto's zetten waarom omdat tegen 15 uur hun tong al op de tafel ligt, vergeet niet dat je allemaal zeer vroeg wakker bent en niet veel zal binnenkrijgen 'smorgens, en je moet je ook inbeelden als je gedaan bent om bvb 17 u met eten dan ga je om 20.00 uur niet meer zoveel binnenkrijgen.
Wou je dit maar even laten weten

Sarah

Sylvie

Meld misbruik28-7-2008 12:49:48

Hey Sabine,

Wou je toch ook eventjes laten weten dat wij ook 2u voorzien hebben om foto's te gaan nemen, de reden daarvoor is dat 'k absoluut foto's wil gaan trekken aan de zee als 't weer 't toelaat natuurlijk en dat is een half uur rijden, dus heen en terug zijn we al een uur kwijt, maar waarom
draai je de foto's en het middageten met familie niet om.
K denk toch ook dat 15u toch wel wat laat is om nog middageten te eten, wetende dat je 's avonds ook nog moet eten hé.
Wat betreft je collega's, er zijn ook koppels die de week nadien nog een receptie organiseren voor collega's of buren of zo, dat kan je ook doen als je 't niet ziet zitten om zo'n grote bende allemaal bij het dessertbuffet te hebben.

Groetjes,

Sylvie

Mieke
1-8-2008
 Meld misbruik28-7-2008 14:16:35

fiogf49gjkf0d
ik vind een dessertenbuffet ook de ideale oplossing. Zo kunnen deze gasten ook mee de dans inzetten, veel leuker dan een receptie... na een receptie moet iedereen weg en dan begint het leuke gedeelte. Wij kiezen ook enkel voor avondgasten en dessertgasten.

Sabine
23-5-2009
 Meld misbruik30-7-2008 22:55:21

Jullie zijn heel erg bedankt voor de reacties. Ik ben toch zo gelukkig met dit forum en jullie reacties... Echt waar he.

Het is inderdaad een beter idee om het middageten en de fotoreportage om te wisselen. Ik moet dit eens bespreken met de fotograaf. Het is eigenlijk niet onze bedoeling om ook foto's te laten maken van het avondfeest. We kiezen voor een standaardreportage: voorbereidingen, kerk, gemeente en reportage op locatie... Wanneer de fotograf dan langer moet blijven en wachten, gaat dit ook weer een beetje meer kosten... In ieder geval ik ga het bekijken, bespreken...

Hanne en Sarah:
Ik heb de tijd voor een fotoreportage op locatie eens besproken met de fotograaf. Hij geeft aan dat ik toch op 2 uren moet rekenen (natuurlijk afhankelijk van de reisafstand).

Mieke en Ann:
bedankt voor de reactie. Fijn om te horen dat er nog mensen zo over denken. Is al een geruststelling.

Bedankt en nog veel succes bij de voorbereidingen. Geniet ervan!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info