Nu Online
Momenteel zijn er 346 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidstoet volgorde!!

28-7-2008 11:27:51
Hallo allemaal!!

We geraken er maar niet uit... Hoe wordt de bruidstoet/suite gevormd en aan welke kant staan de mannen en vrouwen.

Even een korte schets van onze situatie : we hebben een oldtimer bus voor de hele suite. Suite bestaat uit : ouders, broers, meter & peter, grootouders, getuigen, 2 vrienden en 10 vriendinnen en dan wij nog natuurlijk, 31 mensen in totaal! Mijn vader zou mij graag weggeven in de kerk. We trouwen om 11u in het gemeentehuis en dan moeten we de straat over naar de kerk.

Nu vond ik het nogal raar om twee keer weggegeven te worden (1 keer voor de wet en 1 keer voor de kerk), dus dacht ik om voor de wet samen met mijn vriend naar binnen te gaan en voor de kerk samen met mijn vader. Of wat denken jullie?

Maar nu is mijn vraag in welke volgorde (zowel voor de wet als voor de kerk) en aan welke kant lopen de vrouwen en de mannen? Ik had gehoord dat dat verschilt bij het binnen- en buitengaan??

Alvast bedankt voor jullie hulp en nog veel succes met jullie mooiste dag!!

Groetjes,
Elke
16/08/08

Elke
16-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1301

Kathleen
30-8-2008
 Meld misbruik28-7-2008 14:36:39

fiogf49gjkf0d
hoi ,

allereerst een dikke proficiat met jullie voorgenomen huwelijk.

Normaal is de volgorde voor het binnen gaan van het gemeentenhuis zo : meest vanvoor de minst belangrijke (gezien vanuit familie standspunt) en achteraan de meest belangrijke ( jullie 2-tjes dus).
voor de kerk is het ook zo maar als je papa je weggeeft loop jij arm in arm met je pap als allerlaatste en wachten jullie ook buiten aan de kerk tot je de intrede muziek hoort.je verloofde loopt als allereerste de kerk in , arm in arm met zijn mama. jou mama loopt arm in arm met je toekomstig schoonvader voor jou op in de stoet ( als voorlaatste dus).
maar vergeet zeker niet dat jij en je papa pas binnen mogen gaan als de muziek begint. dit is het moment waarop iedereen zit en je toekomstige man klaar staat in de kerk om jou van je papa overtenemen. ik hoop dat dit het antwoord was dat jullie zochten.

heel veel succes die dag en geniet ervan!!!!

groetjes ,
Kathleen
30/08/2008

Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik28-7-2008 15:56:19

Misschien een domme vraag, maar wordt dat nog gedaan "de bruid weggeven"? Ik doe geen traditionele ceremonie in de kerk, dus ik heb er echt geen idee van.

Elke
16-8-2008
 Meld misbruik28-7-2008 16:05:20

fiogf49gjkf0d
@ Kathleen : mercikes voor de raad!

@ Patricia : blijkbaar wel hè gezien wij het zo gaan doen! ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...