TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
cynthia
9-8-2008
|
28-7-2008 13:06:16
fiogf49gjkf0d Hoi,
Eerst en vooral proficiat! Ik zou mij niet te druk maken over de baby, ik kan de mama-in-spé wel begrijpen dat ze dat kleine ukje graag bij haar houdt en dat hoeft daarom jullie dag niet te verpesten, hoor. Een baby van die leeftijd eet nog maar enkel melk, en dan hopelijk borstvoeding, en dat kan je overal geven. Zo hoeven ze geen rekening te houden met jullie planning van maaltijden en recepties en ze hoeven ook nog geen patatjes op te warmen en dergelijke. Maak je er niet teveel zorgen om, dat loopt wel los, je zal zien! Geniet maar volop van de aandacht van al die anderen!
Cynthia 09/08/08
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
28-7-2008 14:57:06
fiogf49gjkf0d Hey,
Wij trouwen zaterdag en bij ons zal er ook een baby van twee maanden aanwezig zijn. Reden: borstvoeding. Het is de baby van mijn nicht en ze had eerst gedacht om de baby nog snel op flessenvoeding te zetten. Mijn ma zegt dat ze dat beter niet doet. Degenen die er dan moeten opletten hebben veel kans dat de baby de ganse avond huilt. Twee maanden is ook nog vroeg om over te schakelen. Vandaar dat ze de baby meebrengt.
Maar wees nu eens eerlijk. Wat doet een baby een ganse dag: slapen en eten. Da's al.
Dat je schoonzus het uur niet vanbuiten kent, vind ik niet abnormaal. Ik verlang dat ook niet van mijn familie. Ze hebben ook meer zaken aan hun hoofd dan mijn huwelijk.
Groeten,
Gerlinde
|
|
K
7-7-2007
|
28-7-2008 15:20:50
fiogf49gjkf0d Zeer herkenbaar helaas... De vrouw van mijn broer is 10 dagen voor ons huwelijk bevallen, en die hebben we van de ganse dag ook nauwelijks gezien, ze zijn enkel op het stadhuis geweest en op de receptie, beiden met baby. Mijn broer wou niet naar het feest komen omdat zijn vrouw niet wou komen, en tijdens de familiefoto's in de namiddag waren ze er ook niet bij. Ik vond het ook erg...
|
|
Kimmie
16-5-2009
|
28-7-2008 15:23:52
fiogf49gjkf0d Wij hadden ook een babietje van 4 weken op onze feest, die kleine ukkepuk heeft niemand gestoord hoor, op tijd en stond zijn melkje en terug slapen. Het is wel normaal dat die mama haar kindje mee wil brengen. Je moet je daar geen zorgen in maken. Groetjes, elisadiana1@hotmail.com
|
|
Ilse
|
28-7-2008 15:32:15
fiogf49gjkf0d Ik snap echt niet dat je zo reageert! Het is toch helemaal normaal dat die haar baby meebrengt! Een kleine van een maand mag je niet zomaar van de moeder scheiden! Waarom zou die baby jou storen? Mijn zus zal ook 5 weken voor onze trouw bevallen en ik vraag niet leiver dat de baby meekomt! Je moet dat niet onderschatten hoor zo een kleine baby!
|
|
Jenny
12-9-2008
|
28-7-2008 16:28:51
fiogf49gjkf0d Misschien heb ik te weinig informatie gegeven. Het is idd normaal dat een moeder niet van haar pasgeboren baby wil gescheiden worden. Maar vanaf de dag dat wij aankondigden dat we gingen trouwen krijgen we ineens jaloerse reacties, horen we dat ze achter onze rug bezig is, enz.
En nee Gerlinde, ik vind het niet normaal dat naaste familie zoals de broer van de bruidegom de uitnodiging niet leest. Het was niet dat ze het niet meer wisten, ze hadden het gewoon nog niet gelezen. Misschien hangen sommige families niet zo aan mekaar, maar onze vrienden en collega's lezen het dan wel, en een eigen broer niet? Nee, dat vind ik echt niet kunnen. Iedereen zal idd wel andere dingen aan hun hoofd hebben dan onze trouw, maar als mensen duidelijk zoals zij laten blijken dat het hen niet interesseert, dan hoeven wij die mensen er die dag eigenlijk echt niet bij.
En wij vinden het ook niet erg om een kindje of baby op ons trouwfeest te hebben,integendeel, en voor hetzelfde geld is die kleine heel braaf de hele dag door. Maar als hij begint te wenen in de kerk zodat de mensen de pastoor niet goed meer verstaan, dan zou je toch mogen verwachten dat er iemand de baby eventjes apart neemt hé? Maar dat zal het geval dus niet zijn... Een baby weent nu eenmaal ook hoor en dat moeten we er volgens hen maar bijnemen in de mis. Als ik een pasgeboren baby zou hebben, dan zou ik ofwel niet naar de mis gaan ofwel als hij/zij begint te wenen me toch afzonderen om die mis niet te verstoren. Dat is een teken van respect voor het koppel dat trouwt.
Raar dat jullie vinden dat ik vreemd reageer terwijl de mensen die mij en mijn verloofde kennen, of mijn schoonzus kennen juist nog erger reageren dan ik...
|
|
Britt
9-8-2008
|
28-7-2008 17:59:11
fiogf49gjkf0d Een baby meebrengen, ok, maar opmerkingen als dat gehuil iets extra zou geven aan de mis, trekt echt op niets! Daar heb je groot gelijk in! Moest er zich een hysterische huilbui voordoen tijdens de mis, dan heeft ze hopelijk toch het fatsoen de kerk heel eventjes te verlaten... Probeer het gewoon van je af te zetten, wie weet is er niks aan de hand!
Groetjes, Britt. 09/08/08
|
|
s
1-6-2007
|
28-7-2008 18:04:31
fiogf49gjkf0d Beste Bridezilla Jenny, ;-) (zo kom je toch een beetje over)
Maak je er niet druk in! Dat komt echt inorde! Ik denk dat het heel normaal is dat ze zo'n baby'tje willen meenemen. Zeker als baby BV krijgt, kan het bijna niet anders dan dat hij mee gaat. Bruidjes in spe kunnen kuren krijgen van de stress die door hun lijf giert, maar zwangere vrouwen en pasbevallen vrouwen hebben die legendarische vrouwelijke hormonen in hun bloed zitten, he. Op ons trouwfeest was ook een kindje van exact 1 maand oud. Ik had eerst zoiets van, wat doet dieë baby hier? Ik wist niet dat die ging meekomen. Waarom staat die irritante koets weer in mijn weg (die stond echt hard in de weg), maar nu snap ik dat het wel chapeau is dat die mama 4 weken na de bevalling daar stond met haar ukje! Niet elke pasbevallen vrouw is op 4 weken al mooi ontzwangerd en klaar om haar te tonen op een groot familiefeest. En dat zij haar terug slanke lichaam en baby kon showen op ons huwelijk stoorde mij totaal niet. Die stomme koets wel. :-D Iemand anders is niet met haar baby gekomen. Zij moest verder rijden (100km) en bleef liever thuis voor BV en pastte op andere kindjes waarvan de ouders op ons feest waren. Enkel haar man is gekomen. En wat dat huilen van de baby in de kerk betreft: ik zou niet graag naast die krijsende baby zitten, maar verder zou me dat niet storen. Denk je nu echt dat iedereen voortdurend naar de pastoor aan het luisteren is? De meeste mensen komen naar de kerk uit beleefdheid en om jouw kleedje te bewonderen. Niet om naar de godsdienstige uitleg van de pastoor te luiseren, hoor. En wat die uren betreft: ze zullen daar gewoon overgelezen hebben. Jij, als bruidje in spe, bent nu heel erg bezig me de planning, maar je mag niet van iedereen zoveel toewijding verwachten. Al is het naaste familie. Zij kennen gewoon de datum en weten dat er rond de middag een plechtigheid aan het stadhuis is en dat ze een uurtje later in de kerk worden verwacht. Een weekje voor de trouw zullen ze die uitnodiging nog wel eens bestuderen voor de exacte dagindeling. Ik kan begrijpen dat ze daar nu niet mee bezig zijn. Een baby heeft voorang op alles, he! Ikzelf was een half uur te laat op de receptie van mijn vriendin en ik was getuige! :-$ Ik was daar al van 's middags, eerst gemeentehuis, dan kerk en dan dacht ik dat we een uurtje tijd hadden... Ik me rustig verfrissen op onze hotelkamer en mijn man en ik kwamen een half uurke te laat. En ik was wél heel erg begaan met het huwelijk van mijn vriendin! Al schaamde ik me wel, verder is daar geen spel van gemaakt, hoor.
|
|
Jenny
12-9-2008
|
28-7-2008 21:41:01
Bedankt voor jullie reacties!
Ik trek het me idd al veel minder aan dat ze de baby mee zal brengen :-) Dat ze de uitnodiging niet gelezen hebben vind ik erger, voor mijn verloofde dan. Je trouwt maar 1 keer (hoplijk :-) en hij had van zijn broer echt meer interesse verwacht. Ze dachten zelfs dat we in een ander dorp trouwden... dus dat hadden ze duidelijk ook niet goed gelezen :-)
En dat ik overkom als bridezilla is wel grappig, je had mijn toekomstige moeten horen :-) Hij was er het hart van in, en als ze hem kwetsen, dan mij ook!
Vrees dat alles hier beetje erger overkomt dan het is omdat je het in het heetst van de strijd schrijft :-)
Groetjes! x
|
|
s
1-6-2007
|
29-7-2008 7:36:01
fiogf49gjkf0d Hey Jenny,
Voila, je klinkt al vele redelijker! :-) Goed zo!!!
Ach, hoe erg jullie dat van die uitnodiging ook vinden, je mag je dat echt niet zo aantrekken. Zoals ik al zei: ik was getuige op de trouw van mijn vriendin en ik stond perongeluk een half uur te laat op de receptie! :-) Van een getuige verwacht je zoiets ook helemaal niet, eh!
Stress maar goed verder en je zal op je trouwdag zien dat het enige dat je kan doen is GENIETEN!!! Het duurt amper een kleine 20uurtjes!
Groetjes!
|
|
Lientje
8-11-2008
|
29-7-2008 9:29:29
fiogf49gjkf0d Eerlijk gezegd vind ik er niks onredelijk aan. Een baby hoort niet echt op een huwelijksfeest, da's toch gewoon niet echt goed voor zo'n kindje? Als je ondervindt dat het overal doorheen slaapt enz. Dan kan je dat nog wel doen maar anders vind ik niet dat je dat doet.
Dat zijn broer de uitnodiging nog niet gelezen heeft, begrijp ik heel goed dat dat kwetst. Bovendien hadden ze heel goed kunnen zeggen van ik ben het vergeten of gewoon niks kunnen vragen en thuis eens die uitnodiging bekijken. Vlakaf ernaar vragen en dan zeggen van aja we hebben het niet bekeken is eerder bedoeld om je net te laten weten dat het hen niet interesseert want dat zij veel belangrijkere zaken aan hun hoofd hebben, nl het kindje. En al is dat heel belangrijk (geloof me, ik snak naar de tijd dat ik een kindje heb dus ik ben zeker niet anti-kinderen), er zijn elke dag mensen die bevallen enz. hé. Vaak doe je dat zelfs meer dan eens... Trouwen hopelijk niet. tis niet omdat dat in deze tijd als achterhaald en ouderwets aanzien wordt dat je iemand zijn dag niet moet gunnen of respect kan opbrengen voor wat ze doen. Bij het huwelijk van mijn nichtje, was haar schoonzus nog geen maand bevallen en haar man was peter van het kindje. Maar hun kindje hebben ze een hele dag naar de grootouders van de man gedaan en zo nu en dan gaan kijken... Da's respectvol vind ik... en volgens mij ook veel beter voor zo'n kindje...
Ik vind dat iedereen hier nogal verdraagzaam is maar da's ms omdat ik zelf zo'n schoonmoeder en schoonzus heb? Ik weet dus dat dit soort pesterijen echt wel bedoeld zijn zoals ze lijken. Ik lig lang niet wakker van ons huwelijk (nog 3 maand te gaan en we hebben zelfs nog geen idee voor uitnodigingen :-) tijd zat) dus van bridezilla kan je me ook niet verwijten. Een hoop familie, vrienden en buren vraagt me er constant naar en is altijd stomverbaasd dat ik daar zo weinig mee bezig ben (hebben ook bouwplannen en dat houdt me meer bezig). Maar mijn schoonmoeder en schoonzus doen soms net of ik daar obsessief mee bezig ben (zie je de rest zo kijken van wat is er mis met jullie, heel grappig maar snappen ze zelf niet) en geven regelmatig dit soort opmerkingen hoor. Ik verwacht zelfs een soort 'fake-zwangerschap' tegen ons huwelijk, opdat ze van alle aandacht verzekerd zou zijn :-) En wees maar zeker dat ze dit niet zal laten, hoe obsceen het ook klinkt. Sommige mensen zijn nu eenmaal jaloers en haatdragend...
Gewoon niks van aantrekken meid! Negeren en ermee lachen. Dan raakt het zijn doel niet en is kans op ophouden groter. Ik vind het wel raar dat je vriend dat zijn broer als getuige gekozen heeft. Zoiets komt toch niet geheel onverwacht?? Mijn vriend heeft net om die reden een vriend gekozen... En bovendien, niks is zeker dat ze er op jullie dag ook staat met haar kindje hé... als ze haar figuur niet terug heeft, kindje niet goed slaapt enz., of het gewoon was om te stangen, maar de uitvoering ervan niet ziet zitten... Allemaal heel reeel. Dus, je zeker niet druk in maken. En is het toch zo, dan zie je dat wellicht toch niet die dag!!
In elk geval, veel geluk en een prachtige huwelijksdag gewenst!!!!
|
|
Jenny
12-9-2008
|
29-7-2008 10:49:58
Hey Lientje,
Jah, wij kregen idd ook die indruk dat het allemaal een beetje opzettelijk gezegd werd om ons op stang te jagen. We hebben onze frustratie dan ook niet aan hen laten merken want dat zou voor niets goed geweest zijn. Mijn verloofde heeft idd zijn broer als getuige genomen want voor we gingen trouwen kwamen wij met hen allebei goed overeen. We spraken af en het klikte echt. Toen we aankondigden dat we gingen trouwen waren zij niet superenthousiast, maar wel blij voor ons. Maar een tijdje nadien begon de miserie: geen contact meer zoeken, achter onze rug gaan praten, enz. Jammer, want er is totaal niets gebeurd waardoor zij ineens negatief tegenover ons konden staan. Tenzij misschien dat ze jaloers waren dat wij gingen trouwen. Oké, zijn broer is ouder dan mijn verloofde, maar wij zijn al veel langer samen. Het was gewoon een logische stap voor ons in onze relatie. Bovendien verwachten zij nu een kindje, nog voor ons trouwfeest, dus als het om aandacht draait moeten ze helemaal niet jaloers zijn op ons. Trouwen is leuk, maar een kleintje op de wereld zetten is toch nog veel ingrijpender en mooier als ervaring zou ik denken.
Het is idd jammer dat sommige mensen jaloers zijn en een ander het geluk niet gunnen... Zelfs nu zij zo doen tegen ons, ben ik nog blij voor hen dat zij een kindje krijgen en kijk ik al uit naar zo een kleintje erbij in de familie. Misschien is het omdat ik zelf totaal niet jaloers ben op andere mensen dat ik het ook maar moeilijk kan begrijpen van anderen...
|
|
s
1-6-2007
|
29-7-2008 19:17:19
Lientje, Naar mijn mening hoort een kindje ook niet op een trouwfeest, maar een baby hoort wel bij zijn mama. Vaak is die mama ook letterlijk zijn eten doormiddel van BV. Als je baby weigert, weiger je mama. Ik snap ergens je punt wel, hoor. Zoals ik al zei, verschoot ik ook dat er op onze trouw een kindje van een maand oud was. Ik had echt zoiets van blijf daar mee thuis, maar nu besef ik dat zo'n kindje mee moet. De mama die er met haar kindje was gaf bv en later op 3-4 maanden kan je een flesje met bv melk geven, maar in het begin niet. Een andere mama bleef omwille van bv weg van onze feest (en omwille van de lange afstand om met baby te doen). Ik vraag me af wat jij later op een baby-forum gaat schrijven als jij met je kleintje ergens niet welkom bent?? Dan sta je misschien aan de andere kant. Zelf ben ik ABSOLUUT geen kinderfan, maar baby's die om de vier uur voeding nodig hebben krijgen mijn verdediging toch. Neh!
|
|
Sofie
19-9-2009
|
30-7-2008 8:56:22
Beste Jenny (en ook S !!),
Jenny, je hebt groot gelijk !! En S, als je andere mensen een bridezilla noemt, wat maakt jou dat dan? Redelijk onbegripvol zou ik zeggen.
Babies van een maand oud mogen best wel gescheiden worden van hun moeder, het hangt er gewoon van af hoe je zelf ingesteld bent. En neen, ik heb zelf nog geen kinderen, maar kinderen zijn een AANVULLING in je leven, geen aanhangsel, tenzij je ze zo gaat (mis)bruiken natuurlijk.
Misschien zal ik anders klinken de dag dat we ook zo een ukkepuk hebben, maar ik ken mezelf goed genoeg.
En ooit al gehoord van afkolven ?? Is misschien niet het prettigst dat er is, maar het is niet omdat je kinderen hebt dat je ze aan anderen mag opdringen, en sorry, dat is wat uw schoonbroer in spe en zijn wederhelft gaan doen.
Er zijn nu eenmaal plaatsen en gebeurtenisen waar geen kinderen horen en persoonlijk vind ik dat een baby van amper een maand oud niet op een trouwfeest hoort. Twee dagen later hoor je de ouders klagen dat ze een lastig kind hebben, HALLO !!??
Er is een reden waarom die de hele dag slapen en enkel eten : om te groeien !
Dat ze de baby wil meenemen naar de wet en eventueel kerk denk ik niet dat je veel aan kan veranderen. Alleen hopen dat de kleine goed doorslaapt.
Besef goed dat ik hier zeer cru en mss wel grof overkom, maar babies horen gewoonweg niet overal, ondanks het feit dat iedereen ze wel ooit wil, ik dus ook !
Als je als mama's en papa's verwacht dat de mensen met jullie en je kinderen rekening houden, dan mag dat omgekeerd ook best.
Groetjes en vergeet vooral niet te genieten van je huwelijksdag !!!!
Sofie
|
|
s
1-6-2007
|
31-7-2008 9:57:11
Sofie, Ik besef dat bridezilla niet echt een compliment is. Vandaar dat er ook stond: Beste Bridezilla Jenny, ;-) (zo kom je toch een beetje over) Let op ;-) : dat staat daar niet voor niks, was dus als grapje bedoelt, he. Jenny mag gerust boos worden om dat grapje, maar zij deed dat niet echt. Ik had een beetje schrik voor haar reactie, maar jij neemt ze erger op.
Over baby's zal ik maar zwijgen...
|
|
Jenny
12-9-2008
|
31-7-2008 13:24:45
Oeioei :-) Het was ni de bedoeling om dat hier uit de hand te laten lopen hé... Wou gewoon maar efkes mijn frustraties kwijt :-)
Bedankt allemaal voor de verschillende meningen! Trouwens, baby is ondertussen geboren en voel me nu supertrotse tante, dus baby mag gerust meekomen... maar liefst ni te veel lawaai maken ;-)
Groetjes!
|
|
s
1-6-2007
|
1-8-2008 11:10:44
Ik denk dat ik me eerder moet excuseren, Jenny. 'T is vooral door mij dat er hevig wordt gereageerd, he! Dus ik ga hier mijn mond houden. Ik wens je (en de andere die nog aan de beurt zijn) een hele mooie trouw!!! Euh, maar ik wel een trouwverslag met berichtje over de baby! ;-) Ik beloof dat ik er niks op ga zeggen! :-D
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|