Terug naar overzicht
links.Vrouwen zaten vroeger (50jaar geleden?) links in de kerk en de mannen rechts. Voorbeeld in de film 'De witte van Zichem'.Rechts is de goede kant van God of de goede hand van God? Allez, toch zoiets en dus is rechts voorbehouden aan de mannen.
Ik had een ceremoniemeester en ik zat links in de kerk. Bij het verlaten van de kerk stond ik rechts van Tony.Voor de burgelijke trouw zat ik weer rechts.Vraag me niet hoe of waarom, het zal wel de etiquette zijn zeker?x
Inderdaad, burgerlijk heb ik het altijd rechts geweten (3keer, telkens verschillende gemeenten).Mm, nu wil ik weten waarom het burgerlijk toevallig altijd rechts is. :-D
In principe gaat de bruid binnen aan de rechterkant van haar vader en zit ze links van de bruidegom. Bij het buitenkomen loopt ze ook links van de bruidegom.
Hallo,Ik dacht dat de bruid links van de bruidegom zit voor het altaar en bij het buitenkomen van de kerk rechts van de bruidegom gaat. Ook in de suite zouden vrouwen dan rechts van de man gaan. Dat laatste zou zijn omdat, als de bruid struikelt, de bruidegom haar beter kan ondersteunen (meeste mensen zijn rechtshandig). Maar ik kan mij vergissen natuurlijk :-)Hmmm, moet ik nog eens vragen aan de ceremoniemeester als het zover is :-)Groetjes,Joke.
hallo ik moest links zitten in de kerk ben al bijna 2 weken getrouwd gaat nu ontzettend snel ik had een kleed van sincerity op pagina 15 nr 3298 , ben zo content
Ik ben aan zijn rechterzijde binnen en buiten gegaan, maar ik zat voor het altaar aan zijn linkerkant
een van de vele verhaaltjes waar het van kan komen:)vroeger was er maar een ring ( voor de vrouw) en die werd rechts gedragen. dus in de kerk houd de man de hand met de ring vast en bij het buitenkomen is de rechterhand van de vrouw vrij zodat ze kan laten zien dat ze getrouwd is. ( het moet niet kloppen als het maar een leuk verhaal is he)