Nu Online
Momenteel zijn er 552 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schieting!

30-7-2008 13:02:57
hallo iedereen,

Wij hebben volgende week woensdag onze schieting. Zijn er hier nog mensen die dit doen? Verwittig je de buren of niet?
Veel succes nog aan ieder toekomstig bruidje (hopelijk niet teveel zenuwen als ik)

groeten,
Darcy
08/08/08

Darcy
9-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1854

kathleen

Meld misbruik30-7-2008 14:22:32

Hey

wij houden vrijdag voor ons buurmeisje dat zaterdag trouwt een schieting. Ja we hebben de buren verwittigd en zeker zij die een hond hebben. Te meer omdat het van de gemeente eigenlijk niet mag en omdat we niet zouden willen dat er klachten naar de politie gaan.

Groetjes

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik30-7-2008 17:56:42

als je zo weinig mogelijk klachten wil, nodig je hen er zelfs beter bij uit is mijn ervaring...
groetjes
Kim

saskia
8-8-2008
 Meld misbruik30-7-2008 18:04:20

hallo net als bij ons is het ook woensadag schieting en ik trouw ook vrijdag 08/08/08/ wij hebben de buren gewoon iutgenodigd om 1tje te komen drinken maar wij hebben dan ook welke leuke buren
veeeeeeeeeeeel plezier en van de zenuwen ben ik al ziek geworden vorige week vitamitjes had van dokter voor wat erdoor te komen trouwen e hihi daaaag

Lieven
12-9-2008
 Meld misbruik30-7-2008 18:41:01

Wij houden ook een schieting in september. Het lijkt me best dat je een vergunning gaat halen op het gemeentehuis, tenzij je weet dat het absoluut verboden is. Als je een vergunning hebt, kunnen ze de schieting maar heel moeilijk stilleggen. Wij krijgen een half uur om te schieten, voor 21 uur.

Je buren verwittigen is wel het meest vriendelijkste, zeker diegene die kinderen en huisdieren hebben.

Nog veel plezier ermee, en wees voorzichtig. Het zou niet de eerste zijn die zijn huwelijk kan uitstellen wegens verbrand.

Lieven

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik30-7-2008 19:12:34

Best de buren verwittigen of uitnodigen. Wel langs gaan op het gemeentehuis. Bij ons krijg je een vergunning voor een half uur (wel voor 22u). Dit is een gratis vergunning. Dus voor de minste zever efkes langs gaan.

anuschka
30-8-2008
 Meld misbruik30-7-2008 20:14:07

Je moet dit eerst op voorhand aanvragen bij de gemeente! Bij ons in de gemeente is er geen aanvraag nodig maar bij andere dan weer wel! Zolang er geen klachten komen van de buren mogen wij doorgaan tot 22u! na 22u moet je zowiezo stoppen!

Wij verwittigen onze buren met een briefje in de bus! De dichte buren zijn uitgenodigd op de schieting!

Groetjes
Anuschka
30/08/08

Darcy
9-8-2008
 Meld misbruik30-7-2008 22:50:44

Hey iedereen,

Bedankt voor de reactie's maar wij hebben een maand geleden al een vergunning aangevraagd omdat dat hier echt wel nodig is dus wij mogen een schieting organiseren tot 22u en daarna kunnen de oudere uit de buurt de politie bellen ;-). Ik wist alleen niet of dat dat nog zo in traditie was die schieting, wij doen dat nu wel omdat dat in de buurt echt wel de traditie is. Alleen weet ik niet goed hoe je dit de buren zegt op een leuke manier...

groetjes,
Darcy

Annemie
8-8-2008
 Meld misbruik4-8-2008 15:42:41

Wij hebben afgelopen zaterdag onze vreugdesschoten gehad.
We hadden wel in heel de straat (is geen lange) briefjes in de brievenbus gaan steken met een kort versje met de melding dat er geschoten zal worden en dat ze uitgenodigd zijn om een pintje te komen drinken.
Zo zijn de meeste verwittigd van het lawaai en zullen ze niet snel reclameren ;-).
Wij mochten maar schieten van 19 tot 21u, en de vergunning en het kruit was al vrij snel in orde.
Een hartje & onze namen in de beton van het straat gebrand voor ons huisje, jammer dat we binnenkort verhuizen !

Groetjes !
08*08*2008

Annemie
8-8-2008
 Meld misbruik4-8-2008 15:42:42

Wij hebben afgelopen zaterdag onze vreugdesschoten gehad.
We hadden wel in heel de straat (is geen lange) briefjes in de brievenbus gaan steken met een kort versje met de melding dat er geschoten zal worden en dat ze uitgenodigd zijn om een pintje te komen drinken.
Zo zijn de meeste verwittigd van het lawaai en zullen ze niet snel reclameren ;-).
Wij mochten maar schieten van 19 tot 21u, en de vergunning en het kruit was al vrij snel in orde.
Een hartje & onze namen in de beton van het straat gebrand voor ons huisje, jammer dat we binnenkort verhuizen !

Groetjes !
08*08*2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...