Terug naar overzicht
ik zou er eerst goed over nadenken of je dit wel gaat doen. wij deden dit op ons huwelijk en de sfeer was er toch effe goed aan!!!
Pas hier mee op. Dit kan wel gevoelig liggen voor sommigen. Hoe ongevoelig het misschien ook klinkt maar het is jullie dag hé. Als het nu gaat over pas overleden ouders ofzo die je er toch bij wilt betrekken. Kan je misschien ook in een hoekje van de zaal een foto met een bloempje of kaarsje zetten. De mensen kunnen maar moeten niet hier bij stil blijven staan.
op www.gedachten-gedichten.nl vind je altijd wel mooie teksten.
Hoi Marijke,Wij gaan ook ballonnen gebruiken. Zowel de papa van mij als die van mijn vriend zijn gestorven en we willen hen er bij en gaan in het begin laten zeggen dat de de twee ballonnen symbool staan voor de papa's zodat ze op die manier er ook bij kunnen zijn. We voorzien ook een derde ballon die symbool staat voor alle andere mensen die ons te vroeg verlaten hebben (iedereen kan dan in gedachten nemen wie hij of zij denkt). Na heel het ja-woord en handtekening... laten wij de ballonnen los tijdens een mooi liedje waar we nog is kort aanhalen dat het geruststellend is om weten dat onze papa's op die manier ook getuige zijn geweest van ons huwelijk. Je moet doen wat je zelf belangrijk vindt en wat de rest denkt, moet je niet van wakker liggen. Nu moet ik ook wel bekennen dat na het serene liedje met het loslaten van de ballonnen dat hoofdstuk is afgesloten en we het over een andere (leuke) boeg gooien zodat het niet de hele tijd blijft nazinderen. Het is een deel van de viering, maar mag niet de hoofdgedachte worden hèWat het kaartje betreft: schrijf er iets persoonlijks op, desnoods met naam van de mensen die je speciaal in gedachten hebt. Mss iets makkelijker dan algemeen een gedichtje te vinden.succes ermee!groetjes Annelies
Hoi allemaal,bedankt voor de reacties. Maar het is echt niet de bedoeling dat we dit te lang aankaarten. We hebben in onze voorbeden een stukje aangehaald, voor hen die er niet meer bij kunnen zijn. Daarna zou de priester even aanhalen dat wij na de mis voor hen ballonnen in de lucht laten gaan. Voor de rest wordt er ook niets meer gezegd over de overledenen. Mijn vriend heeft geen enkele grootouders meer, die van mij zullen er allemaal nog bij zijn. We laten dan ook nog een ballon op voor mijn nonkel die pas gestorven is. Maar het is zeker niet de bedoeling dat hier te lang bij stilgestaan wordt. Het gaat tenslotte, zoals al eerder gezegd is geweest, om ONZE dag en dat moet een leuke, opgewekte sfeer zijn.GroetjesMarijke