TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
s
1-6-2007
|
31-7-2008 10:19:01
Proficiat!!!
November is niet ver meer weg maar als je binnen enkele weken een zaal hebt gevonden moet het lukken. Zaal is het moeilijkste. Of de gepaste formule kan toegepast worden in de zaal, hangt van zaal tot zaal af. Ik denk niet dat je met zekerheid kan zeggen dat elke zaal jouw vooropgestelde manier toelaat. Wat noem jij een klein diner? Als het 20 personen is ga je misschien beter eerst op resto? Combinatie dansfeest en dessertenbuffet zal wel mogelijk zijn in vele zalen.
Ringen: reken op 3 maanden (minder zal wel kunnen), dus da's ook iets wat je nu moet beslissen.
Trouwkleed: Ik heb mijn kleedje 4 weken voor de trouw gekocht en 3 weken voor de trouw waren de correcties aangepast, dus daar heb je nog beetje tijd voor. Maar er zijn wel kleedjes die ruim vooraf moeten worden besteld. Dat kan misschien je keuze beperken als je toch voor een winkelkleedje gaat gaan. Laat je niet afschepen in winkels dat ze geen tijd hebben. Voorbeeld hemd van mijn man: vrijdagnamiddag gekocht, zaterdag voor sluitingstijd 18h waren de mouwen ingekort.
Kleed en schoonmoeder is iets dat je zelf moet uitmaken maar als je je er niet goed bijvoelt: misschien beter cancellen?? Of binnen de kortste keren open je hier een topic over 'moeilijke schoonmoeder en kleed'. Het is echt wel heel belangrijk dat je doet wat JIJ (en je toekomstige natuurlijk) leuk vinden. En als je dan een minder leuk gesprekje moet hebben met je schoonmoeder is dat maar zo. Dat kleedje staat op alle foto's. Je wil binnen 20 jaar toch niet denken: had ik maar...
Trouwen voor de wet: da's snel geregeld. Voor de zekerheid nu al langsgaan, maar daar ga je niet veel tijd insteken. Vaak staat alles goed uitgelegd op de site van de gemeente waar je wil trouwen.
Verder kan je wat zitten zoeken op deze site voor meer info. Succes!!!
|
|
brendy
13-9-2008
|
31-7-2008 10:22:28
Helaba,
Eerst en vooral proficiat met jullie komende huwelijk. Ivm zo kort op voorhand, een vriendin van mij heeft hetzelfde gedaan als jou, op nog geen 3 maanden tijd heeft zij haar huwelijk georganiseerd. Zij zijn ook enkel voor de wet getrouwd, daarna in een feestzaal met de suite gegeten en daarna dansfeest met hapjes. Dit was, ondanks de korte voorbereiding, heel tof en stak heel goed in elkaar. Ik zou zegggen: ga ervoor en rustig blijven is denk ik de boodschap. Ivm je vragen: - eerst en vooral een zaal zoeken! in de meeste zalen is jouw formule denk ik mogelijk. als je belt naar de zalen zou ik voor tijd uit te sparen al op voorhand vragen of jullie datum nog vrij is en of de formule mogelijk is. anders verlies je teveel tijd - ivm de ringen: onze ringen waren er op 2 weken. dus daar moet je je geen zorgen over maken. - omdat het niet zo lang op voorhand is, nadat je een zaal hebt gevonden en die ligt vast, zeker een drukker zoeken. omdat je ook nog een proefdruk moet hebben ed. onze uitnodigingen waren er na ongeveer 3 weken (kiezen, proefdruk, beslissen en drukken). dan kan je die ook op tijd de deur uit sturen - ivm je kleed, daar kan ik je moeilijk advies over geven...je kan altijd naar een winkel gaan, nu ben je toch nog op tijd hoor. geef wel zeker aan als je een afspraak maakt dat je trouw al in de buurt is, dan weten ze dat en zullen ze je ook eerlijk zeggen of het mogleijk is of niet.
heel veel succes ermee! groetjes, bren 13-09-2008
|
|
Marianne
19-9-2009
|
31-7-2008 11:15:42
Hey proficiat,
Als je dansfeest wil 's avonds moet je ook zo snel mogelijk op zoek gaan naar een DJ, want zonder muziek word er niet veel gedanst.
Als je niet gerust bent dat je schoonmoeder in spe je kleedje maakt moet je haar dit zeker zeggen. Ga rustig samenzitten en vertel eerlijk dat je het een erg mooi voorstel vind maar da je je kleedje liever in een winkel kiest. Tenslotte kan je je kleedje daar dan ook al eens passen en zie je hoe je staat met een kleedje. Je kan een pracht van een kleedje kiezen van een foto en als je het dan zelf aanpast zie dat dat eigenlijk heleaam niet is wat jij wil. Als je een kleedje zelf maakt kan je het pas aanpassen als het al bijna af is. Natuurlijk kan je haar wel meevragen als je naar de winkel gaat om jou kleedje te kiezen. Je kan haar ook betrekken bij andere dingen, tegenwoordig kan je heel veel zelf doen: zoals uitndigingen maken, bedankjes, de bloemstukjes, versieren van de kerk, noem maar op. Zo zal je schoenmoeder wel weten dat je haar niet zomaar opzij schuift en hoef jij je niet tot de laatste moment zorgen te maken over je kleedje.
Nog veel plezier met de voorbereidingen.
Marianne
|
|
isabel
|
31-7-2008 11:22:42
Hoi Annelies,
leuk om te weten dat wij niet de enigen zijn om een huwelijk zo "snel" te organiserern. Wij trouwen op 22/11/08 en heb dit nu ongeveer 10 dagen geleden beslist. En dit om knal dezelfde reden als jullie; ons huisje!
Het eerste wat we gedaan hebben, is gezocht naar een zaal/restaurant omdat ik daar het meest mee in zat. Wij trouwen in de voormiddag en gaan 's middags met de familie uitgebreid gaan eten om dan 's avonds in dezelfde zaal het dansfeest te geven. En 's avonds worden er vanuit het restaurant zelf hapjes voorzien voor alle gasten. Tegen eind augustus moeten we teruggaan om de menu en hapjes vast te leggen. Voor de jurk, ligt de keuze bij jou he, 't is tenslotte jullie trouwdag. Ik mag straks om 16u voor de eerste keer naar de winkel om te gaan kiezen welke jurk ik wil. Voor de ringen gaan we eind augustus eens zien, want dat gaat inderdaad nogal snel. Uitnodigingen maak ik zelf en versturen ze midden september. NIet vergeten naar de gemeente te gaan. Best zo snel mogelijk om een datum te kiezen. (15/11 is al geen optie, want dan is het dag van de dynastie en werken ze niet, toch niet bij ons) En ook de notaris niet vergeten, zeker 6 weken vòòr datum , voor het contract. En dan heb je ook nog muziek; daarvoor zijn we nu nog naar op zoek. Een goeie Dj voor een spetterend feest!
Je hebt nog tijd genoeg hoor!! Geen paniek. Als je vragen hebt, laat dan maar gerust weten hoor!
Vele groetjes, Isabel. 22/11/2008
|
|
isabel
|
31-7-2008 11:24:24
ivm de schoonmoeder en de jurk; mijn schoonmoeder gaat mee naar de winkel samen met mijn ma. Das ook nog een oplossing.
Isabel. 22/11/2008
|
|
patricia
3-10-2008
|
31-7-2008 12:02:01
wij hebben in juni beslist om te trouwen.ook enkel voor de wet en s'avonds voor 100 walking dinner. ik zou eerst zaal zoeken wat nog vrij is en wat de mogelijkheden zijn... wat u kleed betreft ,ik ben van principe van "is mijn huwelijk"eens bespreken met je schoonma dat je liever verschillende zou willen passen en het mooiste kiezen ..
veel succes
|
|
sylvia
9-5-2009
|
31-7-2008 22:12:16
alles is mogelijk van zodra je een zaal hebt nu is november niet zo een drukke maand dus moet dat wel lukken, in princiepe kan je overal terecht maar toch zeker altijd vragen want soms vragen ze een meer prijs omdat je een klein diner doet. wel lekker spannend moet je niet meer zolang wachten. zorg zeker voor een goede lijst met wat je allemaal moet doen zodat je het allemaal kan afhakken want op korte termijn vergeet je meer dan op lange termijn. voor de ringen moet je 2maand rekenen maar soms gaat het ook sneller gewoon op jacht gaan en kijken wat je mooi vindt. de jurk en je schoonmoeder heeft ze al voor jou genaaid en was het toen zoals je wou, nee, jammer maar dan toch liever een jurk kopen maar praat met haar hierover, desnoods ga je met haar jurken passen om haar te laten zien wat je wil, dan kan ze hem namaken.hou er rekening mee een jurk uit de winkel moet vaak besteld worden en dit kan tot 3maand duren. maar voor al de rest zie ik geen problemen. veel plezier in ieder geval. groetjes sylvia
|
|
Isabelle
3-7-2009
|
3-8-2008 20:14:07
Hallo, ook wij trouwen in 2009, juli meer bepaald. Ik denk dat je best zo snel mogelijk info verzameld van een feestzaal. Gewoon een afspraak maken en hen alles vragen wat je wil weten. Dat is het eerste wat wij gedaan hebben, want zalen zijn vlug volgeboekt !
Wij zijn ook al langs geweest bij de juwelier, hij zei dat hij een maand of 3 op voorhand de maat zou nemen en de ringen dan graveren. Onze keuze is wel al gemaakt
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|