Terug naar overzicht
Alle ringen van het merk d'euxx kunnen gemaakt worden met eigen goud. Dit bespaart veel geld. Op de website hiervan vind je waarschijnlijk wel de verkoop adressen.
Kan niet zeggen de hoeveelheid goud die je nodig hebt, je verliest wel 20% van het gewicht dat je binnen geeft. Er zijn zoveel modellen en verschillenden prijzen. Denk dat je best eens bij verschillende goudsmeden/juweliers zou langsgaan. De meeste juweliers hebben wel een etalage met voorbeelden.Wim Meeusen in A'pen, verwerkt geen oudgoud, dat ben ik wel zeker.De klant is koning en vragen staat vrij.Zou misschien handig zijn om te weten van waar je bent! groetjes
Ik dacht dit ook te doen maar het het uiteindelijk niet gedaan.Ik had mijn vader zijn kapotte trouwring gekregen en ook nog enkele armbandjes en kettingen van familieleden.Ik dacht van opk als ik een trouwring afgeef, krijg ik toch wel 1 terug?Niet dus: we hebben het gewicht doorgegeven en het was in totaal 19 gram en we kregen daar 115 euro voor dus ja daar krijg je dus geen 2 trouwringen in de plaats.We hebben dan maar 2 nieuwe gekocht
Ik heb 2 trouwringen laten maken van ongeveer 23 gram goud. Het heeft 300 euro gekost voor beide ringen, dit was het vaste maakloon van de juwelier. Maar voor die prijs had ik niet de ringen die ik wilde.Groetjes
Hey Veronique,ik heb een oude gouden armband van mijn bomma, vrij zwaar maar het juiste gewicht weet ik niet en voor ons trouwringen daarvan te laten maken (eenvoudig effen voor Ken en met een klein diamantje voor mij) zouden wij niets tot max.50 euro moeten betalen.Laat het eens schatten bij een juwelier, dat kost niets.xxxCindywww.kenencindy.bruiloftsite.nl
Eigenlijk denk ik niet dat je perse veel geld bespaard, maar ik vind het wel een mooie gedachte!Dus ik zou het zeker doen.Had ik er maar aan gedacht hihi
hallo het goud staat op dit moment 30 e de gram .wij hebbn onze ringen ook laten maken van oud goud .normaal koste onze ringen die wij wilde 1950 e .alle 2 nu hebben wij 450 e betaald voor de ringen. die normaal 1950 e koste. dus zeker doen wij zijn in genk ge weest heel goede juwelier zij is ook goud smit dus misskijk je daar nemen als je niet te ver moet gaan vracken stalenstraat 3600 genk groetjes
Hallo,komt inderdaad veel goedkoper uit en kan zeker!Ik weet niet van welke regio je bent, maar anders kan ik je wel Diane Pacholski aanraden, Wimmertingenstraat, Hasselt...Mijn verloofde heeft daar mijn trouwring laten ontwerpen en maken en ik vind hem supermooi! Diane is goudsmid heeft eigen atelier en zoekt samen met jullie naar een goed ontwerp... wij laten daar onze trouwringen nu ook ontwerpen! (www.dianepacholski.be )Groetjes,Marlies (6/6/9)
Hallo allemaalHartelijk dank voor de reacties op mijn bericht. Wij weten nu al heel wat meer.Ter info: we zijn van Gent.GroetjesVéronique
ik denk ook wel dat de meesten het goud wel overkopen, maar ik denk niet dat het altijd is dat daar precies je ringen mee gemaakt worden.Als je het uit financiële redenen wil doen, ok, maar uit emotionele redenen, dan moet je je toch zeker bevragen of ze effectief JOUW goud gaan gebruiken voor de ringen...GroetjesHeidi13/09/2008
ik ben goudsmid van beroep van oud goud een ring maken doet men nooit maakloon is te duur als men zegt dat men dit doet, geloof ze niet (zij wqisselen het oud voor nieuwe goud) het is goedkoper op trouwringen te kiezen en uw oud goud te verkopen aan de dagprijs