Nu Online
Momenteel zijn er 637 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

van oud goud naar nieuw goud

31-7-2008 22:48:01
Hoi iedereen

wij hebben van verschillende familieleden oud goud gekregen. Hiermee willen we onze trouwringen laten maken. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, kan je dan wat meer zeggen over de hoeveelheid goud er nodig is voor twee trouwringen en wat ongeveer het maakloon is? We zien heel graag matte ringen met wat structuur erin.
O ja, het/de adres(sen) van de goudsmi(e)d(en) zou ook wel handig zijn.

Groetjes
Véronique

Veronique
15-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1370

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik31-7-2008 22:53:46

Alle ringen van het merk d'euxx kunnen gemaakt worden met eigen goud. Dit bespaart veel geld. Op de website hiervan vind je waarschijnlijk wel de verkoop adressen.

Luce

Meld misbruik1-8-2008 7:29:21

Kan niet zeggen de hoeveelheid goud die je nodig hebt, je verliest wel 20% van het gewicht dat je binnen geeft. Er zijn zoveel modellen en verschillenden prijzen. Denk dat je best eens bij verschillende goudsmeden/juweliers zou langsgaan. De meeste juweliers hebben wel een etalage met voorbeelden.
Wim Meeusen in A'pen, verwerkt geen oudgoud, dat ben ik wel zeker.
De klant is koning en vragen staat vrij.
Zou misschien handig zijn om te weten van waar je bent!
groetjes

Melissa
23-8-2008
 Meld misbruik1-8-2008 7:39:34

Ik dacht dit ook te doen maar het het uiteindelijk niet gedaan.

Ik had mijn vader zijn kapotte trouwring gekregen en ook nog enkele armbandjes en kettingen van familieleden.

Ik dacht van opk als ik een trouwring afgeef, krijg ik toch wel 1 terug?

Niet dus: we hebben het gewicht doorgegeven en het was in totaal 19 gram en we kregen daar 115 euro voor dus ja daar krijg je dus geen 2 trouwringen in de plaats.

We hebben dan maar 2 nieuwe gekocht

Bianca
30-8-2008
 Meld misbruik1-8-2008 10:18:28

Ik heb 2 trouwringen laten maken van ongeveer 23 gram goud. Het heeft 300 euro gekost voor beide ringen, dit was het vaste maakloon van de juwelier. Maar voor die prijs had ik niet de ringen die ik wilde.

Groetjes

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik1-8-2008 10:47:05

Hey Veronique,

ik heb een oude gouden armband van mijn bomma, vrij zwaar maar het juiste gewicht weet ik niet en voor ons trouwringen daarvan te laten maken (eenvoudig effen voor Ken en met een klein diamantje voor mij) zouden wij niets tot max.50 euro moeten betalen.
Laat het eens schatten bij een juwelier, dat kost niets.
xxx

Cindy

www.kenencindy.bruiloftsite.nl

D
8-8-2008
 Meld misbruik1-8-2008 11:23:58

Eigenlijk denk ik niet dat je perse veel geld bespaard, maar ik vind het wel een mooie gedachte!
Dus ik zou het zeker doen.
Had ik er maar aan gedacht hihi

wendy
23-8-2008
 Meld misbruik1-8-2008 12:29:24

hallo
het goud staat op dit moment 30 e de gram .
wij hebbn onze ringen ook laten maken van oud goud .normaal koste onze ringen die wij wilde 1950 e .alle 2 nu hebben wij 450 e betaald voor de ringen. die normaal 1950 e koste. dus zeker doen wij zijn in genk ge weest heel goede juwelier zij is ook goud smit dus miss
kijk je daar nemen als je niet te ver moet gaan
vracken
stalenstraat
3600 genk
groetjes

Marlies
6-6-2009
 Meld misbruik1-8-2008 13:06:13

Hallo,

komt inderdaad veel goedkoper uit en kan zeker!
Ik weet niet van welke regio je bent, maar anders kan ik je wel Diane Pacholski aanraden, Wimmertingenstraat, Hasselt...
Mijn verloofde heeft daar mijn trouwring laten ontwerpen en maken en ik vind hem supermooi! Diane is goudsmid heeft eigen atelier en zoekt samen met jullie naar een goed ontwerp... wij laten daar onze trouwringen nu ook ontwerpen!
(www.dianepacholski.be )
Groetjes,
Marlies (6/6/9)

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik1-8-2008 13:13:47

Hallo allemaal

Hartelijk dank voor de reacties op mijn bericht. Wij weten nu al heel wat meer.
Ter info: we zijn van Gent.
Groetjes
Véronique

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik1-8-2008 16:43:36

ik denk ook wel dat de meesten het goud wel overkopen, maar ik denk niet dat het altijd is dat daar precies je ringen mee gemaakt worden.
Als je het uit financiële redenen wil doen, ok, maar uit emotionele redenen, dan moet je je toch zeker bevragen of ze effectief JOUW goud gaan gebruiken voor de ringen...

Groetjes
Heidi
13/09/2008

hilde

Meld misbruik2-8-2008 21:43:16

ik ben goudsmid van beroep
van oud goud een ring maken doet men nooit
maakloon is te duur
als men zegt dat men dit doet, geloof ze niet (zij wqisselen het oud voor nieuwe goud)
het is goedkoper op trouwringen te kiezen en uw oud goud te verkopen aan de dagprijs

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...