Nu Online
Momenteel zijn er 629 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Speech avondfeest

3-8-2008 22:26:04
Hey,

Is het de gewoonte dat de vader van de bruid en de bruidegom zelf alletwee een speech geven?
En zoja,wie doet dan eerst zijn speech, de vader van de bruid of de bruidegom?
En is het de bedoeling dat de vader de speech uit zichzelf voorbereid of vraag je dat best aan je vader?
Nog 26 dagen te gaan voor mij dus het begint tijd te worden voor een speech :-)

Groetjes
Kim

kim
29-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 895

Severien

Meld misbruik4-8-2008 8:22:48

In principe laat je dat over aan de vaders zelf, maar soms kan het geen kwaad om het zelf een beetje in het oog te houden natuurlijk.

Bij ons hadden de twee mama's een speech gegeven. Wij wisten beiden van niets en waren aangenaam verrast.

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik4-8-2008 11:36:26

Dag Kim,

Op de feesten die wij al gedaan hebben was het eerst de bruidegom die speechte en nadien de vader van de bruid.
Nu ja, als er nog anderen zijn die willen speechen, zoals vader van de bruidegom en zoals hieronder de mama's, ja dan is dat ook ok.

Een paar keer hebben de getuigen ook nog iets gezegd.

Groetjes.

Sofie

19/09/2009

Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik4-8-2008 13:45:20

Hey,

Het is inderdaad normaal zo dat de bruidegom een speech geeft en daarna de vader van de bruid. Soms ook de getuigen, maar ik ben toch meer voor het idee dat je gewoon alles doet zoals je zelf wilt en zoals de vaders willen, als ze allebei iets willen zeggen, mogen ze van mij.

Groetjes

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik4-8-2008 17:00:15

ik zou op dat punt liever niet verrast worden (maar ik heb dan ook geen leuke schoonfamilie) - dat moet je zelf weten

verder: doe toch wat je zelf wil!! kies ook wie je zelf vindt dat goed kan spreken... die tradities zijn gemaakt om overboord te gooien ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...