Nu Online
Momenteel zijn er 258 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

problemen

4-8-2008 11:39:28
Hé Allemaal,

Sorry dat ik jullie zo lastig val, maar ik heb het eventjes moeilijk en ik moet het kwijt. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader woont nu in Luxemburg en we zien elkaar ongeveer 3 keer per jaar om eens te gaan eten en dit is al 13 jaar zo. Dus eigenlijk kent hij mij helemaal niet en buiten het weer, het werk en de vakanties weten we niet wat te zeggen tegen elkaar. Door die zwakke band met mijn vader had ik enkele maanden geleden aan mijn broer gevraagd om mij de kerk binnen te begeleiden. Ook had ik mijn broer gekozen omdat hij "neutraal" is zodat ik ook mijn moeder niet zou kwetsen en omdat de nieuwe vrouw van mijn vader niemand anders kent en dan met iemand onbekend met lopen in de suite. Nu belde ik gisteren voor iets totaal anders naar mijn vader en ging het dus eventjes over de trouw. Na wat zeveren vroeg hij hoe de suite ineen zat en zei hij "wij lopen dus samen de kerk binnen en hoe loopt de rest dan"? Dan moest ik wel zeggen dat ik eigenlijk mijn broer gevraagd had om met mij naar voor te lopen en hij was heel hard verschoten en zei dat dat toch een vreemde beslissing was en dat de vader het recht heeft om met zijn dochter te lopen en dat mijn keuze toch niet normaal was. Ik zei hem dat we nu ook niet in een normale situatie zaten en ik zei daarbij dat zijn vrouw anders met een onbekende moest lopen. Maar dat was geen reden en hij vroeg om hier nogmaals over te denken. Nadien heeft mijn vriend nog even met mijn vader gebabbeld aan de telefoon want mijn verloofde moest iets vragen over de kledij en dus ook tegen mijn verloofde begon hij over de rare beslissing en dat hij toch nog maar eens goed moest spreken met mij.

Wat moet ik nu doen? Als ik toch niet met mijn vader ga dan betekent dit waarschijnlijk een breuk voor de toekomst (en zo ver wil ik het ook niet drijven), maar als ik met mijn vader ga, dan doe ik niet echt wat ik wil en stel ik mijn broer weer teleur?

Sorry voor de lange uitleg, maar het moest er even uit.

Ann
27/09/2008

Ann
27-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 445

Leen

Meld misbruik4-8-2008 11:57:43

praat er eens over met je moeder

Noemi
17-10-2009
 Meld misbruik4-8-2008 12:08:03

Hey An
Ik kan aannemen dat het voor jou een heel moeilijke situatie is. Je kan inderdaad eens met je moeder erover praten, maar het belangrijkste is dat je doet wat JIJ wilt, en niet wat anderen willen. Als je liever met je broer gaat dan met je vader, probeer dat dan aan je vader uit te leggen en zeg best ook waarom. Als je echt merkt dat de begeleiding door je broer tot een breuk zal leiden met je vader, dan kan je misschien beter je vader vragen, en proberen de situatie een beetje uit te leggen aan je broer? Je kan hem ook een andere rol geven en hem als getuige vragen, of hem vragen om iets voor te lezen ofzo?
Tis niet gemakkelijk om voor iedereen op zo'n dag goed te doen he, maar het allerbelangrijkste is dat jij je er goed bij voelt op die moment.
Veel succes!

Caroline
27-10-2007
 Meld misbruik4-8-2008 12:18:37

Hey Ann,

heb je er al eens aan gedacht om gewoon met je vriend (op dat ogenblik toch al wettelijk je man) de kerk binnen te lopen? Wij hebben dat zo gedaan, voor een deel ook omdat onze beide ouders gescheiden waren (zie mijn vader ook niet zó veel) en om niemand voor het hoofd te stoten. Voor jouw situatie is dat misschien zowel voor je broer als voor je vader een aanvaardbaar alternatief?

Groetjes,
Caroline

Annelies
5-7-2008
 Meld misbruik4-8-2008 12:45:07

Ann,

ik begrijp jouw beslissing volledig. Ik vind dat je daar ook 100% moet blijven acher staan.
Wat je mss eventueel nog wel kan doen is dat jouw papa jou mag wegschenken bij het burgerlijk huwelijk? En je broer bij het kerkelijk huwelijk? Mss kan je papa een ander 'belangrijjke' opdracht volbrengen tijdens de viering, een tekst lezen ofzo?

Toch vind ik niet dat je je beslissing moet wijzigen.

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik4-8-2008 13:13:30

Dag Ann,

Het is jouw grote dag hoor, ik zou zeggen, doe waar jij je het beste bij voelt.

Je vader moet dit maar begrijpen... als die band inderdaad zo sterk niet is, ik zou waarschijnlijk dezelfde beslissing genomen hebben.

Geen schuldgevoel hoor!

Het is JOUW dag.

Groetjes

marieke
18/04/2009

Hélène
30-8-2008
 Meld misbruik4-8-2008 15:08:38

Ik begrijp zowel jouw redenering als de mening van je vader. Ondanks dat je elkaar echt niet veel ziet, voelt je vader zich toch 'jouw vader' blijkbaar en keek hij ernaar uit om zijn dochter weg te schenken.

Zou je hem toch niet dat plezier gunnen en zijn vrouw dan niet in de suite opnemen? Zij kan vooraan in de kerk gaan zitten en niet meelopen in de suite. Dan moet zij niet 'zomaar' meelopen, maar doe je je vader toch een plezier.

Tja... allemaal niet gemakkelijk, é...

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik4-8-2008 16:46:09

ik vind dat je moet opletten met de uitspraak "het is jouw dag", want da's waar natuurlijk maar het is ook "maar één dag"... Pas op dat je achteraf geen spijt hebt van het feit dat je een man kreeg en een man verloor op dezelfde dag!

hoe belangrijk is dat nu hoe je binnenkomt? Ga gewoon met je man, dat deed ik ook en het voelde magisch...

succes!

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik5-8-2008 11:07:03

Hallo,
sorry dit klinkt hard maar ik vindt het super hypocriet en egoistisch van je vader, jarenlang hebben jullie zo een mager contact met elkaar, en dan denkt hij op JULLIE dag want dat is het jullie dag niet die van hem de grote JAN uit te hangen, echt dat vindt ik pas onnozel. Ik zou het houden zoals jij het wou je voelde je daar het beste bij, bovendien als hij je graag ziet en je niet wil verliezen zal hij zich daar wel bij neerleggen wat is me dat nu zeg, je kiest dat toch gewoon zelf zeker.sorry he maar dat zijn zo van die dingen waar ik me over kan opwinden.
Groetjes Sylvia

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...