Nu Online
Momenteel zijn er 335 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

klarinet

4-8-2008 12:46:05
hallo,

omdat mijn zus niet wou voorlezen heb ik haar gevraagd om een liedje op haar klarinet te spelen tijdens de mis.

Ze wou : a whole new world stelen, staat trouwens al zo gedrukt in het boekje. maar nu vind ze nergen een partituur voor klarinet van dat liedje. Heeft iemand dat toevallig voor mij? (heb al gezocht op internet maar vind enkel voor piano...)

bedankt

Tamara

Tamara
20-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1118

Sofie
16-8-2008
 Meld misbruik4-8-2008 13:38:29

Hey Tamara,

als je de pianoversie hebt, kan je het zelf naar Sib schrijven hoor! Dat is niet zo moeilijk. (een la in Ut = sib op klarinet).
Anders kan je het kopen via deze link:
http://www.bladmuziekshop.nl/moviefavoritesklarinet-p-1...

Veel succes ermee!

Sofie
16-08-08

Tamara
20-9-2008
 Meld misbruik4-8-2008 14:48:19

oeioei,

ik ken echt niets van muziek (hoop dat mijn zus dat dan kent) maar wat is Sib? en Ut?

bedankt

veerle
1-2-2009
 Meld misbruik4-8-2008 15:12:21

Sib = Si mol.

Voor een klarinet moet de partituur in een andere toonaard staan dan voor piano. Als je een beetje notenleer kan, is dat idd gemakkelik om zelf te doen. Mijn vader speelt ook klarinet, en doet dat regelmatig...

Hélène
30-8-2008
 Meld misbruik4-8-2008 15:13:00

Klarinet staat in Sib en piano in Ut. Als je die twee instrumenten net dezelfde noten laat spelen, gaan die hoger en lager klinken doordat ze in een ander akkoord staan.

Als je zus muzikante is, zal ze wel kunnen transponeren (omzetten van akkoord). Anders vraagt ze dat gewoon eens aan haar dirigent of zo of een professioneel muzikant die ze kent.

Mijn schoonbroer heeft ook veel partituren herschreven voor trompet.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...