Terug naar overzicht
Idem hier...De oma van mijn vriend wordt niet uitgenodigd om dat ze zwaar dement is, en we problemen verwachten met haar.Iedereen was ook akkoord, ook mijn vriend zijn ma. Enige voorwaarde die ze stelde: na de trouw trakteren met een flesje champagne op haar kamer in het rusthuis. Wij waren akkoord.Nu opeens zegt ze dat ze grote receptie gaat doen in het rusthuis, met de hele familie.Gelukkig is mijn vriend het eens met mij: enkel trouwfeest met de hele familie, en nadien trakteren in het rusthuis met enkel zijn ma en oma. Vriend zegt nu zelfs "als ze niet akkoord is met de regeling moet ze niet komen"
iets te rap op verzenden geklikt...Praat eens goed met je vriend, kom er eerst samen uit, en misschien kan hij praten met zijn moeder
wij hadden ook een 'kind' van 18 jaar die altijd alles op stelten zet... en we hebben het geweten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1Ben nog RAZEND! Dus als je het kan voorkomen... Om 21u30 was ze al stiepelzat en was ze op het toilet ruzie aan het maken met haar pa. Ze was hem aan het afmotten...Mijn man en zijn broer hebben haar dan buiten gezet. waar ze weliswaar uit het zicht van iedereen nog 2 uur amok heeft staan maken. Maar ja, iedereen die het gezien had was natuurlijk uit de stemming..Dus: als je op voorhand al weet dat je toestanden gaat krijgen... laat die kids dan gewoon thuis!
betalers baas is mijn mening!!geniet ervan en trek je er niets van aan zou ik zeggen...trouwens veel kans dat die kinderen blij zijn dat ze niet "moeten" komen... voor hen is dat toch helemaal niet zo'n fijne aangelegenheid?groetjessucces!Kim
Probeer het misschien op te lossen door de kinderen pas te vragen vanaf het dessert. Wordt veel gedaan en dan heb je ze wel uitgenodigd, maar de kans is groot dat ze dan toch niet komen.Toen wij die leeftijd hadden en er trouwde een nicht of neef, dan werden wij ook pas erbij gevraagd vanaf hoofdgerecht of dessert.Geniet gewoon maar van de voorbereidingen en probeer je het niet te veel aan te trekken...Groetjes
Hey Patricia,Kweet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons is het de gewoonte dat er geen kinderen op het trouwfeest komen, enkel de bruidskindjes en die gaan na receptie naar huis...Neven en nichten worden gevraagd vanaf 18 jaar én nog thuiswonend zijn, anders niet...Ik zou zeggen, hou het been stijf, jij betaald, jij beslist!!!groeten Ansje23 mei 2009
hey PatriciaWij hebben de kinderen ook niet uitgenodigd voor onze trouw.Dat feest draait om jullie en de aandacht moet dan niet geschonken worden aan amokmakende kinderen, jullie keuze vind ik dan ook maar normaal.Met momenten heb ik ook zitten denken dat ik het beter klein had gedaan, enkel met mijn man en twee getuigen, omdat een ander toch altijd probeert om zijn mening op te dringen of zich te moeien.Maar probeer het echt niet aan jullie hart te laten komen.Kijk uit naar de dag en geniet er zoveel mogelijk van!
Ik heb je berichtje wel een paar keer gelezen. Ik begrijp wel dat het niet zo fijn is als je mensen moet uitnodigen die je liever niet op je feest hebt. Je schrijft dat je 3 kinderen NIET uitnodigd. Zijn er dan wel kinderen van je schoonfamilie die een uitnodiging krijgen of heb je een bewuste keuze gemaakt : die niet.Denk er aan meisje : je trouwt niet met je schoonfamilie, maar je krijgt ze er gratis bij(je ganse leven lang). Praat eens met de kinderen, vraag hen of ze naar het feest willen komen en als het antwoord positief is zou ik mijn zegje doen. Ik zou hen klaar en duidelijk laten verstaan dat ze netjes hun manieren moeten houden op het feest. Ik zou trouwens ook met mijn schoonzusje praten. Bij ons is het wel de gewoonte dat de kinderen mee naar het feest komen. Na het eten moeten ze echter naar huis. Ze mogen niet op het avondfeest blijven. Zo kunnen ze toch bij de familie zijn en vermijdt je alcoholproblemen en slechte manieren. Ik hoop dat mijn mailtje niet te hard overkomt, dat ze zeker niet de bedoeling. Maar starten met ruzie is ook niet de bedoeling. Ze wordt tenslotte je schoonzus. En Oma wil natuurlijk haar kleinkinderen op het feest. Met goede of slechte manieren het zijn haar kleinkinderen.
reinhilda,wij vragen enkel kinderen mee vanaf 16 jaar ...en wie niet tevreden is moet maar niet komen ....op den duur moet je met alles en iedereen rekening houden.grtjes