TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Tine
6-8-2005
|
16-5-2005 12:39:15
Ik dacht dat er wel eens patronen zijn verschenen in de Burda en/of De Knipmode. Best in de bibliotheek eens gaan grasduinen dus. Of misschien eens navragen in de zaken die suitestoffen verkopen. Die zullen zeker wel weten waar je een goed patroon kan vinden. (een voorbeeld van een stoffenwinkel: Den Boom in Lier, daar hebben ze prachtige stoffen ! Niet goedkoop, maar het komt zeker goedkoper uit dan een jurk kopen). Enne, een trouwjurk moet toch wel van die mooie speciale stoffen hebben hé... En wie weet kan je wel via het internet aan patronen geraken (zal wel)... Veel succes met je zoektocht, en natuurlijk met het maken van je jurk ! Groetjes, Tine
|
|
Els
1-4-2006
|
16-5-2005 13:27:40
Hey hey,
eindelijk nog iemand die haar kleed zelf maakt ;-) Ik heb via naaipatronen.nl of via delappenmand.nl een patroon gezocht... je kan ook gewoon in de veritas een patroon gaan uitzoeken, of inderdaad, in den boom hebben ze er ook... en die bruidstof, dat valt nog mee vind ik hoor, je hebt er al voor 15 euro de meter, maar natuurlijk ook voor 50 en meer... ik heb het geluk gehad dat ik in een winkel in de uitverkoop stof heb kunnen kopen... ik kom voor mijn kleed op een 250 euro uit, maar da's dan helemaal met voering en met alles wat ik nodig heb, en ik schat, als ik zo de prijzen in de winkels zie voor trouwkleren dat mijn trouwkleed toch een 1500 euro zou kosten in de winkel, dus ik vind dat ik er zeker profijt aan doe!!
groetjes, en véél succes! Els
|
|
Els
1-4-2006
|
16-5-2005 13:30:57
oh ja, nog vergeten, ik heb mijn kleed eerst helemaal in gewoon katoen gemaakt (bij ikea kost dat 2,5 euro de meter), zo wist ik of ik er echt wel mee stond, en of het model en de maat een beetje goed was... misschien toch wel nuttig, ik weet alleen niet hoeveel tijd je nog hebt! veel succes!
|
|
Els
1-4-2006
|
21-5-2005 7:05:10
Hey,
ondertussen ben ik eigenlijk wel razend benieuwd of je je jurk nu werkelijk zelf wil gaan maken, en of je ondertussen al iets van een patroon hebt gevonden... ik vind het persoonlijk heel speciaal dat ik op de dag zelf kan zeggen: die jurk heb ik nu zelf gemaakt... en ik zou het fijn vinden als er nog iemand was die daarmee bezig is!!laat je eens iets weten via het forum of zo?
|
|
L.
2-4-2007
|
21-5-2005 14:42:47
Ik ben nog bezig met orienteren wat ik precies wil. Ik heb wel 'n beeld in m'n hoofd wat ik mooi vind, maar geen idee of me dat ook goed staat. Daarom wil ik eens naar 'n winkel met bruidsjurken gaan en om advies vragen. Eventueel kan ik mijn ideeen dan aanpassen. Ik heb al wel een schetsje gemaakt van hoe ik het graag zou willen. Ik wil graag een halterjurk, en ik heb ook een patroon gevonden van een halter-topje. Dit patroon is echter niet op ware grootte, dus ik zal even moeten rekenen. Maar dat zal allemaal wel los lopen :)
|
|
Tinneke
30-12-1899
|
21-6-2005 17:13:15
Hoi, mijn grote dag is ondertussen reeds gepasseerd, maar toch blijf ik hier graag op rondsnuffelen. Mijn trouwkleedje heeft mijn mama gemaakt. En het resultaat zag er super uit!!! Eerst hebben we wat rondgekeken bij de koopkleedjes, gewoon om te kijken wat ik ongeveer wilde en mijn mama heeft dan zelf een ontwerp en het patroon gemaakt. Het grote voordeel van het zelf te maken is je persoonlijke toets eraan. Je vindt inderdaad wel wat patronen, maar echt veel keuze is er jammergenoeg niet, mijn type van kleed vond ik er alleszins niet in terug. Veel succes met je zoektocht naar je patroon. En geniet van de zalige dag
|
|
segers
|
14-10-2007 19:51:14
Hallo, ik ben ook van plan om zelf mijn trouwkleed te maken, ik heb nog wel tijd om het te doen maar toch ben ik al wel aan het zoeken naar een patroon, heb jij er een gevonden?enzo ja waar? heb je een foto van je creatie? dank bij voorbaat. ansegers_zondereigen@hotmail.com groejes An
|
|
mieke
|
10-1-2008 9:35:32
Beste, De trouwjurk van mijn dochter wordt ook zelf gemaakt. Weet iemand waar ik de versieringen bloemetjes,parels kan vinden om op het kleed te zetten?
|
|
mieke
|
10-1-2008 9:35:48
Beste, De trouwjurk van mijn dochter wordt ook zelf gemaakt. Weet iemand waar ik de versieringen bloemetjes,parels kan vinden om op het kleed te zetten?
|
|
anke
|
31-12-2008 13:34:46
www.naaipatronen.nl daar heb ik alvast het patroon van mijn kleed gevonden dat inmiddels klaar is, of toch bijna
|
|
An
5-6-2010
|
20-10-2009 17:00:37
Ik weet niet of het helpt maar ik maak ook mijn eigen jurk. In mijn zoektocht naar patronen kwam ik in Nederland verschillende bruidswinkels tegen die zogenaamde "knippaketten" aanbieden. In die winkels kan je jurken gaan passen daarna kan je kiezen. De jurk bestellen OF het patroon aankopen al dan niet met stof . Dikwijls zit in het pakket ook een ondersteunende naaister.( of kan dit met een kleine meerkost.) Ik weet dat ik deze aanbiedingen heel eenvoudig heb gevonden via google. Misschien is het wel interessant om hier eens naar te zoeken.
Ik heb deze formule uiteindelijk niet uitgeprobeerd omdat ik plots het patroon vond van de jurk die ik echt wil.
Veel sucses in de zoektocht naar patronen.
An
|
|
Jean-Paul
16-5-2012
|
3-11-2010 21:34:15
hallo,
ik ben aan het over wegen om zelf een trouwkleed te maken ofwel mijn galakleed zelf of laten maken hoe ik het wil.
ik heb ook een vraag voor an in welke winkel ben jij geweest voor de partonen?
ik wacht in ieder geval vol nieuwsgierigheid.
marianne
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|