Nu Online
Momenteel zijn er 141 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zelf jurk maken

16-5-2005 9:04:57
Graag wil ik mijn trouwjurk zelf gaan maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kom ik aan patronen? Waar moet ik op letten met opmeten en met naaien? Het liefst maak ik een zo goedkoop mogelijke jurk.
Alle tips zijn welkom!

L.
2-4-2007
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 2911

Tine
6-8-2005
 Meld misbruik16-5-2005 12:39:15

Ik dacht dat er wel eens patronen zijn verschenen in de Burda en/of De Knipmode. Best in de bibliotheek eens gaan grasduinen dus.
Of misschien eens navragen in de zaken die suitestoffen verkopen. Die zullen zeker wel weten waar je een goed patroon kan vinden.
(een voorbeeld van een stoffenwinkel: Den Boom in Lier, daar hebben ze prachtige stoffen ! Niet goedkoop, maar het komt zeker goedkoper uit dan een jurk kopen). Enne, een trouwjurk moet toch wel van die mooie speciale stoffen hebben hé...
En wie weet kan je wel via het internet aan patronen geraken (zal wel)...
Veel succes met je zoektocht, en natuurlijk met het maken van je jurk !
Groetjes,
Tine

Els
1-4-2006
 Meld misbruik16-5-2005 13:27:40

Hey hey,

eindelijk nog iemand die haar kleed zelf maakt ;-) Ik heb via naaipatronen.nl of via delappenmand.nl een patroon gezocht... je kan ook gewoon in de veritas een patroon gaan uitzoeken, of inderdaad, in den boom hebben ze er ook... en die bruidstof, dat valt nog mee vind ik hoor, je hebt er al voor 15 euro de meter, maar natuurlijk ook voor 50 en meer... ik heb het geluk gehad dat ik in een winkel in de uitverkoop stof heb kunnen kopen... ik kom voor mijn kleed op een 250 euro uit, maar da's dan helemaal met voering en met alles wat ik nodig heb, en ik schat, als ik zo de prijzen in de winkels zie voor trouwkleren dat mijn trouwkleed toch een 1500 euro zou kosten in de winkel, dus ik vind dat ik er zeker profijt aan doe!!

groetjes, en véél succes!
Els

Els
1-4-2006
 Meld misbruik16-5-2005 13:30:57

oh ja, nog vergeten, ik heb mijn kleed eerst helemaal in gewoon katoen gemaakt (bij ikea kost dat 2,5 euro de meter), zo wist ik of ik er echt wel mee stond, en of het model en de maat een beetje goed was... misschien toch wel nuttig, ik weet alleen niet hoeveel tijd je nog hebt!
veel succes!

Els
1-4-2006
 Meld misbruik21-5-2005 7:05:10

Hey,

ondertussen ben ik eigenlijk wel razend benieuwd of je je jurk nu werkelijk zelf wil gaan maken, en of je ondertussen al iets van een patroon hebt gevonden... ik vind het persoonlijk heel speciaal dat ik op de dag zelf kan zeggen: die jurk heb ik nu zelf gemaakt... en ik zou het fijn vinden als er nog iemand was die daarmee bezig is!!laat je eens iets weten via het forum of zo?

L.
2-4-2007
 Meld misbruik21-5-2005 14:42:47

Ik ben nog bezig met orienteren wat ik precies wil. Ik heb wel 'n beeld in m'n hoofd wat ik mooi vind, maar geen idee of me dat ook goed staat. Daarom wil ik eens naar 'n winkel met bruidsjurken gaan en om advies vragen. Eventueel kan ik mijn ideeen dan aanpassen.
Ik heb al wel een schetsje gemaakt van hoe ik het graag zou willen. Ik wil graag een halterjurk, en ik heb ook een patroon gevonden van een halter-topje. Dit patroon is echter niet op ware grootte, dus ik zal even moeten rekenen. Maar dat zal allemaal wel los lopen :)

Tinneke
30-12-1899
 Meld misbruik21-6-2005 17:13:15

Hoi,
mijn grote dag is ondertussen reeds gepasseerd, maar toch blijf ik hier graag op rondsnuffelen. Mijn trouwkleedje heeft mijn mama gemaakt. En het resultaat zag er super uit!!! Eerst hebben we wat rondgekeken bij de koopkleedjes, gewoon om te kijken wat ik ongeveer wilde en mijn mama heeft dan zelf een ontwerp en het patroon gemaakt. Het grote voordeel van het zelf te maken is je persoonlijke toets eraan.
Je vindt inderdaad wel wat patronen, maar echt veel keuze is er jammergenoeg niet, mijn type van kleed vond ik er alleszins niet in terug.
Veel succes met je zoektocht naar je patroon.
En geniet van de zalige dag

segers

Meld misbruik14-10-2007 19:51:14

Hallo, ik ben ook van plan om zelf mijn trouwkleed te maken, ik heb nog wel tijd om het te doen maar toch ben ik al wel aan het zoeken naar een patroon, heb jij er een gevonden?enzo ja waar? heb je een foto van je creatie? dank bij voorbaat. ansegers_zondereigen@hotmail.com
groejes
An

mieke

Meld misbruik10-1-2008 9:35:32

Beste,
De trouwjurk van mijn dochter wordt ook zelf gemaakt. Weet iemand waar ik de versieringen bloemetjes,parels kan vinden om op het kleed te zetten?

mieke

Meld misbruik10-1-2008 9:35:48

Beste,
De trouwjurk van mijn dochter wordt ook zelf gemaakt. Weet iemand waar ik de versieringen bloemetjes,parels kan vinden om op het kleed te zetten?

anke

Meld misbruik31-12-2008 13:34:46

www.naaipatronen.nl daar heb ik alvast het patroon van mijn kleed gevonden dat inmiddels klaar is, of toch bijna

An
5-6-2010
 Meld misbruik20-10-2009 17:00:37

Ik weet niet of het helpt maar ik maak ook mijn eigen jurk. In mijn zoektocht naar patronen kwam ik in Nederland verschillende bruidswinkels tegen die zogenaamde "knippaketten" aanbieden. In die winkels kan je jurken gaan passen daarna kan je kiezen. De jurk bestellen OF het patroon aankopen al dan niet met stof . Dikwijls zit in het pakket ook een ondersteunende naaister.( of kan dit met een kleine meerkost.)
Ik weet dat ik deze aanbiedingen heel eenvoudig heb gevonden via google. Misschien is het wel interessant om hier eens naar te zoeken.

Ik heb deze formule uiteindelijk niet uitgeprobeerd omdat ik plots het patroon vond van de jurk die ik echt wil.

Veel sucses in de zoektocht naar patronen.

An

Jean-Paul
16-5-2012
 Meld misbruik3-11-2010 21:34:15

hallo,
ik ben aan het over wegen om zelf een trouwkleed te maken ofwel mijn galakleed zelf of laten maken hoe ik het wil.
ik heb ook een vraag voor an in welke winkel ben jij geweest voor de partonen?

ik wacht in ieder geval vol nieuwsgierigheid.

marianne

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info