Nu Online
Momenteel zijn er 315 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schieting?

5-8-2008 20:29:43
Hallo,

ik wou even informeren wat een schieting juist inhoud? ik hoor hier soms wel over praten, maar heb het zelf nog nooit meegemaakt.

groetjes evelien
29/08/08

evelien
29-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 927

Kelly

Meld misbruik6-8-2008 12:25:22

Bij mijn vriend doen ze dit : de donderdag voor den trouw spreken ze met een hoopje af en dan gaan ze naar de woning van de ouders van de bruid en naar die van de bruidegom om daar met hun kanon te schieten. Dit maakt een hels lawaai, dus best even de buren verwittigen! De ouders zorgen dan dat er drank en versnaperingen zijn, als de bende langskomt. Het trouwerskoppel gaat gewoon mee! Zelf heb ik het ook nog niet gezien, maar mijn vriend gaat altijd mee en volgend jaar is het onze toer!

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik6-8-2008 14:20:54

Wij zijn ook van plan om een schieting te houden. In onze streek is het de gewoonte de avond voordien. Wij gaan dit voor ons huis doen. Je moet wel een vergunning aanvragen bij de gemeente om dit te mogen doen. In bepaalde gemeentes mag dit maar max 1 uur duren en zeker niet na 22u. Wij gaan dan drank voorzien en muziek. De poeders zijn normaal te verkrijgen bij de apotheek. Na menging van de 2 moet je wel opletten, dit is heel explosief!! Ik ken een bruidegom die er zijn hand van kwijtgeraakt is. Wij spreken af, wie schiet, geen alcohol.
Groetjes
Isabelle

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...