Nu Online
Momenteel zijn er 604 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

jacket - etiquette volgen ?

5-8-2008 23:00:03
Hallo beste trouwers-in-spe,

Ik ga samen met de mannen van de suite een jacket huren. Volgens de etiquette is een jacket een kostuum dat enkel mag gedragen worden tot 18.00. Daarna wordt er verwacht dat iedereen een smoking aandoet. Dit is jammer (en duur want dan moet men dit extra huren). Wij zetten op de uitnodiging "avondkledij gewenst".
Is er iemand die zijn jacket niet vervangen heeft of zal vervangen door een smoking na 18.00 ? Ik wou gewoon eens weten of dit nog door anderen gedaan wordt.

Alvast bedankt,

An-Valerie
1-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1824

Cindy
22-11-2008
 Meld misbruik6-8-2008 7:29:20

Hallo,

Bij ons wordt er geen kleding gewisseld om 18u of 's avonds.
Ik ben al lang blij dat de suite zonder problemen dezelfde outfit wil dragen :-)
De etiquette schrijft het inderdaad voor, maar ik wil het echt niet zo ver drijven - wij laten ook de (andere) gasten de vrije keuze wat kleding betreft.

Succes !
Cindy

Marie
11-10-2008
 Meld misbruik6-8-2008 8:23:33

Hallo,

Ook bij ons wordt er niet gewisseld om 18u. Ik denk niet dat dit nog veel gedaan wordt. Ik vind een jaquet het mooiste voor de mannen, dus van mij mogen ze het zeker aan houden... :-)

Groetjes

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik6-8-2008 8:30:49

Hoi,

Bij ons zal er ook niet van kledij veranderd worden.
Ik had mijn aanstaande graag in een pittelaar (je weet wel met lange vest, hoed ed) gezien, maar hij ziet dat niet zitten.
Hij wil zijn trouwkostuum niet huren en de dag erna gaan terug brengen.
Begreep zijn reactie wel want voor geen geld van de wereld dat ik mijn kleed zou gaan huren en dan terug brengen.
Welk kostuum hij dan gaat dragen weet ik niet.
Mijn pa stelde dan wel voor om de mannen van de suite hetzelfde kostuum te laten huren en daar ben ik dan wel voor.

Belangrijkste is dat jullie je goed voelen, of dat nu in kostuum, smoking of weet ik veel wat is.

Vraagje : hebben jullie geen (negatieve) reacties gehad op de vermelding "avondkledij" ?

Wij zijn wel nog niet aan onze uitnodigingen toe, maar zou nu ook niet graag hebben dat er mensen in jeans opdagen.
Vrienden van ons hadden dat ook op de uitnodiging gezet en blijkbar zijn er nog bitter weinig mensen die begrijpen wat dat wil zeggen.
Onze familie en nog een paar anderen waren de enigen met een smoking.
Vind het wel iets hebben, maar kan je je genodigden daartoe verplichten ?
Zou dat graag hebben, maar aan de reacties van sommigen te horen zorgt dat al gauw voor problemen...

Veel plezier met kiezen en je mannelijk gezelschap ;-) !

Groetjes

Sofie
19/09/2009

KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik6-8-2008 14:21:23

bij ons hadden de mannen ook allemaal een jacket aan.
Als dresscode 's avonds hadden we feestelijk elegant. (iedereen kon kiezen: smoking of kostuum)

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik6-8-2008 14:21:34

hey An-Valerie

Mijn man heeft niet veranderd van kledij.
De enige etiquette waar hij wel aan hield was de volgende:
Altijd uw kostuumvest aandoen EN dichtknopen, tenzij je neerzit, dan mag die los.
Ook mag je die pas uitdoen bij het avondeten.

Ik vind dat eigenlijk wel deftig op die manier. Het is zeer storend als de bruidegom met zijn vest open op de foto's staat. Heel het kostuum wordt hierdoor afgebroken.

Maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk!

Nele
11-10-2008
 Meld misbruik7-8-2008 9:34:01

Wij huren voor de mannen van de suite ook jacquets en het is absoluut niet de bedoeling dat deze 's avonds omgewisseld worden. Wij trouwen al op 2 dagen, dus het is zo al veel voor iedereen (de jacquets worden enkel dag van Kerk gedragen).

Groetjes
nele
10&11 oktober 08

Odile
7-5-2011
 Meld misbruik20-4-2010 12:04:24

De heren van onze suite gaan in jacquet en er wordt bij ons wel om 18h00 gewisseld van kleding.
Dresscodes zijn bij ons als volgt:
Kerk & receptie: Tenue de ville
Avondfeest: Black Tie

Aangezien er toch nog altijd mensen zijn die niet weten wat de dresscodes betekenen zal onze ceremoniemeester dit naar alle genodigden communiceren (maar dan wel op een ludieke manier).

In België is het gebruikelijker om in avondkleding te komen dan in Nederland, dus vandaar dat zij dit nog eens extra zal benadrukken.
Ik denk dat je in ieder geval duidelijk moet maken dat die dresscode er niet voor niets is.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info