Terug naar overzicht
Hallo,Bij ons wordt er geen kleding gewisseld om 18u of 's avonds. Ik ben al lang blij dat de suite zonder problemen dezelfde outfit wil dragen :-)De etiquette schrijft het inderdaad voor, maar ik wil het echt niet zo ver drijven - wij laten ook de (andere) gasten de vrije keuze wat kleding betreft. Succes !Cindy
Hallo,Ook bij ons wordt er niet gewisseld om 18u. Ik denk niet dat dit nog veel gedaan wordt. Ik vind een jaquet het mooiste voor de mannen, dus van mij mogen ze het zeker aan houden... :-)Groetjes
Hoi,Bij ons zal er ook niet van kledij veranderd worden.Ik had mijn aanstaande graag in een pittelaar (je weet wel met lange vest, hoed ed) gezien, maar hij ziet dat niet zitten.Hij wil zijn trouwkostuum niet huren en de dag erna gaan terug brengen.Begreep zijn reactie wel want voor geen geld van de wereld dat ik mijn kleed zou gaan huren en dan terug brengen.Welk kostuum hij dan gaat dragen weet ik niet.Mijn pa stelde dan wel voor om de mannen van de suite hetzelfde kostuum te laten huren en daar ben ik dan wel voor.Belangrijkste is dat jullie je goed voelen, of dat nu in kostuum, smoking of weet ik veel wat is.Vraagje : hebben jullie geen (negatieve) reacties gehad op de vermelding "avondkledij" ?Wij zijn wel nog niet aan onze uitnodigingen toe, maar zou nu ook niet graag hebben dat er mensen in jeans opdagen.Vrienden van ons hadden dat ook op de uitnodiging gezet en blijkbar zijn er nog bitter weinig mensen die begrijpen wat dat wil zeggen.Onze familie en nog een paar anderen waren de enigen met een smoking.Vind het wel iets hebben, maar kan je je genodigden daartoe verplichten ?Zou dat graag hebben, maar aan de reacties van sommigen te horen zorgt dat al gauw voor problemen...Veel plezier met kiezen en je mannelijk gezelschap ;-) !GroetjesSofie19/09/2009
bij ons hadden de mannen ook allemaal een jacket aan.Als dresscode 's avonds hadden we feestelijk elegant. (iedereen kon kiezen: smoking of kostuum)
hey An-ValerieMijn man heeft niet veranderd van kledij.De enige etiquette waar hij wel aan hield was de volgende:Altijd uw kostuumvest aandoen EN dichtknopen, tenzij je neerzit, dan mag die los.Ook mag je die pas uitdoen bij het avondeten.Ik vind dat eigenlijk wel deftig op die manier. Het is zeer storend als de bruidegom met zijn vest open op de foto's staat. Heel het kostuum wordt hierdoor afgebroken.Maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk!
Wij huren voor de mannen van de suite ook jacquets en het is absoluut niet de bedoeling dat deze 's avonds omgewisseld worden. Wij trouwen al op 2 dagen, dus het is zo al veel voor iedereen (de jacquets worden enkel dag van Kerk gedragen).Groetjesnele10&11 oktober 08
De heren van onze suite gaan in jacquet en er wordt bij ons wel om 18h00 gewisseld van kleding. Dresscodes zijn bij ons als volgt: Kerk & receptie: Tenue de ville Avondfeest: Black Tie Aangezien er toch nog altijd mensen zijn die niet weten wat de dresscodes betekenen zal onze ceremoniemeester dit naar alle genodigden communiceren (maar dan wel op een ludieke manier). In België is het gebruikelijker om in avondkleding te komen dan in Nederland, dus vandaar dat zij dit nog eens extra zal benadrukken. Ik denk dat je in ieder geval duidelijk moet maken dat die dresscode er niet voor niets is.