Terug naar overzicht
Hallo Sophie,Bij ons is het evangelie dat van Jezus Christus volgens Matheus waarin hij zegt dat de mens niet mag scheiden wat God verenigd heeft. Bij ons is het wel in't Frans, maar je kan het zeker in't Nederlands vinden op Internet.Veel succes!Ingrid21.05.2005
Bij adagio-ceremonies kun je misboekjes downloaden.Misschien vind je daar iets leuks tussen.Nog veel succestiziana
Hey,Dit hebben wij genomen:Kom en wees deelgenoot van mijn leven, want jij hebt me ontmoet en bemind in alles en allen.Ik was in nood en jij had tijd om mij te onthalen in het drukste van je werk.Ik benadeelde je en jij vergaf me en hield geen wrok in je hart.Ik was ziek, en jij luisterde naar mij met je bloemen en je warme lach,Ik stond alleen, maar jij stond op een kwam tot mij als een echte vriend.Ik werd geminacht en jij bleef me liefhebben, heel mijn persoon zoals ik was.Toen dwaalde ik af en jij kwam me vinden met je mooie liefde van elke dag.Kom en wees deelgenoot van mijn leven, want jij hebt mij ontmoet en bemind in alles en allen.Groetjes,Ann
Ann,welk evangelie is dat? Dat van wat god verbonden heeft mag een mens niet scheiden, da vindt ik niet mooi en dat is het enige wat ik tot nu toe gevonden heb (zowel onder matheus als Johannes).Een vriendin heeft dat van het mosterdzaadje gekozen.groetjes,Els
Hoi,Misschien kan je aan je pastoor een hulpboek vragen.. wij hebben er ook een mogen lenen. Of als je aan een bijbel geraakt, daar staat ook wel in welke teksten speciaal voor het huwelijk zijn.Veel succes,An
Wij kregen van de priester een heel reeks oude misboekjes en daar hebben wij ook wat ideetjes uit kunnen gebruiken.Gr,
Bij ons werd het dit:Lezing uit het H. Evangelie van Onze Heer Jezus Christus volgens Johannes.In die tijd zei Jezus tot zijn leerlingen: "Dit geef ik als opdracht: Hou van elkaar, zoals ik van jullie hou, want als iemand zijn leven geeft voor vrienden dan gaat de liefde alles te boven.Jullie zijn mijn vrienden,als jullie deze opdracht vervullen.Jullie hebben mij niet tot vriend gemaakt,maar ik heb jullie tot vrienden gekozen.Ik stuur jullie het leven in met de opdracht:Maak er iets van en heb elkander lief!"