Terug naar overzicht
hey DelphineJe zal het antwoord van de goudsmit moeten afwachten. Nieuwe creaties zullen altijd meer tijd vragen dan standaard ringen.Ik denk dat het mogelijk is, maar het kan altijd zijn dat ze een meerprijs vragen.Doorgaans worden ringen drie maanden op voorhand gekozen.Veel succes in ieder geval!
Zal ik beginnen wenen? :s
zeker niet panikeren!Voor hetzelfde geld zegt die goudsmit dat het geen enkel probleem is.De ene zal het al wat drukker hebben als de andere!juweliers houden die wachttijden kunstmatig wat langer ook om meer werk te kunnen aannemen.Ze kunnen altijd wel nog een tandje bijsteken.Kijk maar naar het programma 'de trouw die ik wou'. Ik ga ervan uit dat alles waarheidsgetrouw is en daar geraken ze zelf aan een ring de dag ervoor.Geen paniek! Er zal u sowieso iemand kunnen helpen!
Je bent aan de late kant ja.Maar laat je niks wijsmaken dat het niet meer gaat. Wij zijn ook bij een goudsmid geweest, wel commercieel modelleke genomen. In oktober informeerden wij of we ringen tegen februari konden hebben. Meteen reactie gekregen dat we snel moesten zijn. Wij begin november daar naartoe en tegen eind januari gingen de ringen klaar zijn.Uiteindelijk bericht gekregen dat ze eerder klaar waren, maar wij ze niet vroeger ophalen. (was best wel ver rijden)Dus wij tegen afgesproken datum naar daar amper 2 weken voor trouw. Ringen totaal verkeerd gemaakt!! Maten omgewisseld! Moesten dus beiden opnieuw gemaakt worden, opnieuw gegraveerd,... Dat ging plots op 1 week! Geen probleem! Hij had ook een grote fout gemaakt, dus hij moest het wel meteen rechtzetten.Dus je ziet als ze willen kan het plots sneller. Een goudsmid heeft meetstal zijn eigen atelier, dus hoeft de boel niet te verzenden zoals juweliers vaak moeten doen. Dus als je toch nog wil wenen, doe het dan in de winkel zodat ze je sneller helpen. :-)Ter info: retouches van mijn kleed ook op 1 week klaar, retouches hemd van mijn man: op amper 1 dag klaar. Ik verschiet altijd als ik die lange wachttijden hier lees. Veel winkels kunnen wel, maar willen niet om zichzelf niet in de problemen te brengen.
Dag Delphine,Je bent toevallig niet van Gent en gestudeerd aan HoGent departement Mercator ?Tip van s best wel ok : wenen in de winkel zal mss helpen...Onze juwelier heeft mijn verlovingsring in een dikke 4 weken gemaakt. Volledig op maat en eigen ontwerp.Moest het bij je goudsmid niet lukken en het is niet te ver informeer eens bij juwelen Moortgat in Lebbeke.Veel succes !GroetjesSofie19/09/2009
Nee, zal een andere Delphine zijn :)Mijn verlovingsring is ook in iets meer dan 4 weken gemaakt, maar nu moeten ze 2 ringen maken he :sIk zie het helemaal niet meer zitten :(
Delphine,Je bent nog niet eens gaan vragen of het wel gaat. Wie weet lukt het wel!!Vervelend dat je nog eventjes moet wachten voor je antwoord hebt op je vraag, maar nu panikeren gaat niets helpen.Als je echt iets wil doen nu, kan je al gaan informeren voor andere ringen. Dan zit je zo niet te wachten tot de goudsmid uit vakantie is.
Hallo Delphine, Niet panikeren, wij trouwen op 27 september en zijn wel al gaan kijken naar ringen, maar nog niets vastgelegd. De goudsmid was tot gisteren in verlof, maar zei dat het geen probleem was om ze op tijd klaar te krijgen als we na zijn verlof kwamen kiezen. Zaterdag gaan we dus kiezen. P.S. Vinden jullie dat kiezen ook zo moeilijk, of zijn wij gewoon moeilijke mensen, aan iedere ring is er wel iets aan te merken. En als het van dag 1 al niet volledig "ja" is (wat de ring betreft), wat dan voor een gans leven??? GroetjesInge
Maar jullie hebben nog bijna 2 maanden :(Jullie zullen zeker op tijd zijn :)Ja bij ons ook, ik ben zo gewend dat mijn ringen zo origineel zijn aangezien ze handgemaakt zijn, dus al die ringen in de collecties vind ik te 'saai', en vind ik niet passen bij mijn andere ringen...Maar ik vertrouw volledig op onze goudsmid :) (als ze op tijd uit verlof zijn :( )