Terug naar overzicht
hoi,Volgende zaken eerst vast leggen:Zeker feestzaal!!Best ook vervoer, fotograaf en eventueel videograaf. Groetjes,Nathalie
beste Lorianne,Ik zou meteen doen wat Nathalie zegt maar ook zou ik al naar een ceremoniemeester bellen als jullie die eventueel willen nemen want zij hebben het meestal heel drukGroetjes Kay22 augustus 2009
hey LorianneEen heel dikke proficiat voor u en uw verloofde!Er komen drukke, maar fantastische dagen aan!Waar je zeker zo snel mogelijk werk van moet maken: de feestzaal!Aangezien je in een nog redelijk populaire maand trouwt, kan je daar niet snel genoeg mee zijn.Bij ons ligt een hele populaire feestzaal bijna twee jaar op voorhand al volboekt in de maanden mei tot en met september.Eens de zaal vastligt, kan je best het vervoer regelen als je uw vervoer uitbesteedt. Daarna het gemeentehuis (kan zijn dat dit nog wat vroeg is en dat ze dat pas 6 maanden op voorhand opschrijven) en eventueel de kerk.Ook voor een fotograaf en videograaf kijk je best al eens rond, maar daar heb je nog wat speling voor. Ik zou rond oktober-november voor een kleedje gaan kijken. Waarschijnlijk komt rond die periode de nieuwe collectie binnen. Mannenkostuum kan iets langer wachten (tot een 5 tal maanden voor de trouw). Wij hebben onze ringen 6 maanden voor de trouw besteld, maar ik had den indruk dat dit ruimschoots op voorhand was.De uitnodigingen worden doorgaans 6à8 weken voor trouwdatum verstuurd. Reken ruim een maand voor het maken van een ontwerp, proefdruk, aanpassingen... je hebt beter wat tijd over dan tekort.Dat zijn zowat de belangrijkste zaken!Veel succes!
Hoi Lorianne,Wij trouwen ook in september 2009, nl 19/09/2009.Bij ons staat de feestzaal, de fotograaf en dj vast.Omdat we de laatste twee weken van september dit jaar in verlof zijn, gaan we dan de gemeente en kerk en nog van die dingen ook vastleggen en/of bespreken.Stad wil toch ten vroegste 1 jaar voor de effectieve datum vastleggen, dus vroeger kan niet.Voor mijn kleed ga ik oktober/november beginnen rondkijken.Heb al heel uiteenlopende dingen gehoord, een jaar op voorhand is nipt, tot zelfs 2 maand ervoor nog kleed gevonden.Je zult het nog wel zien.Onze juwelier (van waar mijn verlovingsring komt) heeft gezegd dat als we ongeveer twee maanden voor trouw onze ringen kiezen dat ruimschoots op tijd is.Hij heeft mijn verlovingsring volledig ontworpen en op maat gemaakt op een dikke 4 weken, dus ... Nu ja mijn verloofde heeft dat allemaal gedaan en juwelier de rest.Onze fotograaf zei dat we meer dan op tijd waren. Hangt misschien ook af van welke fotograaf je neemt natuurlijk.Al een datum in jullie hoofd of maakt het niet uit wanneer in september ?Groetjes !Sofie19/09/2009