Nu Online
Momenteel zijn er 420 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Cadeau van ouders

6-8-2008 14:58:52
Wat krijgen (of kregen) jullie van je ouders cadeau voor jullie huwelijk?

Wij betalen alles zelf en verwachten dus een geldcadeau; de ouders hebben in NIKS (ook niet in trouwkleed, feest,...) moeten tussenkomen.

Groetjes,
Bianca

Bianca
30-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 844

nathalie
8-8-2008
 Meld misbruik6-8-2008 15:48:37

heb 150 euro van mijn moeder gekregen, heeft ook niets bijgelegd voor de rest

stefanie
19-7-2008
 Meld misbruik6-8-2008 16:03:06

Hey Bianca,

Wij betaalden hoofdbrok van trouw zelf.
Mijn ouders zijn gescheiden en van mijn pa kreeg ik 2500€, mijn ma heeft mijn trouwjurk en alle accessoires + lingerie en schoenen + make-up en kapper (ook samen 2500€) betaald, van mijn schoonouders kregen we 500€.

Groetjes,
Stefanie

Melissa
23-8-2008
 Meld misbruik6-8-2008 16:16:35

Ouders 2500€ en schoonouders ook 2500€ De rest is voor ons. Met het geld van de ouders kan ik alles kopen behalve de feestzaal betalen.

We hopen dan ook dat onze gasten genoeg geven zodat we de feestzaal kunnen betalen en voor ons huwelijk geen verlies hebben gemaakt om het zo uit te drukken.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik6-8-2008 16:39:07

hey Bianca

Onze ouders hebben voor elk van ons de kledij betaald en de broodjeslunch over de middag. Ze hebben elk dus ong €1500 betaald.

Groetjes

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik6-8-2008 17:09:41

Dag Bianca,

wij kregen 20.000 EUR van de ouders.
Ik denk dat je er moeilijk een staat op kunt maken van wat anderen kregen :).

je kan hen natuurlijk vragen hun eigen gasten te betalen als je bang bent dat het te weinig gaat zijn?

Groetjes
Kim

XXXXXX
5-7-2008
 Meld misbruik6-8-2008 19:27:30

Onze ouders hebben alles betaald behalve de ringen en fotoalbum.
Ik weet dat wij heel veel geluk hebben.

Groetjes.

Sharon
14-2-2009
 Meld misbruik6-8-2008 20:07:42

Ik vraag me ook af hoeveel we gaan krijgen, ze komen ook voor niks tussen, moeten alles zelf bekostigen. Denk dat het ook niet te veel zal worden.

groetjes Sharon

maar dan moeten ze ook niet afkomen naar ons om extra gasten uit te nodigen, die kunnen ze dan wel zelf bekostigen.

cynthia
9-8-2008
 Meld misbruik6-8-2008 22:37:45

Hoi,
Wij bekostigen ons huwelijk an alles wat erbij hoort zelf (vervoer, kledij, accesoires, zaal, feest, middagmaal, ringen, ...)
Van mijn schoonouders krijgen we de huwelijksreis cadeau en zij betaalden ook het kostuum van mijn man-in-spé, en heb net gezien dat mijn ouders €500 hebben gestort.

Cynthia
09/08/08

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik7-8-2008 8:52:53

Hey,

wij hebben € 1000 gekregen van mijn ouders en € 2000 van mijn schoonouders.

Groetjes,
Lieve

s
1-6-2007
 Meld misbruik7-8-2008 11:02:12

Ik vind dat wij zwaar verwend zijn geweest door onze ouders. Dank u mammie en pappie!

Feestzaal hebben ze elk de helft betaald. Wel achteraf, we hebben zelf alles eerst betaald omdat we niet wilden rekenen op hun gulle giften. Maar ze wilden dat beiden allebei doen. Vonden het vanzelfsprekend.
Lunch met ouders, grootouders en getuigen hebben mijn ouders betaald. Hebben ze meteen betaald, want dat was hun idee. Ik wilde dat niet. Dus daar voelde ik me niet schuldig over.
Mijn kleding en accesoires heeft mijn mama ook achteraf betaald. Daar stond ze op (traditie) en euh, ik dacht ja, kom geef dat geld ook maar. (schaam schaam)
Kleding bruidegom, ringen, uitnodigingen en alle andere kleindere prullen hebben we zelf betaald.

Van mijn ouders geen trouwkado gekregen (nu ja, ze hebben meer dan de helft betaald).
Van mijn schoonouders boven op de helft van de feestzaal nog eens 1000 euro gekregen. Daar verschoot ik van.
Ik besef dat wij twee verwende nesten zijn. (financieel dan toch)

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik7-8-2008 11:48:14

Hallo,

wij betalen alles zelf, en ik verwacht (zeker van mijn ouders) niet dat we veel gaan krijgen. We zijn al van vorig jaar aan het sparen voor onze trouw en hopen ook een beetje dat we toch de helft achteraf gaan terug krijgen in cadeaus (maar dat weet je natuurlijk nooit he)

Groetjes,
Inge

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik7-8-2008 13:56:18

Bij ons betalen we elk onze gasten, voor receptie en avondfeest. De ouders van mijn man zijn gescheiden en zijn vader gaf als cadeau 75 euro en betaalde niets.

Zijn moeder gaf ons de dj (450 euro) en betaalt haar gasten (-+1000 euro) en de kostuums van mijn man, zijn broer en zijn stiefvader.

Mijn ouders betaalden mijn kleed, de bloemne, versiering zaal om te lunchen, bruidsmeisjes kleding en lunch en hun deel (4000 euro). We hebben een grote familie. Van mijn ouders kregen we ook een droogkast (400 euro)

Wij betaalden onze reis, de ringen, de kerk, de wet, de fotograaf, de make-upartieste en kapper 's ochtends voo riedereen, en de prijs voor onze vrienden, receptie en avondmaal.

Zo, dit geeft een idee!

x

Karen

Sabine
23-5-2009
 Meld misbruik7-8-2008 21:02:55

Wij betalen alles zelf. Vroeger werd er gezegd dat ik het trouwkleed van mijn ouders zou krjgen maar hier wordt niets meer over gezegd. Ik denk dat we ook een geldcadeau krijgen maar weet echt niet wat ik moet verwachten... We zullen wel zien zeker.

saskia
18-7-2020
 Meld misbruik8-8-2008 11:04:33

wij hebben ook geluk gehad.
mijn moeder heeft ons financieel geholpen.
zij heeft mijn kleding voor haar rekening genomen(een 300 euro),heeft 2500 euro betaald van de rekening van de feestzaal,en als huwelijkscadeau heeft ze de rekening van het vervoer voor zich genomen en dat was toch ook genoeg den ik.weet niet wat koste omdat ik ook ni wist wat trouwvervoer ging worden.was verrassing van mijn ventje,een mooie witte hummer-limo.

zijn moeder heeft samen met zen zus ons een ballon gegeven met geld,ongeveer een 500 euro.

verder hebben wij alles zelf betaald en dat was genoeg.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...