Terug naar overzicht
Ofwel kan je het laten afroepen door iemand van de feestzaal/ceremoniemeester/dj of je kan idd iets geven aan de mensen: wij gaan werken met liefde is plaatjes. ik denk niet dat we er iets op gaan zetten, het bedanken is voor de bedankjes zelf.Groetjes, Laura
Wij zijn eens naar een feest geweest en voor je het koppel kon begroeten passeerde je langs iemand van de zaal. Die vroeg dan je naam en dan kreeg je een kaartje mee met je tafelnummer.Daarna stond het koppel op je te wachten.Bij het begin van het feest werden de zaalnummers en bijhorende naam afgeroepen.Ik vond dat wel netjes opgelost.Bij zo'n afroeping versta je vaak maar de helft, maar je had toch al je tafelnummer in de hand.
Sabine, onze DJ heeft de voornamen van de gasten afgeroepen per tafel en de obers brengen de mensen dan naar hun tafel. Sommigen zeggen dat dat saai is, al die namen afroepen, maar dat valt wel mee... Onze receptie was wel in een aparte ruimte van de 'eetzaal'.wij hadden ook buffet, eerst een koud en daarna een warm buffet. later op de avond ook nog een desertbuffet. Wij hebben niet met menu's gewerkt. in de speech van mijn man, na het binnenomen in de zaal, heeft hij even vermeld hoe de avond eruit zag, dus eerst een koud buffetje daarna een warm buffetje, dan schudden we de beetjes los en daarna voor de zoetekauwen nog een dessertbuffet later op de avond... werkte prima voor ons...groetjescarine (al 82 dagen getrouwd)
oh ja, vergeten...in de speech hebben we ook het gastenboek en de bedankjes vermeld. normaal gezien komen de gasten nog even afscheid nemen als ze naar huis gaan, dan hebben we telkens nog eens gezegd dat ze een bedankje moeten meenemen en iets in het gastenboek schrijven...
Wij gaan ook met kleuren werken voor de tafelaanduiding.Wij geven de gasten bij het binnenkomen een lampje (a la night of the proms) en daar hangt een raffialintje aan in een bepaalde kleur. Op de tafel liggen rode servietten geplooid die dichtgebonden zijn met dezelfde kleur raffia.wij doen geen naamafroeping.GroetjesHeidi13/09/2008
Hey Sabine,Je kan in plaats van een menu altijd feestregels op tafel zetten, kan iedereen wel mee lachen en wordt meestal in groep voorgelezen.Ideetjes?mail me maarsarahvermeir@pandora.be15/08/2008
aangezien ik me met zoveel overgave op de tafelindeling had gegooid kende ik ze van buiten tegen dat het zover was.met als gevolg ik heb overal op elke tafel een schilderezeltje gezet met een nummer op(heb ze morgend van den trouw nog geschilderd) en toen de gasten ons passerde kon ik zo zeggen welke tafelnummer ze hadden.geen problemen gehad.
Bij ons kregen de gasten voor ze de bruid en het gevolg begroetten een kaartje met de tafelnaam (allemaal namen van Kreken), na de aperitief en het voorgerecht in walking-diner werden de mensen uitgenodigd aan tafel (aan de deuren van de zaal stonden er dan personen met de tafelschikking zodat wie een vraag had deze kon stellen). Is heel vlot verlopen.