TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Karlien
9-8-2009
|
7-8-2008 16:29:50
Hey Sofie,
Vervelend, maar k vrees dat je moeilijk kan verwachten dat hij alleen komt en zijn vriendin thuislaat. Het feit dat hij ze wil meenemen toont dat hij het waarschijnlijk serieus meent. Echt zeggen dat ze niet mag meekomen, komt waarschijnlijk nogal bot over. Misschien kan je wel eens laten vallen dat je de persoon niet kent en nog nooit gezien hebt. Ik heb hetzelfde voor maar dan met mijn zus, ze neemt haar lief (de hele dag) mee die ik nog nooit gezien heb ;-) En vandaag, 2 dagen voor onze dag, kwam de strafste toer: er vroeg nog iemand die niet bevestigd had of hij nog mocht komen naar het avondfeest. Dat hij 3 weken te laat was met bevestigen was volgens hem te pardoneren aangezien hij op vakantie was!!!
Succes!
|
|
Severien
|
7-8-2008 16:34:05
Bij ons was er een identiek geval: een vriend die plots een vriendin wou meenemen, maar wij vonden dat geen enkel probleem. We vonden het zelfs leuk om dat meisje dan te leren kennen.
Maar ik moet er wel bijzeggen dat die vriend wel aan ons vroeg of het een probleem zou zijn (en het dus niet als vanzelfsprekend aannam).
Maar ik vind niet dat je neen kan zeggen. Stel dat hij al langer een vriendin zou gehad hebben, dan zou je die toch ook uitgenodigd hebben? Of zou je het dan niet gedaan hebben om de kosten te drukken?
|
|
Severien
|
7-8-2008 16:34:08
Bij ons was er een identiek geval: een vriend die plots een vriendin wou meenemen, maar wij vonden dat geen enkel probleem. We vonden het zelfs leuk om dat meisje dan te leren kennen.
Maar ik moet er wel bijzeggen dat die vriend wel aan ons vroeg of het een probleem zou zijn (en het dus niet als vanzelfsprekend aannam).
Maar ik vind niet dat je neen kan zeggen. Stel dat hij al langer een vriendin zou gehad hebben, dan zou je die toch ook uitgenodigd hebben? Of zou je het dan niet gedaan hebben om de kosten te drukken?
|
|
Sofie
|
7-8-2008 16:39:33
Ik begrijp jullie reactie.
Maar ik had er moeten bijzeggen dat hij het dus ten eerste als zeer vanzelfsprekend beschouwd dat hij haar mag meenemen en dus niet eerst iets gevraagd heeft. En dan komt er ook nog bij dat hij heel regelmatig "vriendinnen" leert kennen via internet, hij is er dan een paar weken mee samen is en dan loopt die relatie weer ten einde. Zo is het altijd bij hem...
En wij hebben dan echt geen zin om nr 25 in rij van zijn "relaties" op onze feest te moeten uitnodigen ....
Groetjes,
Sofie
|
|
ellen
20-9-2008
|
7-8-2008 16:43:24
hallo,
ook wij hebben te kampen met mensen die eigenlijk niet uitgenodigd zijn en je dan laten weten dat ze het vreemd vinden dat ze nog steeds geen uitnodiging ontvangen hebben. En dat ze toch altijd al gezegd hadden dat ze graag bij onze trouw wouden zijn omdat we toch zo "goede vrienden" zijn (lees "waren"). Om uiteindelijk van het gedoe af te zijn hebben we hen toch maar uitgenodigd maar ook wij kennen zijn vriendin hélemaal niet. Als je zoiets organiseert leer je de mensen pas echt kennen hé.
groetjes, Ellen.
|
|
Marieke
18-4-2009
|
7-8-2008 16:55:47
Dag Sofie,
Vervelende situatie inderdaad, ik heb het ook voorgehad. Mijn zus, haar vriend, zijn zus (dus mijn zus haar schoonzus) die nodigde zichzelf ook zo uit. Omdat 18/04 haar verjaardag is, zei ze zo "ja, ik kan alleen maar komen als ik babysit vind". Ik had zoiets van anders moet ge uzelf eens uitnodigen??? Ik moest ook niet naar het feest gaan toen haar ouderes 25 j getrouwd waren , of ze zelf 25 werd? Ik ken die ver niet, ok da's schoonfamilie van m'n zus, ja en dan???
Nu in jouw situatie kan je misschien moeilijk neen zeggen, maar je kan altijd zeggen... Ja, ok, maar we hadden wel maar op jou alleen gerekend? Ff subtiele hint :)) nee?
Groetjes!
marieke
|
|
Kathleen
4-7-2008
|
7-8-2008 19:05:10
tja, spijtig genoeg gebeuren zulke dingen. Bij ons nodigde mijn nu schoonmoeder plots de moeder van haar schoonbroer uit!!!! De huwelijksviering was net gedaan en zij kwam vragen of dit oké was. Ik stond letterlijk met mijn mond vol tanden. wij kenden die dame niet en wat heeft zij met de schoonmoder van haar zus te maken en wij??? Op dat moment wist ik niet wat zeggen was natuurlijk met de mensen aan de kerk aan het babbalen en heb dan maar geazegd dat het goed was, khad eigenlijk toch geen andere keuze. Moest zij nu het feest betaald hebben oké, maar wij hebben dus alles zlef betaald. Je ziet alles kan als je trouwt. Lig er niet van wakker, ik heb dat ook niet gedaan.
Groetjes Kathleen
|
|
romina
27-6-2009
|
7-8-2008 21:29:20
Hoi,
ik begrijp je reactie maar zou het er zelf niet zo moeilijk mee hebben. Zelf hebben we een aantal vrienden die momenteel vrijgezel zijn en we hebben hen gerekend met partner op de gastenlijst. Als ze tegen dan iemand hebben , hebben we op twee personen gerekend en komt de nieuwe partner gewoon mee. Heeft de uitgenodigde geen partner mag deze alleen komen of zelfs een goede vriend of vriendin meebrengen hebben we gezegd. Dit omdat we nekele vrienden hebben die niemand anders kennen op het feest en ik zou het zelf wel leuk vinden dat als ik geen partner zou hebben ik een close friend mag meebrengen.
groetjes
|
|
wendy
27-9-2008
|
7-8-2008 23:06:16
hallo sofie, een beetje vervelend voor jou maar ik denk dat je moeilijk "neen" kan zeggen. de kans bestaat dat die persoon niet gaat willen komen als je zijn partner er niet bij wil. persoonlijk heb ik daar niet zo'n probleem mee. wij hebben ook een paar vrienden die sinds kort een vriendin hebben en die zijn meer dan welkom. is ook wel leuker voor hun. probeer er het positieve van in te zien...misschien valt die madame heel goed mee en klikt het wel tussen jullie. succes xxx
|
|
An
|
8-8-2008 8:35:26
Hallo,
ook wij hebben de laatste maanden heel wat mensen gehad die zichzelf spontaan uitnodigden, nu belde deze week ook nog een kameraad om te zeggen dat die met zijn vriendin ging komen (eerst ging die alleen komen), wij hebben het aantal gasten wel nog niet moeten doorgeven dus dat is geen grote ramp. Ik stoor mij daar persoonlijk niet aan, maar mijn ventje wel ... dus kan me wel voorstellen hoe jij je moet voelen! Probeer er niet te zwaar aan te tillen en geniet gewoon van je huwelijk! Deze kleine ergernissen kunnen er voor zorgen dat je je ziek gaat maken aan kleine dingen ... geniet van je voorbereidingen, van je dag, van je ventje en vooral van elkaar !! Veel succes ermee!
Groetjes, An
06/09/2008
|
|
Patricia
14-2-2009
|
8-8-2008 9:18:46
Persoonlijk vind ik wél dat je nee kan zeggen. Ik zou het wel uitleggen, anders is het inderdaad wat bot. Wij hebben veel vrijzellen-vrienden, en daar hebben wij al duidelijk aan gemaakt dat ze alleen uitgenodigd zijn, maar als ze tegen dan een serieuze relatie hebben (dus: geen 2 weken) dat de partner mee mag. Ik wil eerlijk gezegd geen vreemden op mijn trouw!
|
|
Jennifer
5-9-2008
|
8-8-2008 10:07:38
Wat ons betreft, geldt een uitnodiging steeds voor 2. Serieuze relatie of niet, iedereen mag één persoon meebrengen als zijn of haar begleider. Ik vind dit niet meer dan normaal.
Groetjes,
Jenny
|
|
Jennifer
5-9-2008
|
8-8-2008 10:07:39
Wat ons betreft, geldt een uitnodiging steeds voor 2. Serieuze relatie of niet, iedereen mag één persoon meebrengen als zijn of haar begleider. Ik vind dit niet meer dan normaal.
Groetjes,
Jenny
|
|
saskia
18-7-2020
|
8-8-2008 10:43:37
exact hetzelfde gehad om ons huwelijk. nodig vriend uit op ons huwelijk,hij was alleen op die moment,2 weken voor den trouw staat hij met zen ex voor men neus om te zeggen dat ze terug samen waren en of ze mocht meekomen naar ons avondfeest.goed geen probleem.heeft dat kind nog het lef een week voor den trouw haar galakleed(iedereen kwam casuel) te laten keuren door mij met de vermelding dat ze vond dat het zo hoorde aangezien ze haar gezegd hadden dat je nooit mooier als de bruid mocht zijn en ze me niet wou aftroeven op mijn dag.heb gezegd dat ze mocht aandoen wat ze wou dat ze zo en zo erachter mocht komen,niemand zou stralen als ik.
en dan hadden we nog de stiefmoeder van mijn man,dat was ook zo een straffe.die belt de laatste dag van bevestiging om te zeggen of ze komen ja of nee en nodigt op die moment de schoonvader van mijn man zijn zus zelf uit want ja hij is al oud en kan niet alleen thuis blijven en ja sech het zijn toch maar broodjes.straffe is de man was er op het avondfeest zelf dan toch niet bij...hij was ziek maar heb er wel de rekening van mogen betalen. en 1 dag voor dat we het laatste aantal moeten doorgeven krijgen we nog 2 man erbij die niet gevraagd waren door ons maar blijkbaar wel door diezelfde kant familie.al bij al uiteindelijke leuke gasten (zijn neven van mijn man)maar vond dat we als we de ene uitnodigen de andere ook moesten vragen en nu waren er plots wel neven bij terwijl er andere neven en nichten geen uitnodiging hebben gehad.
goede raad als je dit echt niet wil maak dat dan duidelijk aan jullie vriend en anders neem zen vriendin erbij en probeer je er dan niet aan te storen.
veel succes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|