Nu Online
Momenteel zijn er 729 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis : avontuurlijk + romantisch

10-8-2008 18:35:29
Hoi, we zijn op zoek naar de ideale reis voor onze huwelijksreis. We willen graag voor 1 keer eens een verre reis doen.

We willen 2 à 3 weken op reis gaan, en zoeken een combinatie van paradijselijk stranden, en er moet ook wat te doen zijn. Bijvoorbeeld het eerste deel rondtrekken en daarna strandvakantie. Met rondtrekken bedoelen we bvb met de auto een stuk van een land zien, of georganiseerd, of een safari bijvoorbeeld, en er moet wel wat te zien zijn van cultuur en natuur. We willen ook een beetje comfort bij het overnachten. Aan de andere kant ook een strandvakantie, maar geen platte rust, er moet ook wel iets te doen zijn, bvb uitstapjes, 's avonds iets gaan drinken in een dorpje, niet dat je in een resort moet blijven omdat er niets te zien is of omdat het te gevaarlijk is. Er is zo veel keuze (Thailand, Vietnam, Malediven, Sri Lanka, Mexico, Kenia, ...) en kunnen wel wat advies gebruiken want zijn nog nooit buiten Europa geweest. Ik weet niet of ik misschien een onrealistisch beeld heb maar onze droom is om paradijs te zien, en toch ook wat te zien van een land, eventueel een combinatie van 2 landen.

We trouwen in juli 2009, ideaal is dat we half juli vertrekken enkele dagen na onze trouw, maar als het dan ergens regenseizoen is willen we wel wat later op het jaar gaan.

Heeft iemand tips betreft onze droomvakantie ?

Ellen
1-6-2009
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 924

Annick
30-5-2009
 Meld misbruik10-8-2008 19:54:03

Hey!

Wij zijn vorig jaar (niet op huwelijksreis, maar "gewoon" op reis) naar Guadeloupe geweest - Caraïben. De eerste anderhalve week logeerden we in het westelijk deel van het eiland, waar je enorm veel kan verkennen en doen (vulkaan beklimmen, watervallen ontdekken, wildpark, bloemenpark, steden, snorkelen, duiken, ...). Daarna logeerden we nog 5 dagen in het oostelijk deel van het eiland, in een héél sjiek hotel (écht aan te raden!!!), waar we heerlijk konden dineren & waar er in de buurt zalige witte zandstranden te vinden waren. Vaak bleven we echter aan 't zwembad, een knip & er kwam een cocktail op je schoot ;)

Je kan altijd foto's bekijken op mijn website (www.annickske.be en doorklikken naar pictures, even zoeken tussen de albums). Voor meer uitleg mag je mij altijd mailen, doe maar angies_webdesign@hotmail.com, da's mijn messenger adres ;)

Deze vakantie was echt de perfecte mix tussen avontuur & relax!

Annick
30-5-2009
 Meld misbruik10-8-2008 19:55:08

Ah, btw, het is er regenseizoen (zoals in heel het Caraïbisch gebied trouwens), maar daar heb je bijzonder weinig last van. Meestal regent het (hevig wel) 's avonds. We waren er ook half juli trouwens :)

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik10-8-2008 20:38:26

Hey Ellen,

Wij zijn dit jaar naar Costa Rica geweest ook echt de max! Een combinatie van een prachtige natuur, rondreis van zo'n 10 dagen en daarna nog efkes uitblazen aan het strand, wij zijn 2 weekjes weggeweest. In juli bieden ze dit echter weinig of niet aan omdat het daar dan echt regenseizoen is, dus daar kan je beter wat later naartoe trekken.

Wat ook de moeite is, is Borneo en dat kan je combineren met Maleisië.

Mexico gaan wij zelf in maart volgend jaar doen, we zijn zo'n 3 weken weg met ongeveer 12 dagen rondreis en de rest strandvakantie. Voor Mexico moet je dan weer uitkijken dat je niet te laat gaat, want dan heb je kans om in het orkaanseizoen te zitten.

En Thaïland tenslotte heb ik ook al gedaan en is ook een héél mooi land, veel te bieden qua natuur, cultuur en prachtige stranden.

Wijzelf kiezen dan weer voor Bali, wij trouwen juni 2009, maar Bali is een bestemming waar je het ganse jaar door naartoe kan gaan. Wij zullen ook zo'n 2 weken wegzijn, een weekje rondreis en een weekje strand...

Moest je nog vragen hebben mag je mij altijd mailen: travelangelke@yahoo.com

Reizen is namelijk niet alleen mijn passie maar ook mijn beroep!

xxxx

Cindy

www.kenencindy.bruiloftsite.nl

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik10-8-2008 20:40:59

wij zijn naar hong kong en bali geweest. in bali zou je dan eerst een paar dagen naar ubud moeten gaan. dit is het mooiste wat ik ooit al van natuur gezien heb. je zou dan zeker eens moeten gaan raften. (ongevaarlijk hoor)
Daarna zijn we naar seminyak geweest. hier zijn heel leuke bars en restaurants.

Overige landen die ik ooit al gedaan heb:

- Kenia: echt top die safari, maar 3 dagen safari was meer als genoeg
Ik was niet zo gecharmeerd van het strand daar

- thailand: bangkok, river kwai, phuket, hua hin. Je moet er in phuket vb wel tegen kunnen dat ze constant naar uw man fluiten en hem proberen binnen te trekken in bars. Voor de rest is thailand wel een van mijn favoriete bestemmingen

- maleisie: langkawi en kuala lumpur, mooi maar wat mij betreft niet voor huwelijksreis. op langkawi is er s'avonds niet veel te zien

bali vind ik zeker wel een topper.

inneke
13-9-2008
 Meld misbruik10-8-2008 22:03:22

Wij doen Sri Lanka vr een rondreis van 11dagen met een privé gids en dan daarachter verlenging met 6dagen Malediven. Dit wordt een ideale huwelijksreis genoemd omdat je eerst cultuur hebt en dan luxe en ontspanning in de Malediven. Romantiek kan je overal maken ;-)
Wij vertrekken op 17 september!

Groetjes,

Inneke 13sept08

Ann
30-8-2008
 Meld misbruik11-8-2008 0:28:31

hey,

wij gaan begin september naar cyprus met isropa. We logeren eerst 4 nachten in een vrij klein hotel, van hieruit gaan we 2 jeepsafari's doen en zijn 1 dag vrij om zelf op ontdekking te gaan, 4de dag krijgen we een huurwagen waarmee we zelf naar ons 2de (ook een kleinschalig) hotel rijden. Hier blijven we 3 nachten en hebben de wagen ter beschikking om zelf het eiland te gaan verkennen. Daarna rijden we weer zelf naar ons laatste hotel waar we nog een paar dagen strandvakantie houden in coral bay (hebben ze heel mooie stranden en ligt vlak bij paphos, waar dan weer veel te zien is)
Cyprus is mss niet zo exotisch en ver, maar t zou wel het eiland van de liefde zijn en dat vonden wij ideaal voor onze huwelijksreis!

groetjes,
Ann
30/08/08

Melissa
23-8-2008
 Meld misbruik11-8-2008 7:34:55

Normaal gezien kiezen wij ook steeds voor een dichtbij vakantie. Voor voor onze huwleijksreis mocht het eens iets speciaals zijn. En we hebben gekozen om naar Jamaica te gaan. Mijn verloofde droomt er al heel zijn leven van om eens naar Jamaica te gaan en het huis van Bob Marley te bezoeken en zo en dit jaar heeft hij zijn zinnetje kunnen doordrijven. Het wordt onze eerste lange reis dus ben eens benieuwd.

Melissa
23/08/08

s
1-6-2007
 Meld misbruik11-8-2008 9:40:18

Wij hebben drie eilandjes van de Amerikaanse staat Hawaii bezocht. Echt een aanrader.
Wat cultuur betreft is het een beetje pover, maar natuur, rondtrekken, bergen, zee, strand, snorkelen, lava, stad,... is het geweldig!

KATRIEN
26-9-2008
 Meld misbruik11-8-2008 11:43:54

Hoi, wij trouwen op 26/09/08 en vertrekken op 29/09/08 naar Tanzania voor een 5-daagse safari (waarbij we logeren in lodge's) en nadien nog 8 dagen Zanzibar. Dit is natuurlijk het rustgedeelte van de reis maar toch van plan van naar Stone Town te gaan en ook kan je met dolfijnen zwemmen,... Als je voor een avontuurlijke reis wilt gaan kan je best eens kijken op www.kuoni.be (als je daar je zin niet tussen vindt ...) en voor afrika ook www.live2travel.be ! Veel succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums