Terug naar overzicht
Dat is juist. je kan dat niet vroeger vastleggen . maar niemand kan dat vroeger vastleggen. dus al je 6 maand en 2 weken voor je trouw gaat, zou het moeten lukken dat die dag volgeboekt is
Hallo Lesley,In Ninove is het zo dat je je datum al kunt reserveren langer dan 6 maanden voor je huwelijk. Maar je kunt pas definitief het uur vastleggen vanaf 6mnd. Dit geld voor iedereen zo, dus als je er op tijd bij bent zal er wel nog plaats genoeg zijn die dag hé.groetjesDorien04/10/2008
Wij wonen in Temse en zijn twee maanden geleden langsgegaan, terwijl we op 27 juni 2009 pas trouwen. Binnen de 6maanden voor de trouw moeten we nog eens langsgaan voor papieren en bevestiging maar we konden nu al de datum reserveren en zelf het uur.
Hallo, Wij trouwen ook op 27/06/2009, in Hasselt.Wij konden al 1 jaar op voorhand de datum en het uur in het stadhuis reserveren maar pas vanaf een half jaar op voorhand kan je pas definitief bevestigen. Veel succes met alle voorbereidingen !! XClaudiawww.yannickenclaudia.bruiloftsite.nl
Ik ben vorige dinsdag bij ons in Sint-Niklaas langsgeweest op het stadhuis voor onze datum 12/09/2009 vast te leggen. Nu blijkt dat ze zelfs nog geen agenda voor 2009 hebben! Ze raadde me aan om in november eens terug te komen.Heel professioneel ...
Ik heb zelf ook al geïnformeerd bij het stadhuis van Leuven en daar geldt inderdaad dezelfde regel. Bovendien krijg je een tijdstip toegewezen en duurt het hele proces maar 15 min. Wij wilden graag onze ringen uitwisselen op het stadhuis omdat wij niet kiezen voor een kerkelijk huwelijk, maar ik denk dat we een alternatief zullen moeten zoeken...groetjes, Han
Ja, dat kan kloppen. Zo was het ook in mijn gemeente.Meestal is zo'n info duidelijk terug te vinden op de website van je gemeente zelf.
Hoi Lesley,Wij trouwen ook pas in juni 2009 en hebben onze datum en uur al gereserveerd in het gemeentehuis.Vanaf 6 maanden voor het huwelijk moet je het wel bevestigen en administratieve zaken regelen.
Alvast bedankt voor de reacties! Wat ik hieruit kan afleiden is dat het van gemeente tot gemeente verschilt. Ik zal dus nog eventjes geduld moeten hebben ;-)Lesley
Wij hadden in september gekozen om in mei te trouwen. Het was geen enkel probleem in onze gemeente om al iets vast te leggen. Definitief kon idd pas op 6 maand. Ik denk dat veel afhangt van de goodwill van de gemeenteambtenaren. Ken je er iemand misschien persoonlijk? Dan kan je bv al een nota laten maken. Lijkt me zeer vervelend om al een zaal te hebben en nog zo lang te moeten wachten op zekerheid van de gemeente. Waarschijnlijk zal het geen probleem voor jullie zijn, maar toch, je blijft met die onzekerheid he.
Hey LesleyWij hadden ook juist hetzelfde aan de hand. Wij trouwen op 5juni 2009 in diepenbeek en de zaal staat ook al 2 maand vast. Nu hadden wij ook gebeld naar het gemeentehuis, maar die wilden dat ook nog niet vastleggen! Ik vind dit echt erg, want ik ben afkomstig van oost-vlaanderen en ik zou liefst zo laat mogelijk trouwen zodat mijn familie er ook allemaal kan bij zijn. Maar het laatste uur dat ze op een vrijdag in het gemeentehuis trouwen is half twee! Dus ik hoop dat we binnen enkele maanden nog altijd even veel kans maken om op dat tijdstip te trouwen! Veel succes alvast met alles!Dikke kusIsabelle xxxwww.isabellecarlo5juni2009@bruiloftsite.nl
Dat is afhankelijk van gemeente tot gemeente. In sommige gemeenten kan je wel al de datum reserveren, zonder officiële huwelijksaanvraag. Als dat niet kan, vanaf de dag dat het wel kan, naar het gemeentehuis gaan en reserveren! Trouwens, er kunnen meerdere huwelijken gebeuren op dezelfde dag, maar op een ander uur, dus er is vast wel nog plaats! die andere mensen moeten immers ook afwachten!