Nu Online
Momenteel zijn er 389 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onze tips voor toekomstige bruidsparen

11-8-2008 13:11:52
Hallo iedereen,

Vorige vrijdag (op de magische datum 08/08/08) zijn wij in het huwelijksbootje gestapt. Een volledig verslag van onze dag kan je binnenkort lezen op onze website (www.080808.tk ), maar ik wil jullie hier alvast enkele tips en adressen aan de hand doen. Ter info: wijzelf wonen in Berchem (Antwerpen)

Onze ceremoniemeester, Hugo, was van het team van Wuyts-De Voogt. Een superlieve man, die alles in goede banen heeft geleid. We hebben ons eigenlijk geen moment iets moeten aantrekken. Ook de ceremoniewagens werden door hen verzorgd, en ik moet zeggen, ik voelde me net een prinsesje dat rondgereden werd (we hadden 1 witte en 3 zwarte Citroëns Traction Avant). Ook het bruidsboeket hadden we via hen besteld, en ook dit was prachtig.

Onze fotograaf was Sven Bruggeman van Creative Solutions. Niet alleen een supertoffe kerel, ook een eersteklas fotograaf. Gedurende de dag heb ik nauwelijks gemerkt dat hij aanwezig was, maar toch heeft hij talloze foto's genomen. Ook tijdens onze reportage (wegens het slechte weer in het Centraal Station van Antwerpen - echt een aanrader - en toch ook een paar aan Kattendijkdok) waren we aangenaam door hem verrast. Hij zag in elk hoekje wel een leuke foto, ben dan ook razend benieuwd naar het resultaat.

Onze feestzaal: Rivierenhof (Deurne) Gelegen middenin het park Rivierenhof en dus in een prachtig kader. Jammergenoeg hebben we door de regen niet veel van het "decor" kunnen genieten, maar binnen was alles piccobello in orde. Het eten (BBQ) was echt voortreffelijk, en ook op de bediening viel niks aan te merken.

Onze bedankjes hadden we zelf in elkaar geknutseld: glazen potjes gevuld met snoepgoed en dan per twee in een pralinedoosje gestopt. Voor de kindjes hadden we mini-knuffeltjes gekocht (bij Ikea) en hier ook telkens een zakje snoep aan gehangen.

De misviering hebben we ook zelf opgesteld. Teksten hebben we gehaald uit talloze andere boekjes en via websites. Volgende liedjes hebben we gebruikt: Toccata et Fuga (JS Bach) - Samen zijn (W Alberti) - Everything I do (B Adams) - Can you feel the love tonight (E John) - Power of love (J Rush) - Air in G (JS Bach) - So happy together (The Turtles)

Onze openingsdans: The promise you made (C Robin) - we hadden vorig jaar een halfjaar dansles genomen en hebben zelf een eenvoudige coreografie bedacht met enkele basispassen van swing, jive en chachacha.

Onze kledij kwam van bij Cermo in Turnhout (bruid) en van bij Café Costume in Antwerpen (bruidegom - maatpak). Schoenen gekocht bij Van Loock (bruid) en C&A (bruidegom).

Onze huwelijksreis (nog een weekje wachten...) gaat naar Bali. We hadden hiervoor een huwelijksreislijst gelegd via Uniglobe (www.vakanties.be/honeymoon ).

Make-up heb ik uiteindelijk zelf gedaan. Heb wel bij Planet Parfum een proef make-up laten doen. Voor mijn kapsel ben ik te rade gedaan bij mijn vertrouwde kapster, Tassia.

Dat zal het zowat zijn denk ik.
Als er iemand nog meer specifieke vragen ofzo heeft, laat gerust een berichtje achter en ik zal proberen zo snel mogelijk te reageren.

Vele groetjes,
Tamara
www.080808.tk

Tamara
8-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1399

Lien

Meld misbruik11-8-2008 13:27:41

Proficiat met jullie trouwdag!

Was je tervreden van Café Costume en wat was de prijs voor een maatpak?

Liesbeth
16-5-2009
 Meld misbruik11-8-2008 13:52:21

echt bedankt voor de tips!! vooral dat van die honeymoon vind ik superleuk idee
geniet er van en proficiat!!

liesbeth

Annelies
14-11-2008
 Meld misbruik11-8-2008 16:46:15

Wat hebben julie voor de ceremoniemeester betaald?

Laura
18-7-2009
 Meld misbruik11-8-2008 18:30:48

Hey,

Dikke proficiat!

Wij hebben ook Sven Bruggeman voor onze trouw volgend jaar. Wij trouwen in Borsbeek :o) en voor de wet in Deurne.

Groetjes,

Laura x

veerle
1-2-2009
 Meld misbruik11-8-2008 20:48:23

Hey,

dikke proficiat!
Mijn verloofde plant ook naar Café Costume te gaan ( op mijn aandringen). Hebben ze daar eigenlijk veel keuze in de stoffen, en is het kostuum echt zo goed afgewerkt dan ik had gehoord?

Veerle

Tamara
8-8-2008
 Meld misbruik11-8-2008 21:31:20

Even een globaal antwoord:

Wij waren heel tevreden over Café Costume (hoewel we er eerlijkheidshalve moeten aan toevoegen dat ze in eerste instantie onze bestelling vergeten waren - maar dit is absoluut niet hun gewoonte en ze hebben uiteindelijk alles echt perfect in orde afgeleverd!). Mijn ventje is niet van de kleinste en de magerste, en dus leek een maatpak ons aangewezen. Je moet wel steeds een afspraak maken (zeker op zaterdag), maar ze maken dan wel ruim tijd voor je. En wat de keuze aan stoffen betreft, de "basis"stoffen zijn toch algauw een stoffenboek of drie vier met telkens zo'n vijftig staaltjes. En als je daar nog niks tussen gevonden hebt, hebben ze nog een heel stel andere (duurdere) mogelijkheden. Voor het driedelig pak en hemd (eveneens op maat) hebben we zo'n € 600 betaald, wat niet zo heel veel meer is dan voor een confectiekostuum. Het houdt overigens niet op bij de keuze van de stof alleen, je moet ook nog kiezen hoeveel knopen je wil, welke knopen je wil, hoeveel zakken (echte of "valse"), welke kraag voor het hemd, ... Qua leveringstermijn moet je toch minstens op een week of zes à acht rekenen.

Wat ceremoniemeester betreft, wij hadden een pakket genomen dat toen op een € 1.100 kwam (we hebben wel beurskorting gekregen). In het pakket zaten: ceremoniemeester (van 's morgens 9u tot vertrek naar de fotoreportage), butlerservice (= hapje en drankje 's morgens - ze brengen alles zelf mee en nemen ook alles direct terug mee, dus geen afwas achteraf!), bruidsboeket, bruidswagen en 3 suitewagens en duifjes voor aan de kerk. Voor de muziek in de kerk betaalden we € 100 extra, voor de bruidskaars € 28.

Groetjes,
Tamara

Liesbeth
16-5-2009
 Meld misbruik12-8-2008 10:16:15

hey,

nog een vraagje ivm met die honeymoonlijst bij uniglobe.
Hoe hebben jullie dat verwerkt op jullie uitnodiging? Een apart kaartje ofzo?

Groetjes

Tamara
8-8-2008
 Meld misbruik12-8-2008 12:54:30

@ Liesbeth
Je krijgt een login en paswoord (een setje voor jullie en een setje voor de gasten). Deze hebben we inderdaad samen met de website vermeld op een kaartje bij onze uitnodiging. Systeem werkt goed, enige minpuntje is dat mensen blijkbaar geen bevestiging krijgen van hun eigenlijke betaling. Het bruidspaar krijgt telkens een e-mail bij een nieuwe boeking en kan ook ten alle tijden het verloop opvolgen.
Om de lijst op te stellen enzo raad ik jullie aan om langs een kantoor van Uniglobe te gaan, zij kunnen jullie dan alles laten zien en overlopen.

Groetjes,
Tamara

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...