Terug naar overzicht
Ik denk dat je dat best eens gaat vragen in de kerk zelf. Dan weet je meteen of de priester van je gemeente dat ziet zitten om iemand van rent-a-priest in zijn kerk te laten komen. Ik denk dat dat bij ons geen probleem zou zijn, maar dat zal bij elke priester anders liggen waarschijnlijk. Veel succes met de zoektocht naar een mooie locatie!
hey sarah,waarom wil je in een kerk of kapel trouwen? kerk is nu niet bepaald "homo"minded en mocht ik niet hetero zijn zou ik me niet kunnen inbeelden dat ik ergens ga trouwen waar ik weet dat ik eigenlijk niet gewenst ben.zou je niet eerder een mooi park of knap gebouw zonder kerkelijke betekenis kiezen en idd je gelofte aan elkaar met een rent a priest ofzo doen?enkel in een kerk of kapel trouwen lijkt me nogal hypocriet . is natuurlijk mijn mening he ☺ veel voorgangers hebben trouwens zelf plekjes
Ondanks het feit dat we in 2008 leven, vrees ik idd dat "homo" huwelijken bij de kerk nogal moeilijk vallen. Dus vrees ik eerder dat je moet zoeken naar een priester die dit toelaat en dan nog zijn kerk wil afstaan aan iemand van rent-a- priest. Ik vrees eerlijk dat die moeilijk te vinden is. Hetgeen ik wel zeker van ben is dat sommige kerken, geen kerk meer zijn. In Gent (aan t St Lucas) heb je een kerk die nu omgebouwd is tot een feestzaalachtig iets. Er hangen dus geen religieuze symbolen, maar de architectuur (ook het preekgestoelte ed) is nog volledig dat van een kerk. Ik denk dat je zo beter adresjes zoekt of ergens op een andere leuke locatie.
Dag SarahIk ga binnen enkele weken ook trouwen met mijn toekomstig vrouwtje, namelijk op 29 augustus 2008.Wij zijn vorig jaar dus ook op zoek gegaan naar een kerk of kapel om te kunnen huwen. We hebben toen via verschillende mensen te horen gekregen dat een kerkelijk huwelijk niet echt mogelijk was. Er zouden pastoors zijn die dat zouden doen, maar dan is dat niet kerkelijk in orde.Omdat wij eigenlijk niet kerkelijk wilde huwen, was dit voor ons niet zo'n ramp. Wij verkiezen dit niet omdat de kerk ons huwelijk uiteindelijk niet wil erkennen. (en daarbij zijn wij ook niet katholiek, aldus...). Wel weet ik dat er werd gezegd dat de pastoor van het wit kerkje in Schilde, hier wel voor zou openstaan. (je kan altijd eens horen).Wil je toch de andere optie nemen en rent a priest doen kan je eens gaan kijken naar de altena-kapel in Kontich (daar gaan wij trouwen). Dat is een ontheiligde kapel, die je leeg kan huren en die in het bezit zijn van tagels, stoelen, multimedia,...) Wij hebben het zo geregeld dat wij eerst een viering hebben (geleid door heel goede vrienden van ons) en daarna in die zelfde kapel een kleine receptie doen. (Dat is het voordeel van een kapel die niet meer dienst doet als een kapel). Moest je nog vragen hebben, kan je altijd mailen naar ons:helenenmel@hotmail.comgroetjes en nog veel succesMel
Hoi allemaal,Bedankt voor jullie reacties.Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en aan de prietser hier in het dorp (hij heeft ook ons dochtertje gedoopt) of hij ons wil huwen in de kerk van ons dorp.Ik vond dat hij er 'alternatief' uitzag en had gehoord dat hij op cafe gaat om de jongeren te ontmoeten die niet naar de kerk komen.En zijn anwtoord was ja, ikben echt gelukkig. Zijn anwtoord was dat zolang ze in Scherpenheuvel allerlei dieren, moto's,... mogen zegenen waarom dan geen lesbische paartjes.Ik weet wel dat het niet is met de zegeningen maar hij maakt er een mooie dankviering van, die lijkt op een kerkelijk huwelijk.@ Leen: de reden dat ik in een kerk wil trouwen is omdat ik katholiek ben. Ons dochtertje is ook gedoopt.Het geldt dan wel niet echt als een kerkelijk huwelijk maar we hebben dan toch de symboliek die er achter schuil gaat.Groetjes,