TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Anne
|
11-8-2008 20:56:59
Ik kan je redenering wel volgen, ik heb het soms ook lastig met het envelopje op de uitnodiging en nog erger het rekeningnummer. Zelf wil ik dit dus absoluut niet, maar ik ga toch een rieten mand of iets dergelijks nemen om de enveloppe in te doen, want je kunt het anders niet bergen. En je hebt toch ook een tafel nodig want veel mensen verpakken hun geld toch redelijk orgineel. Dus je hoeft echt geen heel speciale doos te voorzien die ook nog op slot kan, maar ik denk wel dat je iets nodig hebt om de envelopjes in te doen. Hopelijk heb je hier iets aan. Groetjes
|
|
Sarah
10-10-2009
|
11-8-2008 21:49:06
Hallo
Ik denk je het ook zo kan zien dat die doos dient om de kaarten te ontvangen van de mensen. Er hoeft dan geen geld in te zitten ;-)
groetjes
|
|
s
1-6-2007
|
11-8-2008 21:49:14
Ik snap ook jouw redenering dat het nogal hebberig overkomt als je voorzien bent op kado's maar toch is dit best wel handig. Wij stonden naast een hoog tafeltje om onze gasten te ontvangen. Op die tafel stond een kom om de envloppen in te leggen. Planten en bloemen konden ook snel op die tafel staan, maar onze zaalverantwoordelijke ging daar altijd snel mee lopen om die op een grotere tafel te schikken. Soms was ik de bloemen nog aan het bekijken of meneer kwam ze al van me afpakken. :d Na de receptie (of tijdens) konden wij onze envloppen in een kluisje van de feestzaal opbergen. Onze feestzaal was zelf helemaal voorzien op kado'tjes aannemen. Op alle feesten waar ik al ben geweest was er toch steeds een uitstaltafel voor kado's voorzien en meestal ook een doos. Er zijn ook feestzalen die een brievenbus hebben staan waarvan het koppel de sleutel heeft om stelen tegen te gaan. Ik heb al één keer zo'n brievenbus zien staan en het toch nog al gehoord van andere zalen. Dus hoe hebberig het ook overkomt: toch heel normaal.
|
|
Wendy
14-8-2008
|
12-8-2008 7:42:25
Hallo,
Ik denk dat als je geen huwelijkslijst heb samengesteld, dat het toch wel heel handig is om een enveloppendoos te zetten. Sommige zalen hebben ook een soort van brievenbus die ze dan door het koppel laten gebruiken. Je mag niet vergeten dat als je 60 koppels ontvangt, dat dat dan 60 enveloppen zijn, met soms heel veel geld. Tegenwoordig mag je van niets meer verschieten, dus iets of iemand moet die enveloppen dan toch in de gaten houden? Enveloppen die zomaar open en bloot liggen, vragen om gestolen te worden. Zeker als er meer als 1 huwelijk is in hetzelfde gebouw. Ook de zaal wil meestal geen verantwoordelijkheid nemen voor enveloppen die niet in een geschikte doos gestoken worden.
Zelf hebben wij een maquette van een huis, omdat wij nog veel verbouwingen moeten doen, dus de mensen steken letterlijk hun geld in ons huis. Maar wij hadden ook een rekeningnummer gezet, en dat is heel handig. Bij mij komt daar heel veel respons op, zelfs van mensen die niet kunnen komen, zijn sneller geneigd om toch nog 25 of 50 euro te storten.
Veel success nog.
Groetjes,
Wendy Nog maar 2 dagen....
|
|
Wendy
14-8-2008
|
12-8-2008 7:42:44
Hallo,
Ik denk dat als je geen huwelijkslijst heb samengesteld, dat het toch wel heel handig is om een enveloppendoos te zetten. Sommige zalen hebben ook een soort van brievenbus die ze dan door het koppel laten gebruiken. Je mag niet vergeten dat als je 60 koppels ontvangt, dat dat dan 60 enveloppen zijn, met soms heel veel geld. Tegenwoordig mag je van niets meer verschieten, dus iets of iemand moet die enveloppen dan toch in de gaten houden? Enveloppen die zomaar open en bloot liggen, vragen om gestolen te worden. Zeker als er meer als 1 huwelijk is in hetzelfde gebouw. Ook de zaal wil meestal geen verantwoordelijkheid nemen voor enveloppen die niet in een geschikte doos gestoken worden.
Zelf hebben wij een maquette van een huis, omdat wij nog veel verbouwingen moeten doen, dus de mensen steken letterlijk hun geld in ons huis. Maar wij hadden ook een rekeningnummer gezet, en dat is heel handig. Bij mij komt daar heel veel respons op, zelfs van mensen die niet kunnen komen, zijn sneller geneigd om toch nog 25 of 50 euro te storten.
Veel success nog.
Groetjes,
Wendy Nog maar 2 dagen....
|
|
eva
26-10-2008
|
12-8-2008 8:03:11
Wat wij gaan doen is alle enveloppen zelf in ontvangst nemen, de gasten moeten hun kaartje/cadeautje dus niet in een doos achterlaten. Wij steken het dan in de doos. Het is dus meer voor onszelf zodat er geen enveloppen verloren gaan, dan dat het een uitnodiging is voor de gasten om iets achter te laten.
groetjes, eva
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
12-8-2008 11:04:35
Wij namen de enveloppes aan en staken die zelf in onze doos. De mensen hadden daar geen last van. Je kan ze toch moeilijk allemaal vasthouden? want je krijgt er echt een heel pak... Je kan die natuurlijk ook altijd in een zak steken ofzo, maar de kans is groter dat er eentje naastzit of dat je er verliest bij het verzetten en verschuiven. Onze doos was ingepakt, waardoor er niemand kon inzitten zonder dat ze de doos moesten beschadigen. Het is groffer dan grof, maar ik heb via via iemand geweten wiens enveloppes meegenomen waren door iemand op het feest... en het gaat over een pak geld, ook al zet je uw rekeningnummer op de uitnodiging. Ik denk dat wij toch voor een €4000 cash gekregen hebben die avond.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|