Nu Online
Momenteel zijn er 361 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe lang op voorhand dj reserveren?

11-8-2008 21:23:18
Wij trouwen in mei. We hebben de feestzaal en kerk al vastgelegd. Wettelijke trouw regelen we zo snel mogelijk. Ik dacht dat we daarmee het belangrijkste geregeld hebben en dat de rest nog wel even kan wachten. Mei lijkt tenslotte nog ver weg. Toch zie ik hier veel mensen die al ver op voorhand berichten posten op deze website. Moet alles dan zo lang op voorhand gepland worden? En vooral hoe lang op voorhand moet je je DJ vastleggen?? Als ik nu al alles zou regelen, ben ik het misschien wel helemaal beu tegen die laatste weken.

sofie
22-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 699

liesbeth
11-10-2008
 Meld misbruik11-8-2008 21:33:06

Dag Sofie,

hieronder is een topic geopend waar ook iemand vraagt wat allemaal nog geregeld moet worden. (voorbereidingen - vergeet ik iets?) Misschien kan je daar eens gaan kijken.
Ik denk toch dat je vooral ook de fotograaf moet vastleggen (die hebben het dan heel druk!).
Voor de rest denk ik dat als je een bepaald iets of iemand per se wil inschakelen op je feest, dat je die dan zo snel mogelijk vastlegt.

Groetjes,
Liesbeth en Dirk
11/10/2008

liesbeth
11-10-2008
 Meld misbruik11-8-2008 21:34:46

oh ja, en de wettelijke trouw kan je ten vroegste 6 maanden voor je huwelijk vastleggen, dus daar heb je nog meer dan tijd genoeg voor!

Groetjes!

Van Gelder
18-8-2018
 Meld misbruik11-8-2008 21:54:20

Hoi

Hoelang op voorhand je het burgerlijk huwelijk kan vastleggen hangt af van je gemeente. Bij ons in Lier kan je dit max. tot 1 jaar ervoor. Wij huwen ook in mei en wij hebben ons plaatsje al gereserveerd. Hier moet je dus te raden gaan op de gemeente. Ook de kerk zou ik al vastleggen als je dat kan. Je weet nooit dat iemand je voor is. Feestzaal kan je ook best op voorhand vastleggen. Als je al een dj in gedachten hebt, kan je hem altijd eens vrijblijvend contacteren, dit kan nooit kwaad. Dit zijn toch al de belangrijkste dingen hoor. Stilletjesaan kan je uitkijken naar een fotograaf, want het is waar, mei begint zowat de drukkere periode. En wees gerust, je zal tegen het einde nog genoeg te regelen hebben. Alvast veel geluk.

Groetjes Caroline

nele
16-5-2009
 Meld misbruik11-8-2008 22:01:22

wij trouwen ook in mei en wij hebben vorige week onze dj toch al vastgelegd omdat er zeer veel vraag in naar dj's in die periode
veel succes met je zoektocht

Cedric

Meld misbruik11-8-2008 22:15:19

Beste

Wij zijn een bedrijf dat licht en geluid levert voor allerlei evenementen.
Dus ook discobar.
Wij werken met een vaste prijs. Overuren worden niet aangerekend.

Voor meer informatie kan u altijd eens een kijkje gaan nemen op onze website.
www.partylighting.be

Wenst u een vrijblijvende offerte, aarzel dan niet ons te contacteren.

Mvg
Partylighting

LeBart

Meld misbruik12-8-2008 2:41:48

Als je iemand in gedachte hebt ... leg hem dan meteen vast. Een dj heeft net als iedereen maar 2 handen en kan maar op 1 plaats per avond zijn ... er zijn wsl wel meer gegadigden dan alleen jullie.
En voor de meesten geldt 'first come, first serve'.

cheers, dj LeBart

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik12-8-2008 9:50:05

Wij trouwen ook in mei en hebben 't volgende al vastgelegd:
zaal
dj
fotograaf
videograaf
vervoer
kerk
ceremoniemeester

Wij hebben die zo snel mogelijk vastgelegd omdat die mensen zoals eerder gezegd slechts op één plaats te gelijk kunnen zijn. Dus alles waar we afhankelijk zijn van de beschikbaarheid in een ander zijn agenda hebben we vastgelegd. Daarbij moet je er rekening mee houden dat mei een heel populaire maand is om te trouwen. Redeneer gewoon zo dat al wat je nu al vastlegt, je geen zorgen meer over moet maken.
Wij zijn nu aan het uitkijken voor live zang in kerk.

grtjs

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik12-8-2008 11:37:26

Hallo,
Wij trouwen ook in mei en hebben toch ook al het een en het ander vastgelegd.
-Wettelijk (bij ons kan dan ook langer dan een jaar op voorhand en er stond zelfs al iemand op)
-Viering datum en uur pas vanaf november komen we samen om verdere details te bespreken.
-Zaal ligt vast eind september gaan we eens samen zitten om eens het een en ander te bespreken wat haalbaar is en wat niet, wij waren zo snel omdat we de kamers ook wouden hebben omdat sommige gasten van verder komen nu is heel de locatie van ons dus geen andere gasten ten last.
-Fotograaf mei maand druke maand maar het is nog niet 100% want hij heeft zelf een communiefeest maar misschien komt hij toch naar ons is een vriend van mijn vader en was dus al vaker onze fotograaf in de familie.
-Vervoer wij hebben voor huifkar gekozen in de namiddag kunnen onze gasten dan terwijl wij foto´s gaan maken een tourke in het groen gaan doen ze nemen een picknick mee.
-Verder heb ik mijn kapster en make-up aan huis al omdat ik daar door toeval op stoote ze woond vlak bij en is niet duur.
-Ben bezig aan het ontwerp voor onze uitnodigingen aangezien ik ze zelf ga maken, net als menu, en bedanking, maar ook de versieringskes, dit neemt toch allemaal veel tijd in beslag en ik heb geen zin om de weken voor de trouw kei hard te stressen dus nu rustig op mijn gemakske elke keer een beetje.
-Bellenblazers heb ik al gaan halen in nederland bij blokker zien er uit als bruidstaartjes 6 voor1,49€ echt geen geld en veel goedkoper dan bestellen via internet.
-Afspraak voor de ringen is gemaakt voor begin oktober, ringen naar eigen ontwerp duurt een beetje langer he.
-Afspraak om eens te gaan kijken voor kleedjes want naargelang waar je gaat duurt het lang voor je kleed binnen is en begin oktober november is de nieuwe collectie.
-Website trouw maken is leuk kan iedereen je voorbereidingen volgen.
-Getuigen gevraagd.
-Bruidskindjes gevraagd.

Verder heel veel informatie verzamelen zodat je zeker weet wat er allemaal is en weet wat jij wil, kapsel, kleren, versiering, taart, viering, nagels, reisbestemmingen, huwelijkscontract, bloemen, ...

je gaat altijd vanalles te doen hebben er zijn dingen die maar pas kort ervoor kunnen gedaan worden dus vervelen ga ik mij zeker nooit.

groetjes Sylvia

Sarah
30-5-2009
 Meld misbruik12-8-2008 11:41:33

Hoi,

Ook wij trouwen in mei en hebben op 1 augustus onze DJ vastgelegd (2friends). Ik wil echt zoveel mogelijk op voorhand vastleggen, dat ik de laatste weken kan genieten van rust voor het huwelijk. En met sommige zaken moet je nu eenmaal snel zijn, wil je de keuze hebben. Wij hebben al heel wat vastgelegd ondertussen:
zaal, kerkelijk huwelijk, trouwkleed en schoenen, fotograaf, vervoer, ceremoniemeester, danslessen,...

Succes nog me de voorbereidingen!
Groetjes,
Sarah

www.30mei2009.bruiloftsite.nl

Cynthia
16-5-2009
 Meld misbruik12-8-2008 15:59:40

Hey,

We trouwen ook in mei. We hebben onze dj reeds vastgelegd. We hadden er enkele gecontacteerd en sommige waren al lang geboekt voor die datum. Ook deze van nu was enkel dat weekend nog vrij. Het is een beetje geluk hebben. Maar ik vond het ook bizar dat alles zoveel op voorhand moet.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...