Nu Online
Momenteel zijn er 242 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kan ik de enveloppes betrouwen?

12-8-2008 9:41:17
Hallo Bruidjes, heb jij dit al eens gehoord dat er soms mensen bij zijn die gewoon lege enveloppes overhandigen, waar er ook geen naam op staat? Schrijven jullie de naam op de enveloppe van wie je ze krijgt of steek je gewoon de enveloppe in de doos zonder bij te houden van wie ze is?
Ervaringen en meningen aub?
Dank u , want ik weet niet precies of ik dit moet bijhouden of niet?
mvg Liesbet

Liesbet
22-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 490

Vi
7-6-2008
 Meld misbruik12-8-2008 9:55:18

Das grof ! Gelukkig nooit meegemaakt. Je kan altijd de namen van de mensen noteren op de enveloppe. Een taak misschien voor de ceremoniemeester? Dan valt het zo niet op hé :-)
x

Severien

Meld misbruik12-8-2008 9:58:13

Normaal gezien geven de mensen toch een envelope af waarbij hun namen vermeld staan, toch? Via een kaartje?

Wij hebben alleszins van niemand een envelope gekregen waar geen kaartje bij stak met de namen van de mensen/schenkers op.

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik12-8-2008 10:02:50

Daar had ik dan toch geen tijd voor hoor.
We hadden het ook niet voor!
We hadden wel lege enveloppen van mensen met naam.

Kent je ceremoniemeester al je gasten of ga jij influisteren?

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik12-8-2008 10:31:52

Mijn toekomstige schoonzus heeft het wel meegemaakt. Maar op basis van wie ze wel een cadeau kreeg, heeft ze toch kunnen uitvissen van wie die lege enveloppes waren.
Tja, nooit leuk natuurlijk maar wat doe je eraan als je een lege krijgt? De mensen ermee confronteren? Dat kan je toch ook niet doen. Het enige wat je kan doen is het onthouden, da's alles.
Gevolg is wel wij zijn gewaarschuwd, maar dat is het dan ook. We weten wat we kunnen verwachten hè. Al hoop ik op geen lege enveloppes.
Veel succes.
Inge 27/09/08

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik12-8-2008 10:57:41

hey Liesbet

Als je een receptie hebt met redelijk wat volk heb je echt geen tijd om zelf de namen op te schrijven van de mensen. Je kan het misschien aan iemand anders vragen? Vrienden van ons hebben twee lege enveloppes gekregen en daarop had ik ook beslist om er alles op te schrijven, maar het was 1 niet haalbaar en 2 ik vind het nogal grof tegenover de mensen die wel iets geven om daar voor hun neus eerst hun naam op te schrijven... Wij hebben gelukkig geen lege enveloppes gehad en van iedereen zat er een kaartje in met de namen...

Verschieten doe je toch sowieso hoor. Er zijn mensen waarvan je niets verwacht en dan krijg je wel veel en dan zijn er koppels die naar het avondfeest komen en samen maar €50 geven. Ok je trouwt niet om winst te maken, maar zo een luttel bedrag zo ik nooit durven afgeven als ik zou eten op een trouwfeest... maar goed iedereen ziet dit natuurlijk anders...

Groetjes!

Joke
25-4-2009
 Meld misbruik12-8-2008 11:51:43

Oei, dat heb ik nog nooit gehoord ! Echt wel grof !
Hopelijk maken we het niet mee, maar ik vind wel dat je de mensen ermee kunt confronteren - als zij zo grof zijn om een lege enveloppe af te geven, is het toch niet grof om hen daarover aan te spreken ? Misschien als je je een beetje van 'de domme' houdt, zo van 'jullie hebben je precies nogal moeten haasten om op tijd te zijn, zo erg dat jullie een lege enveloppe bijhadden' ?
Maar het lijkt mij inderdaad ook moeilijk om het allemaal bij te houden...

Noisy
16-8-2008
 Meld misbruik12-8-2008 12:40:55

't is handig als je de ontvangst van de enveloppes toevertrouwt aan een goede vriend of getuige. Die schrijft dan op de achterkant de namen van wie de enveloppe is. Of hij opent de enveloppe, noteert het bedrag en de naam.

Vaak moet je de avond zelf namelijk al wat leveranciers betalen. En dan is het goed om weten dat er al een som geld terug buiten is.

Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik12-8-2008 13:00:27

Eerder op dit forum had iemand de tip gegeven om bij mensen die je niet echt 'vertrouwt' bv een hoekje om te plooien. Mensen die bij ons uitgebnodigd zijn zijn allemaal dichte familie en vrienden; Dus moest dat bij ons gebeuren zou ik wel heel erg teleurgesteld zijn in die persoon.

marijke
9-8-2008
 Meld misbruik12-8-2008 13:11:44

hey liesbet,

lege enveloppes hebben wij niet gekregen, al goed! ik heb wel al verhalen gehoord van mensen die dat wél gekregen hebben. dat vind ik echt schandalig.

zelf zijn wij wel verschoten van de enveloppes van sommige heel goeie vrienden... €50 per koppel vind ik toch wel weinig voor 2 personen die zijn uitgenodigd op een avondfeest. iedereen geeft natuurlijk naar zijn eigen budget, maar zelf zou ik nooit zo'n laag bedrag geven.

in ieder geval, maak je er geen zorgen om. ik ben er zeker van dat jullie mooie cadeaus zullen krijgen!

s
1-6-2007
 Meld misbruik12-8-2008 14:17:32

Ik had ook geen tijd om namen op de envloppen te schrijven.
Meestal zit er in de envloppe ook een kaartje met de namen op. Als er geen kaartje bij zit schrijven de mensen hun naam gewoon op de envloppe, hoor.
Alle, zo was het toch bij ons.
Geen lege envloppen gekregen en ook stond overal netjes de naam op.
Als je toch perse, de namen op de envloppen wil schrijven heb je zoals reeds gezegd idd een derde man nodig.

Anne

Meld misbruik12-8-2008 18:31:55

Ik vind dit erg grof en verwacht dit zeker niet. Mijn broer is pas getrouwd en daar had het meer en deel toch 50 euro geschonken, ik denk dat veel mensen niet beseffen hoeveel een trouw kost, dus hier voel je je best niet beledigt door hoor.
Groetjes

liesbeth
11-10-2008
 Meld misbruik12-8-2008 19:27:57

Tot voor wij aan de organisatie van ons trouwfeest begonnen, had ik ook de gewoonte om 30 euro per persoon te geven, dus 60 euro voor een koppel. Ik wist hiervoor echt niet dat dit eigenlijk niet zoveel is, omdat ik helemaal geen benul had van de kosten voor zo'n feest. Aangezien bijna al mijn vriendinnen ook nog niet getrouwd zijn, denk ik dat zij dat misschien ook niet weten, maar ik zal het dus niet als 'grof' aannemen als wij 'minder' krijgen...alhoewel ik dus vanaf nu de bijdrage wel zal bijstellen. Jammer voor de 4 koppels waarvan ik naar het feest geweest ben - ik kan mij lichtelijk troosten met het feit dat ik voor 3 ervan enkel op het dansfeest uitgenodigd was. Dat ene koppel waar we ook op den diner uitgenodigd waren, verwachten nu hun eerste kindje, dus kunnen we het nog goedmaken :-)

groetjes,

en hopelijk voor niemand lege enveloppen!

Liesbeth en Dirk
11/10/2008

Wendy
13-9-2008
 Meld misbruik12-8-2008 23:47:17

hoi hoi

ik hoop ook dat niemand een lege envelop krijgt en wij ook niet natuurlijk, MAAR ik denk wel dat we al blij moeten zijn met WAT we krijgen. een huwelijk is duur dat weet ik net zogoed, want als we alles uittellen zitten we ook hoger dan we dachten... Maar we maken het zelf toch zo duur als we willen! En er zullen er altijd bij zijn die meer geven dan een ander maar wat doe je eraan NIETS.... Wees gewoon gelukkig met elkaar en trouwen ja dat kost geld.

veel liefde voor elkaar en vooral genieten
liefs
wendy en patrick
http://wendy-en-patrick.bruiloftsite.nl/index.php

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik16-8-2008 14:16:03

Hey,
Wij hadden ook geen lege envellopen maar wat we wel hadden is dat er mensen met 2pers. komen en dan 25 euro geven!!!Er is er eentje geweest en die had niks bij!!Helemaal niks. Geen envellope, geen bloemetje, geen cadeuatje, niks!
En dat zou ik zeker niet durven;
Wat me wel opviel was dat de mensen van wie je meer verwacht, dat dit dik kan tegenvallen!!
Mocht ik het overdoen, ik zou toch werken met een rekeningnummer. Hen je van op voorhand een beter overzicht!

Groetjes,
Patricia

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...