Nu Online
Momenteel zijn er 686 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

@kleuterjuffen Debbie en Anneleen

12-8-2008 17:01:53
Hey Debbie en Anneleen,

Ik ben op zoek naar een enveloppendoos in de vorm van een grote dobbelsteen en gezien jullie kleuterjuffen zijn, vraag ik dit rechtstreeks aan jullie (anderen mogen ook helpen hoor ;-))

Mijn verloofde beweert dat er vroeger bij hem in de kleuterklas grote dobbelstenen stonden waar de kindjes op konden gaan zitten en die een deksel hadden aan de kant van de 1. Zo konden die dobbelstenen ook gebruikt worden als opbergruimte.

Nu zouden wij zoiets graag hebben als enveloppendoos omdat mijn verloofde een ongelooflijk spellekesfreak is (zit in een spellekesclub en al...)
Maar we hebben al op verschillende plaatsen gezien (en ook grote dobbelstenen gevonden, maar niet groot genoeg of wel groot genoeg en niet hol) en kunnen niet vinden wat we precies zoeken.

Zelf maken is natuurlijk een optie, maar het zou toch ergens moeten bestaan!!!
Jullie weten misschien een winkel waar kleuterklassen hun gerief halen: misschien dat we er zo toch nog komen.

Kunnen jullie mij helpen???

Groetjes
Ines
3/10/2008

Ines
3-10-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1147

Joke
6-12-2008
 Meld misbruik12-8-2008 17:35:24

ik ben ook kleuterjuf en heb grote dobbelstenen in men klas. die zijn ong 30 op 30 cm. er zit wel geen deksel op, ze kunnen dus niet open, maar een gleuf is rap gemaakt he...
kijk eens bij de firma's Marsival en Baert

veel succes!

Debbie
4-7-2009
 Meld misbruik12-8-2008 18:36:01

Hoi Ines,

Ik ben zoiets nog niet tegengekomen in mijn loopbaan als kleuterjuf. De enige grote dobbelstenen die ik weet, zijn er uit mousse en die zijn niet hol van binnen.

Het materiaal voor onze klasjes halen wij meestal bij Baert of Hageland of dergelijke, maar in hun catalogi ben ik zoiets ook nog niet echt tegengekomen volgens mij.

Dus ik vermoed dat je het zelf (of iemand van je familie of vrienden) ineen zal moeten knutselen. Is nu niet zo moeilijk hé, gewoon een houten bak maken met een deksel en dan schilderen als dobbelsteen.

Véél succes met je zoektocht, ik kan je helaas niet verder helpen dan dit.

Grtjes
Debbie

22-08-2009

liesbeth
11-10-2008
 Meld misbruik12-8-2008 18:56:45

Wij hadden vroeger thuis ook zo'n dobbelsteen (wij gebruikten dat als vuilbak) in het groen. Ik weet niet of wij die nog hebben (ik kan wel eens zien morgen en vragen of ze m nog nodig hebben). Anders zou ik zeggen: rommelmarkten, kringwinkels, misschien op kapaza of zo? Je weet nooit!

Veel succes nog!

Liesbeth en Dirk
11/10/2008

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik12-8-2008 19:10:14

Bedankt dames,

Ik heb alvast een mailtje gestuurd naar al deze leveranciers: hopelijk kunnen zij mij (op een of andere manier) verder helpen!

Groetjes
Ines
3/10/2008

liesbeth
11-10-2008
 Meld misbruik13-8-2008 22:40:45

Heb het vandaag aan mijn moeder gevraagd: ze heeft hem niet meer, blijkbaar was hij vuil en versleten... jammer...
Ons bomma had er vroeger ook een oranje staan in de badkamer, maar ook die is weggegooid met de verhuis.

Heb gisteren ook kapaza, ebay, google afgezocht, maar heb tot nog toe niks gevonden!

Nog veel succes verder!

Groetjes

Liesbeth

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik13-8-2008 22:54:34

Toch bedankt Liesbeth,

Heb ondertussen ook van die leveranciers voor kleuterscholen een antwoord gehad. Die kennen het zelfs niet en kunnen mij daar dus niet aan helpen...

Jammer, want dat wil dus zeggen dat we naar iets helemaal anders moten uitkijken...

Bedankt voor alle reacties!

Groetjes
Ines
3/10/2008

liesbeth
11-10-2008
 Meld misbruik17-8-2008 10:32:25

Ik ben gisteren bij de bomma geweest en zij heeft die van haar nog (doet dus blijkbaar nog steeds dienst als vuilbakje van de badkamer!) MAAR: hij ziet er echt niet meer uit, is echt vuil (niet meer proper te krijgen) en de bollen zijn er allemaal af!

Vind ik wel jammer! Ik vrees dus dat je toch gaat moeten knutselen (is wel niet zo gemakkelijk om die schuine randen eraan te krijgen...)

Misschien kan je iets doen met grote speelkaarten en daar dan een doos mee maken?
Of een grote pion maken? Er bestaan alleszins grote buitenspelen (te koop bij o.a. fun) en daarvan bestaat een grote domino, 4-op-1-rij, schaken, dammen...) ze zijn zeer doenbaar van prijs. Ik heb 15 euro betaald voor de domino en de 4-op-1-rij was 25euro (maar die kreeg ik voor m'n verjaardag :-) )

veel succes nog!

Liesbeth

PS: ik ga over 2 weken op de rommelmarkt staan, ik hou m'n ogen open! (vooral omdat ik dit zo'n leuk idee vind)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...