Nu Online
Momenteel zijn er 173 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

leerkrachten

13-8-2008 19:22:57
hey iedereen!

Ik weet dat dit al eens gevraagd werd maar vind het niet direct terug.
Wat ik wou vragen ...
- hoe hebben jullie de kinderen van de klas betrokken bij het huwelijk?
- hebben jullie ideeën van welk prentenboek we in de viering zouden kunnen gebruiken?

Alvast bedankt voor de tips

Els
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1228

Debbie
4-7-2009
 Meld misbruik13-8-2008 19:59:31

Het prentenboek 'Raad eens hoeveel ik van je hou' met kleine haas en grote haas, een schitterend mooi prentenboek over houden van...

Grtjes
Debbie
22-08-2009

kim
13-9-2008
 Meld misbruik13-8-2008 20:04:23

Wij gebruiken 'Voor jou' van Leendert Jan Vis. Een schattig verhaaltje en ik vind zijn tekeningen geweldig!

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik13-8-2008 20:14:07

Hey

Ik had mijn kleuters allemaal een vereenvoudige versie van mijn uitnodiging gegeven. ik had de hele week rond het thema trouwen gewerkt en daarbij hoort natuurlijk een uitnodiging: trots dat ze waren. Bij de uitnodiging had ik een briefje gestopt waarop de ouders konden aanduiden of de kindjes konden komen en met hoeveel ze kwamen (broertjes en zusjes - voor het aantal geschenkjes)

voor de rest denk ik dat het een beetje in handen ligt van je collega's. bij mij hadden ze een erehaag gemaakt met zwaailinten.Heel mooi.

Ik had niets voorzien tijdens de viering want ik had gezegd dat ze gerust na de viering mochten komen. Maar er waren heel wat kindjes in de kerk en de priester heeft er zelf op ingespeeld en iedereen bij het onze vader naar voor geroepen. mooi emotioneel moment om 'mijn' kleuters daar te zien.

foto's van mijn erehaag kan je zien op
http://nonijnie.spaces.live.com/photos/

ik had een prentenboek voorzien (saartje zoekt de liefe), maar ik mocht dat niet gebruiken van de priester. die had liever een verhaal van uit de bijbel.

groetjes
Anneleen

sofie
6-9-2008
 Meld misbruik13-8-2008 20:15:11

Hallo,
Ik vertel ook het verhaal raad eens hoeveel ik van je hou. De kleuters mogen dan bij mij komen zitten. Na het verhaal mogen de kinderen op grote kartonnen stroken in de zijgangen tekenen met stiften. Zo worden ze er bij mij bij betrokken.

Groetjes
Sofie
06/09/08

Els

Meld misbruik13-8-2008 21:19:37

Hoi juffen!

Hier een andere Els... :-)

staan er bij deze boeken ook mooie teksten-versjes van 'houden van'. Ons bruidsmeisje zal onze viering namelijk openen en willen haar iets gemakkelijk laten van buiten leren... Ze wordt zes jaar.

Alvast bedankt!

groetjes,
Els

www.elsenphilip.bruiloftsite.nl

Petra
23-5-2009
 Meld misbruik14-8-2008 8:00:33

@Anneleen: mooie foto's. Waar heb jij je huwelijkskaars laten maken? Die is echt prachtig!

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik14-8-2008 8:19:39

Ik ben leerkracht lager onderwijs en heb niet gedaan omdat mijn leerlingen toch al 10 waren.

Twee kinderen van mijn klas hebben voorgelezen in de mis.
Mijn collega's hebben voor rozen gezorgd voor mijn leerlingen die ze dan kwamen afgeven en ik heb ze dan allemaal een dikke knuffel gegeven. Het was heel mooi!

Achteraf had ik voor elk kind een bellenblaas en dat was echt heel mooi. Op www.patriciaderycke.be - wedding - Arnold en Karen kan je enkele foto's zien van het buitenkomen.

x

Karen

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik14-8-2008 8:32:19

@ Petra

Mijn huwelijkskaars komt van Timigri in Vladslo. Die takken en het groene touw dat je ziet heeft onze bloemist gedaan.
Dus je kan alle kanten op met je kaars. De kaars bestaat dus uit die hoge vaas (ze hebben ook nog andere modellen) met daarop een ik-denk in keramiek een houder om die 2 glazen buisjes met lampolie in te stoppen (er zit rubbertje rond buisjes om ze op de juiste hooogte te houden). en dan vooraan maakt die mevrouw van Timigri een keramieken bordje met jullie namen er op: je kan kiezen uit verschillende kleuren en lettertypes.

en zoals ik al zei, de rest heeft onze bloemist gedaan, ik had haar de opdracht gegeven: doe iets met deze kaars, maar het moet wel blijvend zijn, dus niet met verse bloemen werken.

het voordeel van deze kaars is dus wel dat ze nooit opbrandt. Mijn man zag die gewone huwelijkskaarsen niet graag...

groetjes
Anneleen

Marie
11-10-2008
 Meld misbruik14-8-2008 8:35:23

Karen,

Sorry even geheel naast de kwestie, maar heb net naar je foto's gekeken. Was je feest in kasteel sanderling?

Groetjes
Marie
(en sorry voor de vraag die hier niet thuishoort...)

Petra
23-5-2009
 Meld misbruik14-8-2008 8:39:57

@Anneleen: dank je voor het snelle antwoord! Ik vind het ook mooier dan een gewone huwelijkskaars. Smaken verschillen hé! :-)

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik14-8-2008 8:50:12

@ Anneleen :
Dat ijskarretje aan de kerk : gehuurd ?
Wil je me de contactgegevens bezorgen ?
de_meyer_s47@hotmail.com

@Els : sorry voor de vraag die hier niet thuis hoort ;-)
Ben geen juf, maar de vermelde ideeen zijn wel tof.
Er zijn bij ons in de familie veeeeeeeeeeeel kindjes, dus kan er nog iets van opsteken voor bij ons volgend jaar.

Groetjes

Sofie
19/09/2009

Lenie

Meld misbruik14-8-2008 9:07:51

Hey, ik ben juf in het lager onderwijs en ben in de paasvakantie getrouwd. De kinderen van mijn klas hadden tekeningen gemaakt over het thema 'trouwen', die tekeningen heb ik in het misboekje verwerkt.
Enkele leerlingen hebben ook een soort van offergang gedaan. Ze droegen namelijk potjes met witte stenen in naar voor. Alle mensen uit de kerk konden dan hun 'steentje bijdragen' tot ons huwelijk. Wij stonden dan mijn grote vaas vooraan en iedereen mocht er een steen in leggen. Heel mooi aandenken trouwens!

Groetjes, Lenie

Els
4-7-2009
 Meld misbruik14-8-2008 9:17:03

hey!!

Ik wil iedereen even bedanken voor de tips!!

groetjes

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik14-8-2008 19:08:04

@ Kim: hoe heb je dat verhaal van "Voor jou" gebruikt? Ik zou het graag projecteren op een scherm en ondertussen voorlezen maar ik weet niet of de pastoor daar wel blij gaat mee zijn (we trouwen pas volgende zomer dus heb hem nog niet veel kunnen vragen)...
Ik ben ook kleuterleidster maar sta volgend jaar op een nieuwe school die 30 km van ons ligt. Heb zelf ook geen klasje maar geef turnen en zorg, dus ik vrees dat wij geen kindjes aan de kerk gaan hebben... Vind dat wel heel jammer want stond al drie jaar op dezelfde school tot juni.
Groetjes,
Inge

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik14-8-2008 23:17:11

@ Inge
Het is toch niet omdat je zorg en turnen geeft, dat er geen kindjes kunnen komen. Op mijn vorige school is er ook een kleuterleidster getrouwd die turnen gaf en er stonden heel wat kindjes aan de kerk. Ze had de kleuters een flyer gegeven. En de leerkrachten zelf hadden iets voorzien.

Groetjes

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik14-8-2008 23:18:14

Nog dit, mijn school was wel 70km verwijderd van mijn huis. Kindjes die willen komen, zullen wel komen hoor. je er nog niet druk over maken. het loopt wel los.

groetjes

Wendy
2-8-2008
 Meld misbruik15-8-2008 13:02:02

Hallo

Wij zijn op 2 augustus getrouwd. Ik ben ook juf in het eerste leerjaar. De kindjes van mijn klas en die van mijn parallel collega hebben allemaal een eenvoudige versie van onze uitnodiging gekregen (via kruidvat foto). Er waren heel veel kindjes in de kerk. Toen we buitenkwamen bliezen ze allemaal bellen en ze gaven allemaal een witte roos. Ik heb ook een kader gekregen met tekeningen over trouwen die ze blijkbaar thuis gemaakt hadden, heel leuk!
In de mis werd het prentenboek '1 miljoen vlinders' voorgelezen.
Veel succes en geniet ervan!

Groetjes

Wendy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...