TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ellen
14-8-2009
|
13-8-2008 22:35:52
Hey Els,
Oei dat is ECHT wel een vervelende situatie! Hier heb je alleszins mijn mening.... Ik zou dit ook zo op mijn trouwbrief geschreven hebben hoor... Het zijn toch JOUW ouders. Ik zou heel erg gekwetst zijn moest mijn vader door eigenlijk een beetje een "futiliteit" (zo vind ik het toch) beslissen niet naar mijn trouw te komen. Ja, het zijn officiele uitnodigingen, en ja hij had het waarschijnlijk liever anders gezien, maar het is toch JOU trouw en JOU beslissing om dit er zo op te zetten! Daar moet hij zich maar over zetten hoor vind ik..... Zo denk ik er toch over.
Hopelijk krijg je het opgelost!!
Groetjes,
Ellen
|
|
Sabine
23-5-2009
|
13-8-2008 22:43:30
Van een moeilijke en vervelende situatie gesproken. Ik snap de reacties niet goed. Het lijkt me eerlijk gezegd logisch dat je het op deze manier formuleert. Het is toch normaal dat je de naam van jouw beide ouders (families) gebruikt ook al zijn ze al jaren gescheiden. Ze blijven toch beiden je ouders. Ja kan toch niet de naam van de tweede man of vrouw vermelden op je uitnodiging (zelfs al zou je een goed contact hebben). Maar dat is mijn gevoel bij deze situatie. Het is misschien ook moeilijk om als buitenstaander hier je mening over te geven... Maar dit is mijn eerste aanvoelen hierbij. Misschien had je de uitnodigingen anders kunnen opstellen... (zonder vermelding van de ouders...) Maar als je voor een dergelijke opstelling kiest vind ik dat je niet anders kan dan de manier waarop julle het hebben aangepakt. Ik vind het jammer voor je dat dit nu moet gebeuren voor je huwelijk... Op deze manier maken ze je het echt niet gemakkelijk. Hopelijk geraken jullie er uit... Misschien moet je het een beetje proberen uit te leggen hoe jij het bekijkt. Iets in de zin van dat je de huidige vrouw van je vader wel respecteert maar dat je dit een logische opstelling vind van je uitnodiging... Dat moeten de mensen toch begrijpen, lijkt me... Veel goede moed in deze situatie!!!
|
|
Marij
6-6-2009
|
13-8-2008 22:44:57
inderdaad een vervelende situatie...Maar denk je niet dat de storm wel een beetje zal luwen na een paar nachtjes slapen? Misschien voelt je vader zich in zijn gat gebeten omdat hij het gevoel heeft dat zijn nieuwe vrouw niet aanvaard wordt door zijn enige dochter...Tijd brengt raad. Mijn ouders zijn ook gescheiden. Mijn moeder weet zelfs niet dat we trouwen, we hebben al 12 jaar geen contact meer...Weet niet goed wat ik op onze uitnodigingen ga zetten
|
|
Annelies
13-6-2009
|
13-8-2008 22:50:23
het had mss beter geweest om te schrijven:
mevrouw mama meneer papa melden u in vreugde....
Maar ja, gedane zaken nemen geen keer, maar kan je reactie van je papa toch wel een beetje begrijpen. Dit neemt echter niet weg dat hij wel een heel extreme reactie hierop geeft. Ik zou het eventjes laten rusten en dan eens rustig met je papa gaan praten en zelfs je verontschuldigingen aanbieden. Hoewel het zeker niet jouw bedoeling geweest zal zijn om hem en zijn nieuwe vrouw te kwetsen, is het toch fout overgekomen. Hopelijk komen jullie samen er uit en komt hij toch naar je huwelijk. Als hij er niet bij zal zijn, zal het toch wss beginnen te knagen.
Groetjes Annelies
|
|
liesbeth
11-10-2008
|
13-8-2008 23:32:36
bij ons staat er:
onze ouders: papa bruidegom (+) - mama bruidegom vake bruid - vrouw vake moeke bruid en vriend moeke
De papa van mijn verloofde is reeds overleden. De nieuwe vrouw van mijn vake heeft de helft van mijn kleed betaald, én mijn schoenen, én mijn lingerie, en ik kom er beter mee overeen dan met mijn eigen moeder, dus die staat er ook op Mijn moeke staat er met een 'en' op omdat ze niet met haar vriend getrouwd is.
Hoe je zoiets erop schrijft, vind ik dat je zelf mag kiezen... ik begrijp ergens je vader's reactie wel, maar ik vind dit absoluut geen reden om niet naar je trouwfeest te komen.
Liesbeth
|
|
isabelle
5-6-2009
|
14-8-2008 7:43:01
Hey meid
Moest ik in jou plaats zijn zou ik me dat niet al te hard aantrekken. Ok, het is en blijft nog altijd je vader. Maar tenslotte is het jou trouw en voor die ene dag vind ik toch dat jou pa een beetje milder mag zijn. Zo woorden gebruiken zoals "als die komt, kom ik niet" vind ik echt flauw. Je bent toch tenslotte zijn dochter en hij moet jou deze dag gunnen. Wij zitten ook met zo een probleem. Mijn vriend zijn ouders zijn al 23 jaar gescheiden maar mijn vriend zijn stiefma kan zijn echte ma nog altijd niet horen of zien. Mijn vriend had daarom een beetje schrik om te trouwen omdat er dan mss ook ruzie van zou komen. Maar ik vind dat ze al die haatgevoelens opzijn moeten kunnen laten voor die ene dag. Het is tenslotte onze trouw. Ik zou gewoon er niet te veel woorden aan vuil maken bij je pa, en uiteindelijk zal hij wel tot inzicht komen denk ik (hoop ik). Ok, het is mss wel vervelend voor hem van die uitnodigingen, maar het is nu eenmaal gebeurd en fouten kunnen gebeuren! Alvast veel sterkte en veel succes met de trouw!
xxx Isabelle www.isabellecarlo5juni2009.bruiloftsite.nl
|
|
Cynthia
16-5-2009
|
14-8-2008 9:13:06
Ik vind jou beslissing ok. Je hebt toch maar twee ouders...pff, echt lastig. Nu vind ik trouwens dat ze wel net voor jou speciale dag ook een beetje moeite mogen doen (ook al staat het hen niet aan).
|
|
s
1-6-2007
|
14-8-2008 9:21:12
Goh, wat vervelend. Heel eerlijk: ik had de namen van je gescheiden ouders wel anders vermeld. Eerder iets van De Heer Janssens en Mevrouw Peters, zo dat het minder op een koppel leek. Nu ja, dat is gebeurd, he. Daar moet hij nu toch niet zo'n drama van maken omdat er een detail op de trouwkaart eventueel zou kunnen insinueren dat ze nog getrouwd zijn? Probeer hem dat rustig uit te leggen dat je daar totaal niet aan gedacht had dat dat kopppel-achtig zou kunnen overkomen en dat dat niet jouw bedoeling was. Hopelijk wil hij dat begrijpen. Ik kan ergens je vader begrijpen dat hij dat liever anders had willen zien staan, maar om daardoor heel jouw huwelijk daarvoor op te blazen... Pff, dat moet hij nu toch ook niet doen? Hopelijk kan je met een goed gesprek heel wat oplossen en draait hij en zijn vrouw bij.
|
|
wendy
27-9-2008
|
14-8-2008 11:55:46
hey els, ja het is idd en domme fout! maar ik kan mijn inbeelden dat je ook enorm veel aan je hoofd hebt en dat je daar niet bij stilgestaan hebt. bij mij is dat ook zo. je werkt hard en moet daarbij zien dat je niks vergeet. persoonlijk vind ik het een zwaar overdreven reactie van je vader! komt mis ook omdat de band met hem niet zo sterk is. indien dit bij mij moest gebeuren zou ik er een streep overtrekken en hem gewoon zeggen dat dit niet jouw bedoeling was . een fout is vlug gebeurd en als hij dat niet wil accepteren dan zou ik zeggen dat hij er maar het zijne moet van denken en dat hij niet meer hoeft te komen. maar dit zou dan in mijn geval zijn e. vergeef het jezelf...niemand is perfect! en fouten zijn er om van te leren. veel succes xxx
|
|
Mariska
12-9-2009
|
14-8-2008 15:07:27
Foutjes gebeuren en het zijn toch je ouders. Laat in ieder geval jouw dag niet verpesten door dit voorval. Hij heeft ongelijk als hij niet wil komen! Veel succes met jouw dag en geniet ervan! De afwezigen hebben ongelijk! :) Wij staan in ieder geval achter je!
|
|
Kathleen
4-7-2008
|
14-8-2008 16:45:45
Hey, wij hebben ongeveer hetzelfde voorgehad. Mijn (ondertussen) man zijn ouders zijn gescheiden. Zijn vader woont nu in het buitenland en we hebben héél weinig contact met hem en zijn nieuwe vrouw. Op onze uitnodiging hadden we: onze ouders delen in onze vreugde: de heer en mevrouw naam-naam, de heer naam, mevrouw naam. Ook reactie omdat zijn vrouw niet mee op uitnodiging stond. Uiteindelijk is zijn nieuwe vrouw niet meegekomen omdat ze zogezegd moest "werken". Ach ja, je kan nooit voor iedereen goed doen. Misschien kan je nog eens met hem gaan praten. Laat het in ieder geval JOU dag niet verknallen.
Veel succes Katje
|
|
Els
19-9-2008
|
14-8-2008 17:26:47
Bdankt voor jullie reacties!!! Ik ben blij dat jullie er ook zo over denken! Ik dacht echt al van 'is die situatie nu normaal door mijn fout' Ik weet dak fout heb gedaan, maar het was zeker niet expres! ookal denkt hij van wel! Ik heb er idd een streep doorgetrokken wat mij betreft, heb er nu al ondertss paar nachtjes knn over nadenken, en hij moet zelfs al nie meer komen! Mss de dag zelf zal ik het er moeilijk mee hebben maar dan is het maar zo, zal me zeker 'proberen" sterk houden! Dit moet de dag van ons leven zijn, en dit ik niet verbrotten! Nogmaals bedankt voor jullie steun!!! Dikke kus Els
|
|
nathalie
7-8-2009
|
20-8-2008 11:22:53
tja meisje gedane zaken nemen geen keer en je hoeft er je zeker niet schuldig over te voelen. Het is JOUW dag en JOUW ouders. Dat je er niet hebt over nagedacht illustreert hoe je je voelt en opstelt t.o.v. je ouders. Zij hebben het er moeilijk mee, niet jij. Jij hebt niet beslist dat zij uit elkaar zouden gaan. Voor jou zijn het gewoon je beide ouders zonder onderscheid. Probeer dat misschien duidelijk te maken aan je papa. Dat je er gewoon niet bij stilgestaan hebt en dat ze voor jou ALLEBEI even belangrijk zijn. Dat ze beiden zo belangrijk zijn voor jou dat hij dat echt wel moet begrijpen en dat alle heisa daarrond nu eventjes niet belangrijker is. Jullie zijn nu op dit moment het allerbelangrijkste in de wereld. Vraag hem vriendelijk of hij dat kan inschatten en begrijpen. Kan hij dat echt niet, dan is dat heel erg zielig van hem. Maar probeer wel op een of andere manier toch zijn 'begrip' te verkrijgen dat je er achteraf geen wrang gevoel aan overhoudt. Wij hebben ook onze ouders proberen overtuigen dat ze voor 1 keer terug al hun eigen problemen opzij moesten schuiven want dat het "onze" dag was en of ze dat voor 1 x voor ons konden doen, desnoods moesten ze maar smoelen trekken op het feest naar familie en zo toe. En dat is aardig gelukt en was voor ons fantastisch om voor 1x na twintig jaar eens de ganse familie samen te hebben op ons trouwfeest. En we hebben ze zelfs zo ver gekregen om geen fotos apart te trekken maar 1 grote groepsfoto van iedereen. Vader, moeder, exen, stiefvaders, stiefmonsters, grootouders, neven, nichten, fantastisch aandenken. Dus meisje, zelf niet hard aan tillen maar hem toch proberen doen inzien dat hij extra moeite mag doen voor jullie dag. Je bent een vrouw, je weet best wel hoe je hem het beste benadert om hem op je hand te krijgen. Probeer hem ZELF te doen inzien dat hij fout zit en probeer niet JIJ de fout bij hem te leggen. succes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|