Terug naar overzicht
Voor de wet één voor bruid en één voor bruidegom.voor de kerk weet ik niet.Maar wat je eventueel wel kan doen is voor kerk en wet een andere getuige nemen indien je voor de kerk trouwt.
Hoi Tiffany,Voor de wet mag je idd elk maar 1 getuige hebben.Kerk ben ik ook niet zeker, maar denk ook maar 1.Ik heb mijn broer voor de wet gevraagd en mijn zus voor de kerk.Kon en wou niet kiezen tussen de twee en was ideale oplossing.Mijn broer hecht minder belang aan de kerk en mijn zus is, zoals ik, zot van het symbolische en al wat erbij komt bij de kerk.GroetjesSofie19/09/2009
Dag Tiffany,Bij de trouw van een vriendin van mij hadden bruid en bruidegom elk 2 getuigen. Dit was bij het kerkelijk huwelijk (bij wettelijke was ik niet), maar ik neem dus aan dat het daar in elk geval mag.Groetjes,joke.
hoi,Wij hadden er ook 4.elk 1 voor de wet en een ander voor de kerk.Is dus geen enkel probleem.groetjesKim
Hallo, voor de wet mag je inderdaad maar 1getuigen hebben, maar voor de kerk mag je er twee hebben.Sylvia
Ik heb gelezen op de site van stad gent dat je max vier getuigen mag hebben. Dus dachten wij dat het wel in orde was... Oeps! Nog es nakijken zeker. Groetjes, Mariska.