TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sylvia
9-5-2009
|
15-8-2008 18:49:21
Hallo, inderdaad zijn de meeste vrij traditioneel, wij dachten er zelf eerst ook zo over, maar hoe langer hoe meer zijn we ook meer naar traditioneel aan het gaan.
een idee is missschien trouwen in de efteling ga maar eens kijken op hun website ik vindt het wel mooi maar voor ons kwam het niet in aanmerking.
Sylvia
|
|
Tine
16-5-2009
|
15-8-2008 21:58:39
Wat dacht je van een receptie op een boot met een jazz-bandje erbij? Dit was een van onze ideeën maar uiteindelijk doen we het gewoon bij ons thuis in de tuin.
|
|
Vicky
|
|
|
Han
18-7-2009
|
16-8-2008 9:59:17
hier hetzelfde! Wij zijn nu ongeveer een maand verloofd en hebben eerste hele gesprekken gevoerd over hoe we willen trouwen. Ook voor ons hoeft de show niet (pronkstuk met vuurwerk, vermenigvuldigingsdans,...), maar wij gaan het feest zelf allicht wel in een klassieke trouwzaal doen met een menu. Iets anders zoeken vergt heel veel tijd (en we willen graag volgende zomer trouwen), is vaak even duur en bovendien wil ik die dag enkel genieten. In zo'n zaal kan je er meestal wel zeker van zijn dat alles op rolletjes loopt. En we gaan sowieso proberen er toch een eigen 'touch' aan te geven! Veel succes en hou ons op de hoogte!
groeten, Han
|
|
Lien
16-2-2008
|
16-8-2008 10:32:44
Het is maar wat je show noemt natuurlijk... Wij zijn klassiek getrouwd en dat was voor ons helemaal goed zo. Een cruise met jazzbandje heeft mijns inziens een groter 'show'effect zoals je het wil noemen. Klassiek kan ook mooi zijn met enkele persoonlijke elementen. Ieder moet zijn/haar stijl volgen hé!
|
|
brendy
13-9-2008
|
16-8-2008 10:46:52
Hoi Vicky, Hangt ervan af wat jullie klassiek noemen he. Een trouw is een "klassieke" traditie die je kan inkleden zoals jij wil. Wij houden het feest in een "klassieke" feestzaal, maar enkel met de mensen die we er echt bij willen, doen een walking dinner (geen stijf gedoe), we hebben een live band (hierop doen we wel onze openingsdans, maar vermenigvuldigen hoeft ook niet, als ik met mijne pa wil dansen doe ik dat wel op een ander moment) en dan de dj. ikeet gewoon niet graag taart, dus dat komt er ook niet, we zullen elkaar wel een lepelke crème brulée of zo geven :) Ik heb een trouwkleed, maar geen traditioneel omdat ik zo niet ben, maar ben ik daarom niet klassiek, denk het toch wel. Alleszins, je moet gewoon doen waar je zin in hebt. Iedereen geeft zijn eigen trouw haar eigen touch! succes ermee groetjes bren 13 september 2008
|
|
veerle
1-2-2009
|
16-8-2008 11:05:41
hey,
wij dachten in het begin ook niet traditioneel te trouwen. Er zijn veel ideeën gepasseerd. Mijn grootste droom was een spiegeltent huren, dan dachten we een soort fuif in de oude schuur van mijn grootouders te doen, ... maar dat maakt het allemaal een pak moeilijker, zowel financieel als organisatorisch, en aangezien ik een ongelooflijk stressbeest ben, was dat geen goed idee...
Ik hoop echt dat jullie een origineel idee vinden, maar voor ons was dat dus wat moeilijker...
Veerle
|
|
veerle
1-2-2009
|
16-8-2008 11:06:27
Ps : vergeten :
Onze receptie is tenminste wel ' origineel' : die doen we ( midden in de winter) buiten, rond vuurmandjes, met gluwein en warme choco...
|
|
Lindsey
1-5-2009
|
16-8-2008 11:34:01
Hoi Vicky,
Ik trouw helemaal niet zo traditioneel. Waarschijnlijk gaan mijn verloofde en ik, samen met 2 getuigen ongeveer 14 dagen voor de 'grote dag' eventjes in jeans en t-shirt naar het gemeentehuis om daar voor de wet te trouwen.
De dag zelf gebeurt bij ons volledig op het domein van de feestzaal (ok, in die mate wel traditioneel dat we voor een feestzaal zijn gegaan), maar de bedoeling is om het hele feest in de grote tuin van de zaal te laten doorgaan. Ik wil een blauwe jurk, en de ceremonie zal een keltische handfasting worden... Die wordt volledig uitgeschreven door onze beste vrienden en vriendinnen en ook voltrokken door iemand die ik persoonlijk ken. Er zal wel een openingsdans zijn, maar geen gewone slow... En het eten zullen allemaal standjes zijn vb pasta, frietjes, kebab, waar mensen gewoon maar nemen wat ze graag hebben.Dus gene chichi, maar lekker gewoon en relax!
Hopelijk geeft je dit de moed om je eigen ding ineen te steken voor je trouw. Het is echt wel mogelijk.
Liefs,
Lindsey
|
|
Thierry
|
|
|
Thierry
|
|
|
Lieve
1-9-2006
|
16-8-2008 12:19:20
Hey,
wij hebben ons trouwfeest in het Bowlingpaleis in Sint-Niklaas laten doorgaan. Eerst receptie, soep, voor- en hoofdgerecht, dan twee spelletjes discobowlen (ja, in trouwkledij, superplezant, meteen ambiance), dessertbuffet en dansfeest. Speciaal, de mensen praten er nog van, zelfs diegenen die op voorhand nogal sceptisch waren.
Groetjes, Lieve
|
|
patricia
26-7-2008
|
16-8-2008 13:28:46
Hey Vicky, Onze bedoeling was met een beperkt aantal personen(getuigen,ouders en een paar allerbeste vrienden na het stadhuis rchting zaventem te gaan. Ik had mij altijd voorgenomen om onze trouw in een warmer oord te vieren. Hotelletje afhuren en het weekend met deze mensen supergezellig door te brengen(desnoods een hotelletje dat iets speciaals te bieden heeft!)Na het weekend vertrekken deze mensen en zelf kan je nog een weekje ginder je vakantie doorbrengen. Uiteindelijk( voor de familie van mijn man) hebben we een traditioneler feest gedaan. Het was super, huwelijksmis in een tuin met een priester van "de goede herder"(aan te bevelen!!!),een hele toffe dag. Maar ik blijf met een klein wrang gevoel zitten dat ik mijn droom niet waargemaakt heb!!En eigenlijk, als ik mocht overdoen?........dan deed ik het wel!
Groetjes, (reeds 21 dagen getrouwd) Patricia
|
|
Vicky
|
16-8-2008 21:18:04
Hey, Bedankt voor de reacties!! Het is me inderdaad niet om het 'show-element' te doen, hoe minder we op die dag in de picture lopen hoe beter eigenlijk :-) 'k Weet het, ik ben een rare :-)) Ik ben al naar veel huwelijken geweest en het was altijd klassiek. Echt prachtig, heel mooi en supergoed, maar echt niets voor mij persoonlijk. Tenslotte is ons huisje-tuintje-kindje al vervuld. Gewoon een 'bezegeling' van dit alles met de kinderen erbij, en close familie en vrienden... De spiegeltent, kajak, verre reis... is ook wel leuk, maar voor mij persoonlijk weer wat 'té'. De efteling en vooral ook de trouwfuif met eetstandjes lijkt mij momenteel hetgeen waar we het meest naar neigen en die eigenlijk het best bij ons past. Het liefst nog in eigen tuin met grote tent maar ik ben een beetje bang van het weer... Alvast bedankt voor de reacties!!
|
|
liesbeth
11-10-2008
|
17-8-2008 10:16:05
Wij wilden eerst ook minder traditioneel trouwen: met een namiddagfeest in de vorm van een Vlaamse kermis (pannekoekenkraam, worstenkraam, volksspelen met wedstrijdjes tussen de verschillende families, een ballonwedstrijd...) Onze dansvloer wilden we in houten planken leggen en daarrond lampenslingers. Als eten wilden we ook nog een groot buffet met allerhande lekkere dingen (ballekes met krieken, rijstpap...)
Vanwege de datum (11/10/2008) en ook omdat een dag al rap voorbij is, hebben wij gekozen voor een 'zaal'. We zijn eerst gaan zien naar een circustent in de Schorre in Boom (met acts, goochelaar, kraampjes met eten...), maar zijn uiteindelijk gegaan voor theaterzaal 'De Gekke Haan' in Kallo. Deze zaal is in de stijl van Moulin Rouge en onze gasten worden ook in deze stijl ('Belle-époque') verwacht. Wij geven een trouwfuif met een dessertenbuffet (25 verschillende soorten!) en er is ook een life-optreden voorzien!
Wij zijn alleszins enthousiast over ons niet-zo-heel-traditioneel feest!
Liesbeth en Dirk 11/10/2008
ps: wij zullen onze foto's op 13/10 gaan trekken in de Efteling!
|
|
liesbeth
11-10-2008
|
17-8-2008 11:15:25
oh ja, en wij gaan 's middags met de dichtste familie minigolven :-)
|
|
sarah
17-5-2008
|
18-8-2008 9:16:21
hallo vicky,
wij waren ook geen voorstander van speeches, openingsdansen en witte kleedjes. (alhoewel ik uiteindelijk in een ian stuart ben getrouwd maar kom)
Wij wilden vooral ons zoontje er de hele tijd bijhouden.
Wij zijn om 13 uur getrouwd en ons feest is begonnen in de namiddag. We hadden alleen de dichte familie en vrienden uitgenodigd.
We hadden ontvangst met een dixie-band en daarna hadden we een jazzlounge-band.
Het restaurant had een walking-dinner voorzien met oesterbar, chocoladefontein, ouderwetse ijskar, champagnebar, dessertbuffet.
We hadden zelf kinderanimatie voorzien voor het hele feest + kindertent + springkasteel + ballenbad. De kinderen zelf hebben met de animatie geknutseld en gespeeld.
Resultaat was een mega gezellige dag en heel veel positieve reacties op het feit dat het zo anders was.
groetjes
|
|
annouschka
11-3-2010
|
19-8-2008 21:22:41
Hoi Vicky, Ook wij hebben ons gezinnetje al gesticht en willen er iets speciaals van maken. We trouwen hier voor de wet in oktober en volgend jaar trekken we naar Italië waar we zeker en vast een superhuwelijk gaan beleven met alleen de beste vrienden erbij!!!
|
|
Vicky
|
19-8-2008 23:01:58
Hey, Leuke ideetjes... Die kinderanimatie lijkt me ook wat, want alle goeie vrienden zijn 'eerst' getrouwd en hebben nu dus ook allemaal kindjes, en op zo'n feesten worden kinderen meestal buitenspel gezet... Ik zou het ook overdag kunnen doen met een 2-tal leuke tieners met wat ervaring (vb moni's van de speelpleinwerking hier) die er iets leuks van maken met al dat kindergeweld... Het buitenland lijkt me ook prachtig, maar verschrikkelijk duur met alle genodigden erbij natuurlijk, en zoveel gaan we er ook niet aan besteden want we hebben een oud huisje dat we nog willen verbouwen... Bedankt voor de tips en iedereen een fijn huwelijk gewenst!!
|
|
sarah
17-5-2008
|
20-8-2008 7:18:40
awel dat feest overdag he... eigenlijk vond iedereen dat een super goed idee. en iedereen was ook content dat de kids mee mochten komen en dat ze zich vooral HEEL hard geamuseerd hebben.
wij hadden als uitgangspunt een gezellige, informele dag zonder dansfeest
iedereen kon gaan staan of zitten waar hij wou, kon rondlopen enzo
en het leuke is. bij ons zijn er echte vriendschappen ontstaan tussen koppels. Een vriendin van mij kreeg na ons huwelijk een kindje en er zijn 3 koppels langs geweest die ze had leren kennen op onze trouw.
de mama's hebben hun kindjes die dag wel niet gezien. Zelfs mijn zoontje van 1,5 heb ik alleen maar gezien als hij toevallig voorbij flitste.
we hadden k- events als kinderanimatie. Ik geloof dat ze 360 euro vroegen van 15 tot 21 uur.
verder verhuurt mijn stiefpa al die springkastelen enzo, dus we waren goed voorzien
succes
|
|
Inge
|
20-8-2008 23:42:01
Hey Vicky,
Als je spreekt over niet traditioneel, zo doen wij het dus ook: wij zijn 2 weken geleden onze gasten gaan uitnodigen (enkel ouders,broers en zussen en getuigen) voor onze trouw op 22.08!
Iedereen was superverrast natuurlijk.
Wij trouwen in de namiddag, enkel voor de wet, en daarna gaan we op de grote markt een terrasje doen.
's avonds hebben we een zaaltje gehuurd in een restaurant, waar ook een speeltuin is voor de kindjes.
Ik vind dit een superforum voor tips en dergelijke, maar als ik soms lees dat mensen een jaar op voorhand al op zoek zijn naar van alles en nog wat... is toch niet aan ons besteed.
Wij hebben op 2 maanden alles geregeld, en houden nog voldoende budget over voor een mooie reis, alles zelf betaald!
Doe gewoon wat jullie zelf willen, dat is uiteindelijk het belangrijkste.
Veel succes!
|
|
Katleen
1-8-2009
|
26-8-2008 12:35:32
Hallo Vicky,
Ik snap je volledig hoor, wij zijn ook niet happig op een traditioneel feest. We wonen al zeven jaar samen en hebben twee kindjes, dus het is voor mij belangrijk om de dochtertjes erbij te betrekken. Wij trouwen alleen voor de wet, en ik had graag in de namiddag een barbecue of zo gedaan, met een springkasteel voor de kinderen (toch een stuk of 15) en 's avonds een fuif in een tent. Mijn verloofde is zelfstandig en heeft een heleboel klanten en zakenrelaties die hij wel moet uitnodigen, en dan lijkt zoiets haalbaarder dan een receptie met hapjes en drankjes. Mijn enige probleem is nu nog een goeie locatie te vinden om zo'n tent op te stellen. Er moet toch voldoende parking zijn en toiletten (of een propere toiletwagen) en voorzieningen voor licht en geluid...
We trouwen op 01/08/09 dus hopelijk nog een beetje tijd om wat te regelen.
Groetjes Katleen
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|