Nu Online
Momenteel zijn er 403 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tafelbenaming thema VRIJDAG DE 13E

16-8-2008 3:48:03
Hallo bruidjes,

Wij trouwen op vrijdag 13 maart 2009 en zijn opzoek naar originele tafelbenamingen dat iets met bijgeloof of vrijdag de 13de te maken heeft.
Ook enkele ideetjes om aan onze gatsen duidelijk te maken wanner ze aan hun tafel mogen komen.

We hebben al zwarte kat en scherven, we dachten om onze gasten een kaartje te geven met een zwarte kat op en eentje met een gebroken spiegel op.
En zo ook dit op de tafel plaatsen(scherven vastgelijmd ad spiegel natuurlijk) :-)

Alle ideetjes zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt allemaal.
Bart en Laila

Laila

Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1251

Sarah
30-5-2009
 Meld misbruik16-8-2008 9:18:32

Was ook aan het denken aan de zwarte kat enzo :-) Er zijn ook heel wat films gemaakt rond vrijdag de 13e, misschien kan je daar wat ideetjes halen? En anders kan je nog een ladder (nooit onderdoor lopen) nemen, een paraplu (binnenshuis nooit openen),...
Je kan misschien de 13e gast op het feest iets geven :-D, verwijzend naar de god Loki, moet je maar eens opzoeken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Loki

Succes!!
Groetjes,
Sarah

www.30mei2009.bruiloftsite.nl

Reinhilda

Meld misbruik16-8-2008 16:17:57

Ik vind het echt geweldig. Trouwen op vrijdag de 13de.
Tarrotkaarten kunnen misschien de oplossing zijn. Hierop staan toch allerlei tekens. De plaatsaanduiding kan misschien door een waarzegster of een heks gebeuren.

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik16-8-2008 21:33:09

Hallo Laila!

'Gewoon' bijgeloof:
Zout over je schouder gooien (ik weet niet meer langs welke kant) tegen ongeluk. Een klavertje vier. Een hoefijzer. Het getal 7 (geluksgetal) en 666 (het getal van de duivel).
'Trouwgerelateerd' bijgeloof:
De bruidegom die het kleed van de bruid niet mag zien voor de huwelijksdag en/of de bruidegom en de bruid die elkaar niet mogen zien op de dag van de trouw voor de ceremonie begint (is zo in Engeland en Amerika, denk ik). Het gooien van het bruidsboeket (is ook bijgeloof, maar niet tegen ongeluk). 'Something old, something blue, something borrowed, something new.'

Verder kan ik niets meer bedenken. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!
P.S. Ik vind het echt leuk dat je op vrijdag de 13e trouwt en dan als thema bijgeloof neemt. Goed gevonden :-)

Groetjes,
Karen
13/09/2008 (een zaterdag ;-))

Laila

Meld misbruik16-8-2008 23:35:53

Hallo allemaal,

Bedankt alvast voor alle leuke ideetjes!
We trouwen op een vrijdag de 13de omdat ik op die dag geboren ben(vooral voor mijn vriend een geluksdag ;-) )en we toen we ons appartement hebben gekocht, op een vrijdag de 13de telefoon gekregen hebben dat ons bod aanvaard was, daarom leek het ons wel leuk om onze trouw ook op die speciale dag te doen.

Ik heb goede ideetjes van jullie gekregen, nogmaals heeel hard bedankt!!
xx

liesbeth
11-10-2008
 Meld misbruik17-8-2008 10:03:39

Er is ook een liedje van Kinderen voor Kinderen over vrijdag de dertiende. Misschien wat kinderachtig, maar er komen veel tips in (staat op de 13de CD en heet 'Lariekoek en apekool')

Liesbeth

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...