Terug naar overzicht
Was ook aan het denken aan de zwarte kat enzo :-) Er zijn ook heel wat films gemaakt rond vrijdag de 13e, misschien kan je daar wat ideetjes halen? En anders kan je nog een ladder (nooit onderdoor lopen) nemen, een paraplu (binnenshuis nooit openen),... Je kan misschien de 13e gast op het feest iets geven :-D, verwijzend naar de god Loki, moet je maar eens opzoeken:http://nl.wikipedia.org/wiki/Loki Succes!!Groetjes, Sarahwww.30mei2009.bruiloftsite.nl
Ik vind het echt geweldig. Trouwen op vrijdag de 13de. Tarrotkaarten kunnen misschien de oplossing zijn. Hierop staan toch allerlei tekens. De plaatsaanduiding kan misschien door een waarzegster of een heks gebeuren.
Hallo Laila!'Gewoon' bijgeloof:Zout over je schouder gooien (ik weet niet meer langs welke kant) tegen ongeluk. Een klavertje vier. Een hoefijzer. Het getal 7 (geluksgetal) en 666 (het getal van de duivel). 'Trouwgerelateerd' bijgeloof:De bruidegom die het kleed van de bruid niet mag zien voor de huwelijksdag en/of de bruidegom en de bruid die elkaar niet mogen zien op de dag van de trouw voor de ceremonie begint (is zo in Engeland en Amerika, denk ik). Het gooien van het bruidsboeket (is ook bijgeloof, maar niet tegen ongeluk). 'Something old, something blue, something borrowed, something new.' Verder kan ik niets meer bedenken. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!P.S. Ik vind het echt leuk dat je op vrijdag de 13e trouwt en dan als thema bijgeloof neemt. Goed gevonden :-)Groetjes, Karen13/09/2008 (een zaterdag ;-))
Hallo allemaal,Bedankt alvast voor alle leuke ideetjes!We trouwen op een vrijdag de 13de omdat ik op die dag geboren ben(vooral voor mijn vriend een geluksdag ;-) )en we toen we ons appartement hebben gekocht, op een vrijdag de 13de telefoon gekregen hebben dat ons bod aanvaard was, daarom leek het ons wel leuk om onze trouw ook op die speciale dag te doen.Ik heb goede ideetjes van jullie gekregen, nogmaals heeel hard bedankt!!xx
Er is ook een liedje van Kinderen voor Kinderen over vrijdag de dertiende. Misschien wat kinderachtig, maar er komen veel tips in (staat op de 13de CD en heet 'Lariekoek en apekool')Liesbeth