Nu Online
Momenteel zijn er 251 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

egoÏstisch?

16-8-2008 23:14:14
Hoi

Ik en mijn bruidegom hebben een tijdje geleden het nieuws gekregen dat mijn schoonzus zwanger is. We zijn heel blij voor haar. Maar haar bevallingsdatum is 2 dagen na onze trouwdatum. Ze is de getuige van mijn toekomstige. Nu vind ik dat persoonlijk heel vervelend, want hoe egoïstisch dat ik het zelf ook vind klinken, weet ik dat er vanwege mijn toekomstige schoonfamilie heel veel aandacht naar haar gaat gaan.
Ook dwarsboomt het mijn voorbereidingen, gaat ze wel of niet aanwezig zijn? En weet iemand hoeveel dagen op voorhand dat je nog van getuigen kunt veranderen voor het gemeentehuis? En wat met eventueel de pasgeborene,.... Zoveel vragen.
Wilde gewoon mijn hartje eens luchten.
Bedankt voor het lezen en reageer gerust wat jullie er van denken.

Kim
28-3-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 521

Laila

Meld misbruik17-8-2008 0:35:00

Hallo,

Kan je misschien met je vriend overleggen om een 2de persoon in gedachten te houden, een beste vriend ofzo die hij eventueel in geval van nood kan vragen en die het ook begrijpt?
Ik zou de situatie uitleggen aan pastoor, als je voor de kerk trouwt en hem uitleggen dat jullie heel graag je vriend zijn zus willen als getuige maar dat de natuur hier anders over kan beslissen en wat je moet doen.

Idem voor het stadhuis, bel naar de burgerlijke stand en leg de situatie uit.

Misschien is het wel voldoende om een copy van RESERVE GETUIGE binnen te brengen ofzo?

groetjes

Sofie
22-8-2008
 Meld misbruik17-8-2008 7:11:25

Hey Kim,
Ik begrijp je volkomen en ik vind je helemaal niet egoïstisch. Toen wij vorig jaar verteld hadden dat we gingen trouwen op 23 augustus, kregen we een paar weken later het nieuws dat mijn zus zwanger was en uitgerekend voor 7 september. Weliswaar twee weken na onze trouw en niet twee dagen zoals bij jou, maar ik kreeg toch even schrik. Ik vond het ook niet leuk dat opeens alle aandacht naar dat toekomstige kindje ging en onze trouw 'op de tweede plaats kwam'. Maar we staan nu een week voor onze grote dag en ik maak er mij niet meer druk om. Het enige dat ik hoop is dat ze niet bevalt op onze dag, want sommigen zeggen Oh, leuk, twee blijde gebeurtenissen op één dag, maar dat zou alles verpesten, vind ik.
Als ze twee dagen na jullie datum uitgerekend is, is de kans wel vrij groot dat ze net rond jullie datum zou bevallen, het kan evengoed een week later zijn, maar het risico is er wel, he. Ik zou ook een reserve getuige vragen en de situatie uitleggen aan gemeente en pastoor. Als zij niet kunnen werken met zo'n reservegetuige, zou ik toch een andere getuige nemen, hoe erg het ook is, maar dat risico zou ik niet nemen.
Ik hoop voor jou dat je toch nog veel aandacht krijgt, want het is jouw grote dag en die is minstens even belangrijk als dat kindje op komst.
Veel succes nog,
Sofie

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik17-8-2008 11:15:45

Hallo,

ik begrijp dat je je vragen stelt maar zoals hierronder al aangegeven zijn daar oplossingen voor. Je kan inderdaad een reservegetuige voorzien of iemand anders kiezen. Ik zou er niet teveel van wakker liggen want zo heel erg is dat toch niet. Moest ik van jou zijn zou ik zijn minst proberen blij te zijn voor hen. Hoe zou jij je voelen moest je zwanger zijn en iemand dat liever niet zo zou hebben? Vorige week is mijn nicht getrouwd en ik ben 4 maand en een half zwanger. Wel, de mensen hebben niet meer naar mij gekeken dan naar haar. Het is echt niet nodig te denken dat dat jullie dag gaat overtreffen.

Groetjes,
Isabel

veronique

Meld misbruik17-8-2008 11:53:16

Hoi,

Wij zijn 8 augustus getrouwd en mijn schoonzus was toen een week bevallen. Zij heeft het kindje de hele dag meegenomen en dat heeft mij niet gestoord. Ik wilde zelfs dat het de hele dag meeging. NIemand heeft meer aandacht aan het kindje geschonken dan anders...Ik zou je er niet in opjagen, want dat is alleen maar slecht voor jouw hart! Trouwens, we hebben hele leuke foto's van het kindje en ons bruidskindje!
Geniet er nog van!

Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik17-8-2008 12:03:02

kVind je reactie helemaal niet egoistisch. Ik ervaar net hetzelde, al is het niet met mn schoonzus. Sinds wij onze trouw hebben aangekondigd is er zowaar een babyboom aan de gang. Er zullen mr liefst 6 zwangere vrouwen op ons feest aanwezig zijn. Dat stoort mij op zich niet mr er zijn er idd enkele bij die rond die datum moeten bevallen en nu dus nog niet weten of ze er kunnen bij zijn of niet. De trouw is volgende maand en das wel ambetant hoor...Menukaarten, tafelschikking,...kan er niet echt aan verder doen. Van die 6 zijn 2 mijn beste vriendinnen, die eveneens mn bruidsmeisjes zijn. kVind het super voor hen maar af en toe steekt het wel zo'n beetje. Als ik me mn trouw voorstelde waren zij altijd zo'n beetje de sleutelfiguren, samen feesten en een goeien drinken. Zal nu dus niet gaan want ze zijn beiden vlug moe en mogen niet drinken...leuk hé. En heb ook al opgevangen dat er hierdoor nu wat problemen zijn voor mn vrijgezellenavond, ze gn wrsch allebij niet mee. kHeb genoeg andere vriendinnen mr zij zijn toch net dat ietsje meer. Eerlijk gezegd, kheb er de laatste week al meermaals wakker van gelegen mr tis nu eenmaal zo hé.

Jennifer
5-9-2008
 Meld misbruik19-8-2008 9:33:25

Zeker een andere getuige nemen! Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn beste vriendin die de dag na onze trouw uitgerekend is. Dit is uitermate vervelend en bijna niet te doen. Ofwel is ze net bevallen en ligt ze nog int ziekenhuis ofwel gaat ze net bevallen... Ik heb ook iemand anders moeten kiezen. Voor de Wet moet je ook redelijk zeker zijn wie je getuige is vermits dit ook allemaal wettelijk in orde gebracht moet worden e.

K
7-7-2007
 Meld misbruik19-8-2008 17:47:15

Heb hetzelfde voorgehad, mijn schoonzus is bevallen 10 dagen voor onze trouw. Gelukkig was ze mijn getuige niet, want ze is enkel naar de receptie willen komen, niet naar het feest of het eten 's middags met de familie, daar had ze geen zin in...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...