Nu Online
Momenteel zijn er 659 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Het enige dat ik niet zie zitten

18-8-2008 14:31:21
Hallo iedereen

Op mijn teller staan er nog 270 dagen te gaan en de voorbereidingen voor ons huwelijk lopen heel vlot. Er is echter maar 1 ding waar ik enorm tegenop zie, het kiezen van mijn jurk. Ik heb een maatje meer en heb dus echt schrik om een winkel binnen te stappen en een jurk te vinden die mij past. Het gaat zelfs zo erg dat ik al verschillende keren nachtmerries en slapeloze nachten heb gehad. Ik weet het hoor, het zit vooral in mijn koppeke maar toch. En als je sommige verhalen leest van andere dames/bruidjes hoe die behandeld worden in sommige winkels, dan gaat mijn zin nug vlugger over. Maar goed, ik wou dit gewoon even kwijt op een forum waar vooral andere bruidjes een luisterend oor kunnen zijn want mijn partner zegt: "maar hoe is dat toch mogelijk, zo een stresskonijn zijn voor een jurk". Anders is hij wel een schat van een partner hoor. Maar eens ik aan mijn zoektocht zal beginnen, zal het misschien al bij al nog wel meevallen en heb ik me weer eens zorgen lopen te maken om niks.
O ja, mocht er iemand ervaring hebben met Couture Anny te Gent, dan hoor ik het graag want dit is één van de eerste winkels waar ik zal langsgaan.

Groetjes
Véronique

Veronique
15-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 541

nele
16-5-2009
 Meld misbruik18-8-2008 14:40:12

hey veronique , ik zit ook met hetzelfde probleem dat ik iets struizer ben, mijn vriend vindt dat allemaal niet erg , maar inderdaad een kleed kiezen is dan veel moeilijker voor ons, ik ga naar antwerpen naar het bruidsparadijs kijken , maar denk niet dat ik een gewoon trouwkleed neem maar eerder een 2 delig pakje broek met kleedje

veel liefs
Nele

Kim
28-3-2009
 Meld misbruik18-8-2008 14:43:33

Hoi Veronique

Ik heb zelf kledingmaat 46. Maar dat resulteert al snel in maat 52 qua trouwmaten. Ik moet zeggen dat ik bij de winkels waar ik langs ben gegaan, niet vreemd werd bekeken. Ik ben van de Kempen, dus das wellicht wat ver voor je.
Gewoon doen dat shoppen, ik vond het heel leuk en had dat zeker niet verwacht.
Groetjes
kim

Shari
29-9-2008
 Meld misbruik18-8-2008 14:56:14

Hey,

ik zie dat je naar Gent zou gaan, dus wellicht ben je van die kanten.
Je moet echt eens naar bruidsmode Cony gaan. www.cony.be

Ik trouw over 11 dagen en heb daar mijn kleed gekocht. Zeer vriendelijk en goede service!!!

Groetjes en succes ermee!

nele
16-5-2009
 Meld misbruik18-8-2008 14:57:29

@ KIM, ik ben ook van de kempen waar ben jij jou kleed gaan halen

nele

Els
27-9-2008
 Meld misbruik18-8-2008 15:08:59

Hallo,
ik ken het probleem maar dan in de omgekeerde richting. Het kleedje dat ik heb gekozen ben ik zaterdag voor de eerste maal gaan passen en het was nog veel te groot. Mijn boezem is ook niet van de grootste, hebben ze daar een uur gepruld om er toch wat volume in te krijgen.

Ik kan je verzekeren dat de andere kant ook heel moeilijk is.
Sucees alvast, maar maak je niet ongerust, je gaat zeker iets vinden!!

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik18-8-2008 15:17:54

Hoi iedereen

Hartelijk dank voor jullie reacties, dat kan een mens toch deugd doen hé :-)

Groetjes en voor de bruidjes die binnenkort trouwen (en alle andere ook natuurlijk) wens ik jullie een hele mooie en fijne dag toe.

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik18-8-2008 15:27:39

Hey Veronique,

Niet wanhopen: ik zat een kleine 9 maanden geleden ook te stressen omdat ik ook een (paar) maatje(s) meer heb ;-)

Maar ik heb mijn kleed gevonden bij Boetiek Maya in Hemiksem. Vorige week zaterdag was mijn eerste pas en ik moet zeggen: ik schrok van mezelf. Ik zag er helemaal niet uit als een bruid met een maatje meer!

Ik had jaren geleden zo eens een bruidje gezien toen we langs een gemeentehuis reden (weet al niet meer hetwelke) en die vrouw zag er uit als een gigantische meringuetaart en daar had ik dus schrik voor.

Maar als je een kleedje (of broekpak of wat dan ook) kiest dat jou flatteert, dan merk je zelfs helemaal niet dat je een maatje meer hebt. Neem het van mij aan: ik kan het weten, want ik heb normaal maatje 48-50 (al naargelang het land van herkomst haha)

Veel succes bij het zoeken van een trouwkleedje en probeer er van te genieten!

Groetjes
Ines
3/10/2008

Daphne
20-9-2008
 Meld misbruik18-8-2008 16:00:04

Couture Anny was de eerste winkel waar ik ben langs geweest en ik ben daar wel goed bediend geweest. Ik had het passen van kleedjes ook steeds uitgesteld omdat ik op dat moment confectiemaat 44 had. De meeste pasmodellen die er hangen zijn in vrij grote maten, dus je zal je zeker kunnen passen en misschien wel jouw ding vinden. Ik heb er uiteindelijk niet gekocht omdat ik bij Jagré mijn kleed heb gevonden. Daar is de service trouwens super.
Groetjes en veel succes
Daphne

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik18-8-2008 16:00:57

@ Ines

Inderdaad dat is mijn grootste vrees, eruit zien als een meringuetaart of als een jutezak. Vind jouw berichtje wel heel grappig en voel me al een stuk geruster :-)

Enne, wees gerust, van al de rest ben ik volop aan het genieten hoor.
Bedankt voor je berichtje.

Sarah
30-5-2009
 Meld misbruik18-8-2008 16:43:04

Meid,

Ik kan me niet voorstellen dat je jou droomkleed niet gaat vinden. Ik zit ook in hetzelfde schuitje. Ik ben van Limburg en heb mijn kleedje hier dus gekocht. Die vrouw heeft mij helemaaaal niet verkeerd bekeken, terwijl ze geen enkel kleed had in mijn maat! Ze heeft toch de moeite gedaan om mij een zo goed mogelijk beeld te geven van de kleedjes die ik 'aangetrokken' heb. (Ik heb mijn armen door het topje gestoken en de rok voor mij gehangen :-) was geen zicht maar kom ;-)) En ze heeft er voldoende tijd voor uitgetrokken. Het stof voor mijn kleed heb ik al besteld. In oktober worden mijn maten opnieuw genomen en wordt het kleed op maat gemaakt. Als ik je één tip mag geven: neem een tweedelig set. Ik heb een haltertop en een rok met een kleine sleep. De haltertop wordt ietsje langer gemaakt zodat het mijn buik wat verdoezelt. Dat is dus het voordeel aan twee stuks ;-)
Pas vooral enkele verschillende modellen. Dat heb ik ook gedaan en zo heb ik gemerkt dat met mijn postuur het haltertopje het beste paste, wat ik helemaal niet gedacht had!!

Maak je geen zorgen. Ik zeg altijd dit: mensen die me zo niet willen bekijken moeten maar naast me door kijken, daar is nog plaats genoeg ;-)

Het is JOUW dag!! Geniet nog van de voorbereidingen!
Groetjes,
Sarah

www.30mei2009.bruiloftsite.nl

Nele
11-10-2008
 Meld misbruik18-8-2008 17:08:43

Dag Veronique,

Jouw schrik klonk me heel bekend in de oren. Ook ik heb een maatje meer (48), en wilde er niet als een slagroomtaart uitzien, maar een stralende, stijlvolle bruid.
Passtress op zich had ik niet, maar wel stress om iets te vinden 1. wat bij mij paste en 2. wat ook nog mooi was.
En ik heb ook 2 stuks laten maken (bij Issa Moda in Hasselt), en ze passen inderdaad alles aan. Vorige week eerste pas gehad en ik vond mezelf echt stralen en helemaal niet dik. De slechte puntjes waren verdoezeld.

Voordeel van Couture is dat ze het volledig kunnen aanpassen naar jouw behoeften. Dat kon bijvoorbeeld niet bij confectie (grote boezem = stof te kort en buikje kwam er onder uit). Nu totaal geen probleem meer.

Groetjes
Nele

Nathalie
13-6-2008
 Meld misbruik18-8-2008 18:19:50

Dag paniekerige bruidjes met een maatje meer....

Ik was ook zo'n panniekerig bruidje ondertussen ben ik gehuwd sedert vrijdag de 13de juni. En ik voelde me geen boule de berlin of een ander soort banketgebak.

Als je wilt veronique laat je email achter ik stuur je een foto door van mijn jurk dan kan je zelf beslissen hoe ik eruit zag.

Mijn jurk komt van huis paula te Veurne, das een man en vrouw van stuk in de 50 en het zijn er ook met een maatje meer :-) en ik voelde me daar zeer op mijn gemak ik wou absoluut niet geholpen worden door een superslank verkoopsterke ik zit vol van de complexen en zou er dan nog meer hebben vrees ik.

Succes met je zoektocht en geloof me het lukt je ook wel.

lieve knuffels
Nathalie

Kim
28-3-2009
 Meld misbruik18-8-2008 18:46:33

@ Nele

Ik ben bij Liliane Claes gaan passen in Herentals en dat was super. Spijtig hadden ze daar het kleed dat ik wou niet, ze hadden stukken uit de collectie van Modeca, maar niet wat ik wou en ben ik terecht gekomen bij Le Chapeau in Antwerpen, ook daar werd ik vriendelijk geholpen.
Groetjes
Kim

Sylvie

Meld misbruik18-8-2008 22:03:55

Hey Veronique,

Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor.
Ook ik heb een maatje meer en zat er echt ook mee in om een bruidswinkel binnen te passen en dat die kleedjes mij allemaal niet zouden passen of dat 'k daar gelijk een meringuetaart zou rondlopen, mo echt 'k heb verschoten van de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de verkoopster. K ben eerst bij Liliane Claes langsgeweest, echt een hele toffe verkoopster, mo vond er niet echt m'n droomjurk en ben dan naar Scarpellini geweest in Oostende en daar heb 'k m'n droomjurk gevonden, echt een supertoffe mevrouw en ze zegt onmiddellijk waar je mee staat en waar je totaal niet mee staat, ook als je er mollig of slank mee toont, echt ze is rechtuit en dat heb 'k graag, zo weet je onmiddellijk waar je staat.
Echt een aanrader! En, slaap maar op je beide oortjes hoor, je hoeft je echt geen zorgen te maken:-)

Groetjes,

Sylvie
27/09/2008

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik18-8-2008 22:22:54

Hallo iedereen

Hartelijk dank voor jullie talrijke berichtjes. Zoals ik al eerder zei, daar kikker je van op.

Liefs
Veronique

karlien
28-6-2008
 Meld misbruik18-8-2008 23:02:46

k wil je toch ook noeg even een hart onder de riem steken hoor.
Ik ben ondertussen 51 dagen getrouwd, en heb een prachtige dag gehad.
Ondanks het feit dat ik ook een maatje meer heb, heb ik volgens iedereen gestraald.
Ik heb het kleedje van mijn dromen gevonden.
OK, ik ga er in geen enkel kleed uitzien als een model, maar je moet iets vinden dat je flateerd.
Als je wil mag je ook mij mailen voor foto's. (kanien_tje@hotmail.com)
Dat vond ik nl een echte opkikker. Zien hoe ook een bruid met een maatje meer kan stralen
Geniet vooral van het passen
Groetjes

Elke

Meld misbruik19-8-2008 13:20:45

Hallo,

Ik maakte me ook eerst wat zorgen. Ik ben namelijk maar een meter 50 en had schrik dat ik eruit zou zien als een mollig bruidsmeisje.
Maar voor iedere vorm zijn er stijlen die flatterend zijn.
(waar die meringuetaarten waarschijnlijk een verkeerde keuze hebben gemaakt).

Ik heb een getailleerd kleed, dat in de zij werd ingenomen en dat erg afslankend werkt. Ik wist dat ik voor zoiets moest gaan. En een diepe V-hals, want ja, het voordeel van wat molliger te zijn is natuurlijk dat je een volutueuze look kunt nemen :-)
En verder, omdat ik klein ben, heb ik alles heel sober gehouden, geen drukke prints, geen froesjels overal, gewoon effen.
En het is echt mooi hoor!
Ik zie er een maat slanker uit dan in gewone kledij!

In het Bruidsparadijs hebben ze mij heel erg goed geholpen, de pasvormen zijn in de grootste maat, dus dat zal geen probleem zijn. En als ze ergens onvriendelijk zijn, zou ik me gewoon omdraaien en buiten stappen. Een bruid moet zich goed voelen in haar vel en in haar kleed, en daar moeten ze in de winkel aan bijdragen.

Veel succes!

Elke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info