Nu Online
Momenteel zijn er 306 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen voor de wet

18-8-2008 19:34:23
Hallo Bruidjes

Ik hoor hier dat sommigen op 2 verschillende dagen trouwen. eerst een dag voor de wet en enige tijd later voor de kerk. Nu is mijn vraag, als jullie eerst voor de wet trouwen, doen jullie dan ook al jullie trouwkleed aan enzo, of houden jullie alles voor jullie trouwdag voor de kerk (+ huwelijksfeest)..
Want wij zitten ook een beetje verveeld met de uren dat we "vrij" hebben tussen trouwen voor de wet- en voor de kerk en daarna de start van ons feest. Daarom dat we misschien ook in overweging nemen om op 2 verschillende datums te trouwen. Zodat we later voor de kerk kunnen trouwen en zo met geen open tijd zitten voor de start naar ons feest.
Bedankt!

xxx isabelle
www.isabellecarlo5juni2009.bruiloftsite.nl

isabelle
5-6-2009
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1446

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik18-8-2008 20:09:54

Hoi Isabelle,

wij trouwen ook op verschillende dagen voor wet en kerk omdat de locaties (Leuven en Noord-Limburg) te ver uit elkaar liggen. Op de dag van onze wettelijke trouw ga ik gewoon een mooi kleedje aandoen, daar moet ik nog iets voor kopen. Mijn trouwkleed en alles erop en eraan bewaar ik voor onze échte trouwdag: dan trouwen we voor de kerk en hebben we ons feest. Voor ons betekent deze dag veel meer, wij zullen ook altijd die datum beschouwen als onze trouwdatum en niet de dag waarop we voor de wet trouwen (ook al heeft dit officieel meer betekenis).

Groetjes en succes ermee!

Liese
09/05/2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik18-8-2008 20:11:08

Wij hebben dat ook gedaan en eerlijk waar, ik heb daar nog geen minuut spijt van gehad want...ik had twee bruiloften :-)
Wij zijn op 24/12/2007 getrouwd voor de wet en op 16/2/2008 voor de kerk. Fantastische. Ik had op de wettelijke bruiloft een passende broekpak aan met rood en zwarttinten (kerst!) en mijn ventje ook. En...ik kreeg een fabuleus rood bruidsboeket om naar het gemeentehuis te wandelen van mijn schat.
's Avonds vierden we kerst én ons huwelijk enkel met famlie... Heerlijk! Op 16/2 deden we het dan plechtig over met familie, vrienden, collega's,... Ook een droomdag. Het is alleszins fijn als bruid om twee supertrouwdagen te hebben dus ik vind het een echte aanrader!
Groetjes,
Lien, 184 dagen getrouwd :-)))

Kim
28-3-2009
 Meld misbruik18-8-2008 20:55:26

Hoi Isabelle

Wij deden het op 1 dag,maar heb al vaak gedacht dat het op 2 dagen misschien beter was. Voordelen waar ik later aan dacht was, dat je de dag zelf niet zo vroeg moet opstaan, alles veel langszamer kan aandoen, nog voor het kerkelijk huwelijk foto's kan maken en je dus na de kerk direct met de receptie kan beginnen.
Aan de andere kant, heb je dan weer 2 outfits nodig. Veel succes met je keuze.
Kim

Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik18-8-2008 21:03:02

Ook wij zijn in twee dagen getrouwd. En ik heb er nog geen moment spijt van :-).. We hebben twee superleuke dagen gehad en twee keer een feestje. Voor de wet was bij ons in kleine kring. En ik had mij voor de gelegenheid een beetje opgetut en mijn man had een kostuum aan. Nadien hebben we een pik-nick gedaan in de tuin van mijn moeder. Als verassing had zij nog een bruidstaart besteld (ik had altijd gezegd dat ik dat niet wilde omdat we dat "erover" vonden ;-). Een maand later zijn hebben we dan een feest gegeven voor iedereen. En alles meteen achter elkaar. Ceremonie aan de feestzaal, nadien onmiddellijk een receptie met aansluitend diner en dansfeest. Lekker gemakkelijk voor ons en voor de gasten! Geen gedoe met rondrijden en dode momenten!

Je kan onze foto's van de wet en ons feest terugvinden op www.davidenilka.be ....

Groetjes
Ilka

s
1-6-2007
 Meld misbruik18-8-2008 22:27:24

Ik ben enkel voor de wet getrouwd en bij ons was het feest en de wet zelfs op aparte dagen. Tussen die twee op korte huwelijksreis geweest. Ouders en schoonouders vonden het eerst belachelijk, maar achteraf is toch iedereen bijgedraaid.
Ik heb twee dagen hetzelfde kleed aangedaan, ouders en broers hebben hun kleding ook twee dagen gedragen.

Het voordeel van spreiden is dat je meer geniet, relaxer bent en je niet moet opjagen. Wij hadden voor alles rustig de tijd. En vooral je doet je kleed twee keer aan!
Dag van de wet: rustig klaarmaken, naar gemeentehuis gaan, daar de rest ontmoeten, kwartiertje trouwen en dan in kleine kring gaan eten. Daarna zijn we op huwelijksreis vertrokken en we hadden tenminste iets aan onze huwelijksnacht. :-)
Vrijdagsthuiskomen van reisje en zaterdagmorgen weer rustig opstaan. In de namiddag kwamen we ruim op tijd ontspannen aan de feestzaal aan en toen arriveerde naaste familie ook met mondjesmaat.
De mensen van de zaal snapten er niks van. Die hadden meer stress als wij. "Waar is je bruidsboeket? Wanneer komt de rest? Wanneer komen de ouders? Vanwaar komen die?" :-D

Kim
2-8-2008
 Meld misbruik18-8-2008 22:35:24

Ik denk dat dit voor iedereen echt een persoonlijke keuze is. Wij hebben alles op 1 dag gedaan. Mijn man en ik, wij zouden ons er niet goed bij voelen moest het gespreid geweest zijn. Wij hebben ons ook niet moeten haasten, aangezien we pas om 13u45 voor de wet trouwden en om 14u30 voor de kerk. Het voelde allemaal "echter" (voor ons) als alles op 1 dag is en wij hebben er ook nog geen moment spijt van. Maar nogmaal, dit is een persoonlijke keuze en ik kan er ook inkomen waarom mensen dit zouden spreiden.
groetjes
Kim

Annelies
5-7-2008
 Meld misbruik18-8-2008 22:56:54

hoi Isabelle,

wij trouwen ook op 2 verschillende dagen. Reden daarvoor: wij hebben 2 kleine kids (2 en 4jr) en we zagen het echt niet zitten hen erdoor heen te sleuren. Dus wij splitsen de festiviteiten op, eerst wet en etentje, later op het jaar de viering met feest.

Ik draag voor de wet een nieuw jurkje, maar de topjurk blijft in de kast tot de viering.

Succes !!

Sarah
26-4-2008
 Meld misbruik19-8-2008 8:53:22

Wij zijn ook op 2 verschillende dagen gtrouwd. vrijdag voor de wet rond 16u, in kleine familiekring. Met een koud buffetje erna (20 man) bij mijn ouders thuis. De zaterdag zijn we dan voor de kerk getrouwd om 14u. Het leuke was dat we die dag enorm relaxed waren, we waren uiteindelijk al man en vrouw en we hadden de hele voormiddag om ons klaar te maken. Ik ben die dag maar om 9u30 opgestaan (mét m'n kersverse man naast mij). Ik had wel m'n kleed voor de zaterdag bewaard. Voor de wet hadden we iets casual chique uitgekozen.

Ik vond dit een schitterende formule en zou het zo overdoen.
groetjes

Katrien
26-9-2009
 Meld misbruik19-8-2008 9:45:57

Wij trouwen ook op 2 verschillende dagen. Ik vond het wel een beetje raar om dan 2 verschillende huwelijksdata te hebben, daarom hebben we de keuze gemaakt om nu op 26 sept voor de wet te trouwen en op 26 sept 09 trouwen we dan voor de kerk.
Voor de wet heb ik een leuk coctailkleedje gekocht met stola en hoedje, voor kerk moet ik nog mijn bruidsjurk uitzoeken.
Voor de wet gaan we in een kleine kring gaan eten en bij de kerk is er dan een groot feest voor familie en vrienden.
Wij hebben geopteerd voor twee verschillende data om meer tijd voor elkaar te hebben op de trouwdag en onze feestzaal ligt ook wat ver. Door de feesten op te splitsen hebben we voldoende tijd voor 2 recepties.

groetjes

Stephanie
8-8-2009
 Meld misbruik19-8-2008 10:47:22

Hellokes,

Ten eerste een dikke proficiat aan iedereen de bruidjes in spé en de getrouwden :-)

Oorspronkelijk gingen wij ook alles op 1 dag doen maar dan uiteindelijk achteraf gezien gaan we het toch in 2 dagen doen voor verschillende redenen.
- als we de vrijdag voor 16u trouwen is het voor niets, trouwen we na 16u of de zaterdag dan loopt het snel op tot 250€, wat wij toch vrij belachelijk vinden als je daar maar 15min zit en gewoon een trouwboekje krijgt waar je dan nog eens 10€ voor dient te betalen.
Dan is er ook nog mijn schoonfamilie, die komen van vrij ver wij trouwen in een boerengat Gavere, zij dienen van Limburg, Antwerpen, Brabant enz. te komen.
Daarom trouwen wij 24/7/09 om 15u voor de wet.
En zaterdag 25/07/09 om 15u voor de kerk. Zo heeft iedereen tijd genoeg om zich klaar te maken en kunnen we nog alle laatste aanpassingen regelen tussen vrijdag en zaterdag (kerk versiering, enz...)

Wat kledij betreft daar weten we het ook nog niet zo goed op misschien doe ik wel 2 trouwkleedjes aan :-) je trouwt tenslotte maar 1 keer alé dat hopen we toch!!!

groetjes
Stephanie

brendy
13-9-2008
 Meld misbruik19-8-2008 12:21:31

Hoi Isabelle,

Wij trouwen ook op 2 verschillende dagen. 6 september voor de wet in Leuven, 13 september voor de kerk in As.
Mijn trouwkleed doe ik alleen aan voor de kerk en het feest. Voor de wet heb ik een kleedje gekocht (een wit linnen kleedje) wat ik achteraf nog kan aandoen en mijn ventje doet een kostuum aan wat hij nog niet zo lang heeft (voor de kerk een "echt" trouwkostuum)
Succes ermee!
groetjes Bren
x
13 september 2008
www.frank-bren.bruiloftsite.nl

isabelle
5-6-2009
 Meld misbruik19-8-2008 17:12:22

Hey bruidjes!

Echt superbedankt voor jullie reacties!
Wij hebben vandaag nu ook officieel beslist om ook in 2 keer te trouwen!
We trouwen voor de wet op mijn vriend zijn verjaardag nl 18 december 2008 en dan voor de kerk op 5 juni 2009!! Ik vind dit echt gewoon SUPER!!
Juist nog één probleempje met mijn vriend zijn ouders. Want we zouden de 18e dan graag na ons wettelijk huwelijk iets met de ouders willen gaan eten, maar aangezien zijn ouders gescheiden zijn en elkaar niet kunnen ruiken of zien, moeten we daar nog een mouw aan zien te passen. Maar voor alles is een oplossing he!!

Dikke kus
Isabelle xxx
www.isabellecarlo5juni2009.bruiloftsite.nl

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...