Nu Online
Momenteel zijn er 224 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

spelletjes tijdens huwelijksfeest

18-8-2008 21:13:14
Hallo,

Heeft iemand soms een idee van welke spelletjes men zou kunnen spelen tijdens het huwelijksfeest? ik weet dat de kousenband bijna overal een traditie is maar ik zou dit dan ook op een orignelere manier willen doen? Iemand ideeën???
dank u

Daisy
13-11-2008
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 3583

Gwendoline
7-6-2008
 Meld misbruik19-8-2008 11:21:11

Hallo Daisy,

Wij hebben ook met de kouseband gewerkt via een tombola. Dit ook om een extra centje te hebben om mee te nemen op huwelijksreis. Ik had aan twee mensen gevraagd om lotjes te verkopen, wij verkochten dit aan een prijs van 1 euro per lotje.
Daarna mogt de gelukkige winnaar bij mij de kouseband komen afdoen. Dit zorgde voor een enorm succes want er werden veel lotjes gekocht voor de vrijgezellen in de zaal!!
Het heeft ons een aardig bedrag opgeleverd ook(200euro)!
Onze dj speelde mee en maakte het enorm spannend, en dan mogt de uiteindelijke winnaar zijn prijs in ontvangst komen nemen!! Het was heel leuk en er zat veel ambiance in. Ik wou dit in het begin niet doen maar mijn man vond dit heel leuk, achteraf ben ik blij dat ik het gedaan heb, het was echt geslaagd!!

Groetjes
Gwendoline

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik19-8-2008 18:16:14

pas toch op met spelletjes. kan veel tijd in beslag nemen en is niet altijd even plezant... lijkt leuk op voorhand maar op het moment zelf kan het langdradig zijn en het stelt enkel het dansfeest uit!
groetjes
kim

kris

Meld misbruik20-8-2008 11:36:18

bijna overal een traditie?
Dat denk ik niet, vooral langs franstalige kant is het daar de traditie maar hier in Vlaanderen wordt dat niet zo veel meer gedaan. Op 22 jaar dj, heb ik dat hier in Vlaanderen een 5-tal keren meegemaakt.
Ik pakte het in het kort als volgt aan:
Iemand ging rond met een hoed: wanneer één van de mannen een gift deed dan ging de rok van de bruid een beetje omhoog... zo verder tot de kousenband zichtbaar wordt. Diegene die de laatste gift had gedaan mocht de kousenband met z'n tanden uitdoen. Om alles een beetje spannender te maken mochten de vrouwen ook meedoen: wanneer zij een gift deden dan ging de rok een stukje naar omlaag. Zo kan je als dj perfect de mannen tegen de vrouwen uitspelen (een soort van wedstrijd), is er ook ambiance en is het ook wel spannend.
Wel opletten, zoals Kim hier zegt, dat het inderdaad allemaal niet te langdradig wordt!
Greetz
dj Kris

Daisy
13-11-2008
 Meld misbruik20-8-2008 11:55:56

ja blijkbaar is het niet overal een traditie om dit te doen maar ik zou toch graag de kousenband weggeven omdat velen van de uitgenodigden het me toch zowieso gaan vragen hoor. Ik wou het dus als het volgt aanpakken want ik wil niet dat mensen geld moeten geven om de kousenband de hebben. Ik krijg al genoeg cadeautjes.
Het spel : 50 opgeblazen ballonnen waarin kaartjes steken. Er zijn maar 10 winnende kaartjes. Iedereen die graag de kousenband wil winnen mag de balonnen kapot prikken en proberen een winnende kaart te vinden. De 10 winnaars komen naar voor en doen mee aan een stoelendans. De dj stopt de muziek en zegt wat ze in de zaal moeten gaan halen (gsm, eetlepel, briquet, wc-papier, etc...) de 2 laatste die overblijven moeten als slot de bruid vinden (want ik zal me ondertussen verstopt hebben). Ze moeten mij dus vinden en me op tafel gaan zetten. Diegene die dat kan mag de kousenband uittrekken. Wat denken jullie hiervan?

kris

Meld misbruik20-8-2008 12:18:07

Daisy,niet slecht bedacht eigenlijk...

alleen (denk ik) dat het iets te lang gaat duren. Ik zou het dan gewoon bij die stoelendans houden, zonder de opdracht iets in het publiek te gaan halen (vooral dit zal te lang duren!). Gewoon eenvoudig de gelukkige kandidaten die een kaartje hebben een stoelendans laten doen, muziek draaien, muziek stoppen, plaatsnemen op een stoel, en je zet uiteraard altijd 1 stoel minder en zo valt er telkens iemand af tot er nog eentje overblijft, die de kousenband mag afdoen... Als je jezelf wegstopt ga je een stukje van de ambiance missen...
Het is maar een persoonlijke bedenking hé, 't is uw feest dus jij bepaalt zelf wat je ermee wil doen.
Greetz
dj Kris

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...