Nu Online
Momenteel zijn er 625 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bruidshuis of Le Chapeau?

20-8-2008 8:32:07
hoi bruidjes,

Ik ga mijn eerste afspraak maken voor een trouwjurk te passen/kopen...
Mijn vraag.. Bruidshuis of Le Chapeau?
Waar werden jullie het beste ontvangen/geholpen? Zijn de prijzen ongeveer hetzelfde?

Gr Karen

Alvast bedankt

Karen

Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 595

Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik20-8-2008 9:00:45

Bruidshuis ben ik niet geweest, over Le Chapeau kan ik enkel met veel lof spreken! Ik wordt telkens geholpen door Aude, en je kan je niemand behulpzamer en vrolijker voorstellen.

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik20-8-2008 9:09:16

Hoi,

ik ben tot nu toe heel tevreden over Le Chapeau, maar ik heb het nu wel over hun winkel in Bree en niet die in Antwerpen. Het kiezen van een trouwkleedje was een zalige ervaring: ze namen er de tijd voor, gaven tips over wat kan en niet kan met mijn figuur en ze waren helemaal niet opdringerig. Toen ik op het laatste twijfelde tussen een kleedje van 1300 en een kleedje van 1800 euro zei de verkoopster zelfs dat ik ten eerste veel mooier was met het kleedje van 1300, en dat ik met het geld dat ik zo uitspaarde mijn schoenen en lingerie enzo kon kopen.

Toen ze mijn voorschot ontvangen hadden, hebben ze mij ook gebeld om te zeggen dat mijn kleedje die dag nog besteld zou worden. En toen ik gisteren belde om te vragen of ik nog eens mocht langskomen om te passen (met mijn zussen die er de eerste keer niet bij waren), was dat geen enkel probleem.

Veel succes, en geniet ervan, het is echt fijn!

Groetjes,

Liese
09/05/2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik20-8-2008 9:36:40

Hallo
ik ben in beide winkels geweest.
Groot voordeel van Le Chapeau vond ik de aparte heel ruime paskamers, bij het Bruidshuis staan alle paskamers naast elkaar in de winkel. Bij le Chapeau hebben ze me veel meer jurken laten zien en passen tot ik uiteindelijk had gevonden wat ik zocht. Ik ben er tevreden over. Wij mochten een prijsklasse opgeven en ze hebben me geen duurdere jurken laten zien.

Caroline
23-5-2009
 Meld misbruik20-8-2008 9:39:05

Hey,

Ik ben vorige maand een eerste keer gaan passen bij Le Chapeau. Aangezien we pas in mei 2009 trouwen vond ik het nog wat vroeg om in juli reeds een trouwkleed vast te leggen. Bij het binnenkomen van de winkel had ik dit ook onmiddellijk tegen de verkoopster (eveneens Aude) gezegd. Ze maakte er geen probleem van en bleef even vriendelijk. Ze weet eveneens perfect wat bij je staat en wat niet. Na een kort gesprekje over welke stijl en zo, liet ze een paar jurken zien. Eén van de eerste jurken was echt volledig mijn stijl en ik stond er bovendien fantastisch mee. Omdat ik geen overhaaste beslissing wou nemen heb ik hem toen nog niet besteld maar heb ik een afspraak gemaakt voor 6 september. Het is mijn bedoeling om dan definitief mijn keuze te maken, al denk ik niet dat ik dan nog van gedacht ga veranderen. Tot nu toe ben ik echt zeer tevreden van de service bij Le Chapeau. Ik kijk alvast volop uit naar mijn volgende passessie op 6 september.

Alvast véél pasplezier!

Caroline

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik20-8-2008 9:40:36

Hoi Karen,
Het Bruidshuis is fantastisch. Ik heb er mijn kleedje niet gevonden, maar de de verkoopsters zijn enorm behulpzaam. Ook de eigenares is super. Ze hebben erg veel moeite gedaan.

Le Chapeau in Antwerpen kan je beter wegblijven. In het begin is het niks anders dan tralala, maar wanneer je stuk af moet zijn om mee te nemen....
Mijn sluier komt van daar. Er moesten extra steentjes worden opgenaaid en er moest een kammetje op. Samen met de naaister en 2! verkoopsters hebben ze me daar geholpen. Super dus, dacht ik. Toen ik mijn sluier ging afhalen, om 10u 's morgens,volgens afspraak, was hij eerst niet te vinden. Na een half uur kreeg ik hem te zien, en de kam stond er niet op... Dit zouden ze wel even fixen, "duurt maar 10 min."... Na nog eens 45min was het klaar. Ik was licht geïrriteerd, want ik was grandioos te laat op mijn volgende afspraak (pasbeurt kleed).
Maar goed, ik betaal hem, ook de extra kosten van de steentjes en de kam. Wanneer ik mijn kleed paste en de sluier opzette bleek dat de extra steentjes er gewoon niet opzaten!! Ik werd razend! Ik ben direct teruggegaan, en kreeg alweer een andere verkoopster (heb niet 1 keer dezelfde gehad, en die waren ook steeds spoorloos verdwenen).
Ondertussen was het al 14u... De naaister werd er bijgehaald, en die wist zogezegd van niks! Ze heeft dan nota bene met mij de plaats van de steentjes bepaald, de allereerste keer. Ik mocht hem dan om half 5 komen halen, want ja, ze hadden wel andere prioriteiten...
Eind goed al goed, om half 5 was hij klaar, perfect in orde. Maar je moet niet denken dat er een sorry afkon!
Echt meid, blijf daar weg! Als ze al zo'n fouten maken met een sluier mag ik er niet aan denken wat ze doen met een kleed! En goedkoop zijn ze niet!

xxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
al 11 dagen getrouwd

Kim
28-3-2009
 Meld misbruik20-8-2008 10:06:09

Hoi Karen

Ik heb mijn jurk bij Le Chapeau gekocht. Ben daar 3 keer vriendelijk ontvangen, want ja zolang heeft het geduurd voor ik mijn jurk definitief kocht. De eerste keer was ik daar met een vriendin, ik heb een maatje meer en ze gaven echt advies over wat me zou staan en niet, ook het intake gesprek vond ik zeer goed. Zodat je een prijsklasse kunt geven en je niet een kleedje past dat ver boven je budget is en waar je alleen van kunt blijven dromen.
Nadien ben ik met mijn zus terug geweest voor 2 kleedjes te passen, waar ik tussen twijfelde, heb ik beslist welk ik zou nemen en ben ik een week later met mijn ouders het kleedje gaan kopen. De paskamers zijn zeer ruim. We kregen na de verkoop ook een glasje cava of iets anders om te drinken.
Volgende pas is begin december. Maar tot hiertoe is alles vlot verlopen.
Groetjes
Kim

vanessa
17-5-2008
 Meld misbruik20-8-2008 10:43:18

ik ben bij le chapeau in bree geweest..ik had al een beeld van hoe ik mijn jurk wou,en toen ze vroegen heb ik dat dan ook gezegd:"geen kant,geen versieringen en zonder bandjes"
nu kwamen ze af met alleen maar van die jurken! toen ik zei dat ik ze niet mooi vond(zelfs toen ik ze aan had)zei ze grofweg "gij weet ook wel wat ge wilt he" dus ik herhaalde nog eens wat ik NIET wou,toen zei ze "jah ga eens bij nicky vankets kijken"en weg was ze..
daar heb ik mijn jurk dus niet van gekocht!
maar iedereen heeft andere ervaringen natuurlijk

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik20-8-2008 12:31:21

Ik kocht t mijne in Le Chapeau in Antwerpen. Ze waren heel vriendelijk bij de eerste pas zelfs toen ik zei dat ik de dag erna een afspraak had in een andere winkel.

LEuke paservaring, veel plaats, een tiental kleren om te passen en dde verkoopster hebben echt wel ervaring. Ik had Caroline dacht ik. Ze zei ineens "wacht even ik haal HET kleed dat jij wel mooi zal vinden" en dat is het dan geworden!!! Mijn prijsklasse ...

Toen ik voor de eerste pas ging alles ook goed. Toen ik ging afhalen en enkel papa meekon zag ik pas thuis dat het niet zooo mooi genaaid was achteraan. Dat is ook gescheurd op de dansvloer! Mijn niet zo lieve stiefschoonmoeder is op mijn sleep gaan staan met jammerlijke gevolgen...

We kunnen het natuurlijk nu wel heel mooi naaien zodat het perfect is!

Als je wil passen in een gemoedelijke sfeer zker bij Le Chapeau Antwerpen op een weekdag!

Karen

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik20-8-2008 23:52:03

Bruidshuis blijf daar maar weg. Ben er pas geweest. Na bijna een uur staan wachten en ronddraaien zijn we het in collére afgebold. Niemand maar dan ook niemand wou ons verder helpen.

Wendy
26-3-2009
 Meld misbruik21-8-2008 12:21:16

Hey,
Ik vond dat men in het bruidshuis niet door had wat bij mijn figuur paste, namelijk een molliger maatje met grote boezem.
En ze drukten hun eigen mening nogal door vond ik. Dat is misschien goed voor iemand die niet weet wat ze wil, maar daar hoor ik niet bij. Ik wou getailleerd, rok in A-lijn, V-hals, halter, eventueel een kleurtje en zeker niet te veel poespas. Ik kreeg mijn A-lijn en kleur, maar ook (te) veel tulle,kant en parels. Een halter en V-hals heb ik dan weer nauwelijks gezien.
Je kan het al raden, ik ben gefrustreerd en zonder kleed terug buiten gestapt.
Wel moet ik toegeven dat ze héél geduldig en vriendelijk waren in het laten passen van de niet-gevraagde kleren en het aanhoren van de commentaren waarom ze niet voldeden aan mijn eisen.

Ik heb het uiteindelijk over een andere boeg (lees: stad) gegooid en ben naar linx in Leuven geweest. Ook super vriendelijk en geduldig, maar deze keer wél met de kledij naar mijn smaak.

Mijn tips: zoek in de boekjes wat je stijl is en ga dan verschillende winkels langs en schrap of onthoud telkens wat je wel of niet leuk vindt aan een bepaald kleed. Blijk je een voorkeur te hebben voor een bepaald merk, ga dan naar een exclusieve winkel voor dit merk, daar hebben ze dan meer keuze.

succes met de zoektocht
wendy

Miranda
6-9-2008
 Meld misbruik21-8-2008 22:02:13

Hoi,

Ik ben in beide winkels geweest en vond het in Le Chapeau toch beter. De ontvangst was beter en ze wisten precies beter met wat ze bezig waren.

Het enige probleem bij le chapeau vond ik dat ze enkel kleine pasmaatjes hebben. Ik heb zelf geen maatje 38 en ik kon dus enkel de kleedjes voorhouden.
Ik had bij mijn eerste pas Rosita. Echt een dame die weet waarover ze spreekt. Ik had aangegeven dat ik de stijl van Linea Raffaeli wel mooi vond.

Ze ging een deel kleedjes halen en ik heb er eindelijk twee opzij laten hangen en dan nadien met mijn moeder terug gekomen om het te bestellen.

na mijn eerste pas had ik schrik dat de rok mss niet mooi ging zijn omdat ik hem enkel voor had gehad en niet aan had gehad.
dus toen ben ik naar het bruidshuis gegaan want daar hebben ze wel grotere pasmaten.

en zoals rosita me voorspeld had was het fantastisch. Ik heb mijn kleed vorige week gaan halen en het is perfect!!
Het zit als gegoten en ze hebben er kleine aanpassingen aan gedaan voor mijn bh en zo; De service bij Le Chapeau was voor mij echt super. Ik zou het iedereen aanraden.

groetjes

Miranda
6 sept 08

Inge
4-4-2009
 Meld misbruik23-8-2008 12:41:55

Hey Karen,

Ik ben echt tevreden over het Bruidshuis! Kreeg wél een hele resem kleedjes om te passen tijdens mijn eerste bezoek (terwijl verkoopster wist dat ik toen maar kwam "prospecteren" wat er aan collecties te vinden was). Was een zeer aangename ervaring! Ze hebben me aangeraden om nog even op de nieuwe collectie te wachten, omdat het kleedje dat mijn voorkeur uitdraagt ook in de nieuwe colectie zal blijven, en misschien zijn er dan ook nog meer gelijkaardige modellen. Ze hebben dus écht niet gepusht om al te kopen, al heb ik denk ik zo'n 12 kleedjes gepast! Ik ben er echt supertevreden over!

Groetjes,
inge

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info