Terug naar overzicht
HeyWij kondigden vorig jaar in september ons huwelijk aan. MIjn ouders waren super fier en zaten hier in de zetel te blinken.Zijn ma stond ons met open mond aan te kijken.We hadden toen al een jaar samen een huis gekocht en hebben een stevige relatie dus ik begreep haar reactie niet.Na de open mond begon ze zo met een vingertje naar mijn vriend te doen van "gij seh..das straf" mijn vriend vroeg toen, had ge dit dan echt ni verwacht en zij "toch ni zo vroeg"Ik had deze reactie ook helemaal niet verwacht ook al is ze geen waterval..maar later op de avond was ze dan toch blij.Ze heeft dit gewoon even moeten laten bezinken.Kun je het er niet met je vriend over hebben wat hij ervan vind?En mssn hen uitnodigen voor een etentje om er eens over te babbelen.Anders blijft het zo een onwennige situatie he..
Hey,Dit is inderdaad niet leuk. Als ik van jou was zou ik toch proberen een reactie uit te lokken door een gesprek ofzo. Anders ga je hier mee blijven zitten en zet het een domper op al de rest. Al de rest waarvan je een volle 200% moet genieten. Zelf heb ik ook nog steeds geen 'woordelijke' proficiat gekregen van mijn eigen ouders. Maar ik ken ze, ze zijn niet goed met woorden/emoties maar ze proberen hun gevoelens te uiten in dingen die ze doen voor ons. Dus ik weet het wel dat ze blij en fier zijn. Dat is genoeg voor mij. groetjes Wendy
Bij mijn ouders was dat ook zo: die zeiden helemaal niets! Ik wist wel dat ze er zeker niet tegen waren, misschien dat het onverwacht was, maar toch... helemaal niets doet echt raar.Ik ben gewoon doorgegaan met plannen en toen de eerste brief van een mogelijke feestzaal toekwam, was mijn ma ineens razend enthousiast.Maar 4,5 maand heeft dat niet geduurd! Moet echt wel een domper zette op jullie gelukkig gevoel. Ik zou haar er toch eens over proberen te spreken, waarbij je vooral de nadruk legt op hoe jij je voelt bij haar stilzwijgen en dat je het niet begrijpt. Is wel ontzettend moeilijk maar wie weet levert het meer op dan je denkt.
tja wij zijn al 7 jaar samen, wonen al 5 jaar samen... zal toch geen grote verrassing geweest zijniedere keer dat we ze zien spreken we over onze trouw maar ze blijft zwijgenmijn vriend zegt dat ze gewoon niet goed is in het uiten van gevoelens, maar laatst hadden we een verjaardagsfeestje voor haar georganiseerd als verrassing en toen zat ze toch openlijk te huilen van blijdschap dus ze kan blijkbaar toch wel emoties uiten dan hèmss moet ik haar er idd op aanspreken, maar ik wil ook niemand bruskeren... :-s
Da's niet leuk zo'n extreem koele reactie. Het is niet verkeerd om je hoofd hierover te breken. Ik zou er ook mee inzitten, maar het helpt je niet dus probeer het toch maar om er niet meer over te piekeren. Ze gaat er plots niet emotioneel van worden. Misschien kan je verloofde er haar eens over aanspreken ofzo? Maar ik denk niet dat je veel meer kan doen.Toen wij het blijde nieuws bij mijn schoonouders gingen zeggen heeft mijn schoonmoeder ook alleen maar verwonderd gekeken en eens met haar ogen gerold. Schoonvader lag in de zetel TV te kijken (kijkt altijd TV) en heeft gezegd: Gelle zijt goed zot.Daar zaten we dan met twee...Gelukkig moesten we het mijn ouders nog vertellen en daar werden we wel goed onthaalt. Mama zat te wenen en in haar eentje een fles Champagne leeg te zuipen. :-D Dat was er in de andere richting erover, maar toch liever zo.
Mijn mama zei ook eerst niets.En toen ik het nog eens vertelde vroeg ze wat dit haar zou kosten. Daar was ik een beetje door beledigd.Maar een paar weken later hadden we een etentje gepland met ouders en schoonouders om de mogelijke locatie te bespreken en dan was ze superenthousiast en had ze misboekjes van andere feesten meegebracht enzo.Mama's moeten zo'n nieuws blijkbaar even verwerken. Zelfs als het er al lang zat aan te komen...Groetjes,Elke
Hey bruidjes, bij mij was het niet mijn mama, maar mijn papa die koel reageerde...zijn reactie: " trouwen? Dat moeten jullie weten"Wij volledig verbouwereerd... Een week later hoorde ik van m'n zus dat hij gezegd had dat hij het ons niet afraadde, maar zeker ook niet aanraadde (mijn ouders zijn gescheiden) En daarna zei hij nog, ja kzal weer in mijne portemonnaie mogen tasten...Erg éé...gelukkig van de rest van de familie wel heel toffe reacties...