TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
19-9-2009
|
21-8-2008 11:17:11
Hoi Annelies,
Ik begrijp je reactie. Als ze A zeggen moet er ook een B volgen natuurlijk. Het ligt wel moeilijk natuurlijk om zo op de man af te vragen hoeveel ze zouden geven. Misschien moet je toekomstige eens polsen bij zijn moeder als hij er alleen is. Dan zal zijn moeder misschien er wel openlijk over praten als jij er niet bij bent.
Ga ervan uit dat jullie niets krijgen en alles wat dan komt is mooi meegenomen...
Groetjes
|
|
Annelies
|
21-8-2008 11:24:31
Mijn aanstaande heeft inderdaad al gepolst als ik er niet bij ben, zonder resultaat.
Ik vind het nu gewoon moeilijk, omdat we enkele dingen aan het schrappen zijn die we wel willen, maar waar we zelf geen budget meer voor hebben (bv. ceremoniemeester, vervoer voor de suite, kapster & macquiage aan huis, ...). Als we van haar nu wel iets krijgen, kan ik deze dingen wel inplannen om mijn droomhuwelijk te organiseren.
|
|
Ans
8-8-2009
|
21-8-2008 11:39:14
Wij zitten een beetje met hetzelfde probleem maar bij ons zijn het mijn ouders die niet zullen betalen omwille van enkele zeer moeilijke financiële jaren die ze gehad hebben (papa heeft tot 2x toe kanker gehad en is nog volop "herstellende", we weten dus niet wat de toekomst hier zal brengen) Mama heeft van in het begin gezegd dat ze zal doen wat ze kan, maar niet financieel. Ze heeft het hier wel heel moeilijk mee vermits ik toch enig kind ben. Mijn verloofde zijn ouders hebben echter altijd gezegd dat ze daar geen probleem mee hadden en dat zij wel iets "extra" zouden doen dan. Ze hebben echter nog nooit gesproken over wat dat "extra" is en ook wij hadden dit graag geweten voor onze budgetplanning. Ik weet dus ook niet hoe ik dit moet oplsossen. Ik ga er gewoon vanuit dat wij ALLES zelf betalen, en alle extra's zijn inderdaad meegenomen...
|
|
els
30-6-2010
|
21-8-2008 12:09:18
Bij ons "sponsert" mijn familie niet, de andere kant wel. We hebben echter gevraagd, dat ze dit als kadoo geven met de trouw. Zo vremijden we dat iedereen zijn inzeg gaat doen, of dat ze het te duur of te simpel vinden etc. Wij weten ook niet wat men gaat geven, maar uiteindelijk doe je het toch voor jezelf, bepaal je zelf welk budget je wil spenderen. 2.5 maanden voor jullie huwelijk zal dit geld toch al opzij staan? Dan maakt het toch niet uit wat ze geven. Iedereen moet uiteindelijk geven waar zij zich het beste bij voelen.
Groeten,
Els.
|
|
Annelies
|
21-8-2008 13:39:27
Bedankt voor de reacties!
Ik ga er inderdaad gewoon vanuit gaan dat we nix krijgen en alle extra is mooi meegenomen.
Maar het moest me gewoon even van het hart. Ook al omdat mijn schoonmoeder niet zo enthousiast is over ons huwelijk. Ze heeft er niets op tegen dat wij trouwen, helemaal niet. Maar het zint haar niet echt dat we alles traditioneel willen doen. Ze heeft dus geen zin om in suite kledij te komen, om haar zoon te begeleiden in het gemeentehuis (mijn vader geeft mij weg), iedereen te verwelkomen bij het avondfeest, te dansen met haar zoon na de openingsdans ,...
Ze zegt dat ze niet voor dat traditioneel 'gedoe' is. Ik kan dit wel begrijpen, maar als wij hiervoor kiezen had ik toch gehoopt dat ze wat enthousiaster ging zijn, in plaats van telkens rare opmerkingen hierover te geven.
Groetjes!
|
|
Sofie
19-9-2009
|
21-8-2008 14:18:33
jouw verhaal klinkt zo een beetje als bij ons. mijn ouders waren ook dol-enthousiast en mijn verloofde zijn ouders hebben ons wel gefeliciteerd, maar de bijklank kwam er toch duidelijk door. van zodra het over "traditie" en de suite ging was het enthousiasme bij moijn schoonmoeder in spe ook al wat verdwenen. het was al direct duidelijk dat ze niet te veel volk wou vragen (betalen maw). nu ja, we zijn er nog efkes van verwijderd van onze grote dag, maar ik hou van hart vast voor het moment waarop alles echt concreet zal moeten worden vastgelegd.
ik heb hen trouwens al 3 maanden niet meer gezien...
ik hou me voor me op te trekken aan het enthousiasme van mijn familie en onze vrienden. zullen wel zien hoe het uitdraait.
geniet van je dag, en als je die extraatjes er graag zou bijhebben, geef haar eens een tip, misschien werkt dat.
veel succes !! en trouwens dikke proficiat met jullie huwelijk !!!!
|
|
wendy
27-9-2008
|
21-8-2008 15:21:36
hey, bij ons net hetzelfde. door de gezondheidstoestand van mijn vader hebben we een kleiner bedrag gekregen en een betaalden ze mijn trouwkleed. best wel genoeg voor mij hoor. maar dan komt het! mijn schoonma vroeg me wat ik nog nodig had!!! ze bedoelde daarmee potten en pannen of dergelijke. we wonen al 7 jaar samen ! als ik dat nog nodig zou hebben is er toch wel iets mis! dus zeg ik tegen haar dat ik liever heb dat ze geld geeft want dat we alles hebben. binnen 6 weken trouwen we en nog steeds loste ze niks! dus heb ik langs mijn neus weg laten vallen dat mijn ouders mijn kleed kochten als cadeau. moet ik dat dan ook doen vroeg ze? ik heb alle moed bij elkaar geraapt en zei gewoon "ja"! zijn broers en zus hebben dat trouwens ook gekregen. ik moet zeggen dat ze tot mijn grootste verbazing akkoord was zonder er woorden aan vuil te maken. misschien kan je het aan boord leggen door te zeggen dat je er misschien niet komt en dat je graag zou weten wat haar bijdrage is. als ze dan toch willen bijdragen zou ze toch mogen zeggen hoeveel! dan weet je tenminste waar je staat en wat de mogelijkheden zijn. succes
|
|
Karen
18-7-2008
|
21-8-2008 20:14:30
Hallo
Wij zjin getrouwd. Mijn ouders hebben hun deel betaald (hun gasten) en mijn kleed, de kleedjes van de bruidskindjes en als cadeau een droogkast.
Mijn schoonmoeder heeft haar deel betaald en de dj als cadeau.
Van mijn schoonvader en schoonstiefmoeder kregen we €75 en een kaartje met daarop "Dit is het moment waarnaar jullie hebben verlangd, Geniet ervan!" gekregen. Ze hebben ook geen enkele hulp geboden bij het organiseren, meedenken, voorbereiden,... . We hebben zelfs aanpassingen moeten doen voor hen voor de zitplaatsen in de kerk en de plaatsen in de suite. Ik verwachtte niet veel maar ik heb meer gekregen van gelijk welke andere gasten...
Zo zie je maar...
Het ergste is dat ik aan die schoonstiefmoeder toestemming moest vragen om met haar man (mijn schoonvader) te dansen bij de dansen na de openingsdans... Dat voelde niet bepaald goed moet ik zeggen.
Je bent dus niet alleen. Karen
|
|
Inge
14-7-2009
|
21-8-2008 23:21:08
Hallo,
't is overal iets denk ik. Mijn vriend zijn ouders zeiden direct dat ze zijn "helft" gingen betalen dus we gingen ervan uit dat ik de helft ging betalen en zijn ouders de andere helft. Ze waren dat al tegen iedereen aan het vertellen maar ondertussen hebben we wel al voor alles voorschotten betaald en dat ook gezegd tegen hen, maar ze spreken niet meer over het feit dat ze de helft gingen sponsoren. Van mijn ouders wisten we al voordat we verloofd waren dat die niets gingen geven dus ik ging er van in het begin van uit dat ik de helft van alles ging betalen en mijn vriend zijn ouders de andere helft. Pff... we zien wel wat we uiteindelijk nog krijgen. Mijn vriend durft er ook niet naar te vragen bij zijn ouders en ik vind dat het niet aan mij is om daarover te beginnen. Denk dat we uiteindelijk toch gewoon alles zelf gaan betalen maar dan mogen mijn vriend zijn ouders wel stoppen met vertellen dat zij zoveel gaan sponsoren... daar krijg ik het van op mijn heupen :-(
Zo zie je maar dat er overal wel iets is...
Ga er gewoon van uit dat je niets krijgt en dan kan je alleen blij zijn als het wel zo is!
Groetjes, Inge
|
|
Kim
2-8-2008
|
22-8-2008 9:23:41
Hoi, Wij zijn ook reeds getrouwd en van in het begin hebben mijn ouders gezegd dat ze de helft van het feest enz gingen betalen en mijn trouwkleed + accessoires (een redelijk groot deel dus). Mijn man zijn ouders hadden eerst gezegd niets, daarna hoorden ze dat mijn ouders wel veel gingen betalen, dus toen kwamen ze af met "jullie krijgen van ons € 2000". Daar waren we al heel tevreden mee. Zijn ouders vonden ook alles veel te duur en het eten te duur en we zullen maar niet teveel mensen uitnodigen. Maar naarmate de dag naderede begonnen zij steeds meer mensen uit te nodigen en wilden ze nog hier en daar extra dingen op de receptie en het feest (terwijl zij zelf maar een bepaald bedrag gaven). Dus toen hebben mijn ouders daar een halt toe geroepen en gezegd dat zij die extra dingen en mensen allemaal niet willen aangezien zij de kosten moeten dragen (wat heel erg logisch is). En ineen zeiden zijn ouders dat ze de andere helft zouden meebetalen alsook mijn man zijn kostuum. Daar waren we natuurlijk nog gelukkiger mee. Maar doordat zijn ouders nu ook een grote brok meebetaalden, wilden ze in alles inspraak hebben en waren ze heel verbouwereerd als we iets beslist hadden zonder hen. Dit heeft heel vaak tot ruzie en discussies geleid. We kregen vaak onder onze neus geduwd "maar wij betalen toch ook mee", waar we heel dankbaar voor waren maar dit was onze trouw! Uiteindelijk hebben we op het meeste onze stempel kunnen doordrukken maar een ideale situatie was het niet. Gelukkig hebben we de dag van ons leven gehad en bleek het achteraf allemaal mee te vallen. Wij hebben niet zo heel veel kosten gehad en iedereen was tevreden. Groetjes Kim
|
|
Liesbet
31-12-2009
|
22-8-2008 14:59:01
Kan je verloofde niet gewoon op de man af vragen hoeveel jullie mogen verwachten? Ik vind dat echt niet zo'n ongewone vraag hoor. Zo'n trouw brengt toch echt wel een hele planning teweeg en sommige beslissingen zijn gewoonweg afhankelijk van het budget waarover je beschikt. Mijn ouders zijn van meet af aan duidelijk geweest over hoe groot hun "donatie" was. Omdat het van de kant van mijn schoonouders niet zo duidelijk was, heeft mijn vriend op een hele rustige manier gevraagd "hoe het nu procies zat". Gewoon niet teveel woorden aan vuil maken! Succes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|