TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Didier
25-8-2005
|
25-5-2005 12:47:01
Hoi Sofie,
Ik kan jullie een ceremoniemeester ten sterkste aanraden. Hij zorgt voor het vlotte verloop van de dag; samenstelling suite, instappen in de wagens/bus, aankomst gemeentehuis en kerk met opstelling suite. Bovendien zorgt hij voor de details waar je zelf niet aan wil of kan denken. Hij neemt bv. de ringen in bewaring, sluit het ouderlijk huis af bij het vertrek, schenkt aan glaasje bij de ontvangst, houdt de beauty case bij, enz... Een ceremoniemeester is discreet maar zorgt er vanop de achtergrond voor dat alles op wieltjes loopt en dat je zelf 100% van de dag kan genieten.
Veel succes,
Didier www.timme-didier.be
|
|
Valerie
3-9-2005
|
25-5-2005 13:26:31
Hallo,
Persoonlijk zijn wij niet voor een ceremoniemeester. Het is zo stijf en hij loopt in de weg voor de fotograaf en videograaf. Als er iets misloopt, dan is dat toch echt geen ramp. Een bruidskindje die niet goed weet wat er moet gebeuren, is zo schattig. Ik zou het dus niet doen. En jullie hebben een bus. Geen gedoe van wie eerst moet voorrijden, want iedereen zit samen. En € 100 is inderdaad niet zoveel.
groetjes Valerie
|
|
Isabelle
19-8-2005
|
25-5-2005 13:47:11
Hoi,
Wij hebben bewust voor geen ceremoniemeester gekozen. Ik vind het eigenlijk verloren geld. Als je van vooraf afspreekt met suite, familie hoe alles zal verlopen, gaan er geen grote problemen zijn. Vb: Mijn broer heeft de ringen, Mijn zus zorgt dat mijn kleed altijd perfect zal liggen, beste vriendin zorgt voor de muziek in de kerk, nonkel is fotograaf, enz... 100 € is wel nu niet zoveel diegene die wij vroegen was vanaf 175€ en meer.
Isabelle
|
|
Els
1-4-2006
|
25-5-2005 13:58:45
ik kan je toch ook een ceremoniemeester aanraden, hij zit vaak dingen die anderen niet zien, en dan heb je altijd iemand achter de hand om onverwachte dingen op te lossen... Dat hij stijfjes zou zijn, dat ligt dan aan de ceremoniemeester zelf, sommigen zijn inderdaad zeer klassiek, anderen zorgen gewoon op een subtiele manier voor het goede verloop... om zelf minder stress te hebben, zou ik er je toch eentje aanraden!
|
|
Ruth
10-9-2005
|
25-5-2005 14:03:06
Wij hebben ook bewust ervoor gekozen om geen ceremoniemeester te nemen. Het is idd niet voor het geld (100 euro is nie zo veel in vergelijking met de rest van de trouw) maar wij willen meer een losse trouw. Als er dan eens iets fout loopt, hoort dat bij de charme van de dag vinden wij! Wij gaan ook taken aan familie en vrienden geven zodat iedereen perfect op voorhand weten wat ze moeten doen. Maar hoe dan ook, een ceremoniemeester of niet, het is en blijft een persoonlijke keuze...
Groetjes, Ruth & Tom 10/09/2005
|
|
els
|
25-5-2005 14:10:18
Een vriendin van mij had ook een ceremoniemeester en zij raadde dat echt aan.
Hij is er op de achtergrond om iedereen juist op te stellen enz. Hun ceremoniemeester had ook TWEE valiezen bij met producten om vlekken uit kledij te verwijderen, een EHBO kistje, naaigerief, extra panty's, ... Allemaal dingen die wel eens vanpas zouden kunnen komen wanneer er een kleed scheurt, iemand een drankje morst op uw kleed enz. Hij droeg ook de camera's van de fotograaf, veranderde de filmpjes, hielp de fotograaf waar nodig.
Allemaal dingen waar je zelf niet meer moet aan denken. Hij heeft ook veel ervaring en kan je zeggen hoeveel snoepjes je aan de kerk moet voorzien en dergelijke meer.
groetjes,
Els en Stefan
|
|
annelies
8-7-2005
|
25-5-2005 15:38:37
hey,
Ik merk dat de meningen verdeeld zijn. Wij hebben er ook voor gekozen GEEN ceremoniemeester te vragen. We rijden wel zelf met de bruidswagen en de chauffeur die dat normaal anders zou doen gaat zo wa zorgen voor de goede verloop. Deuren openhouden van alle wagens en zo. (buiten de bruidswagen hebben we eigen wagens) Verder zorgt hij ook voor de ringen en houdt hij in het oog of iedereen op de juiste plaats staat. Maar éénmaal in de kerk zelf hebben we dus niemand extra. Iedereen mag gaan zitten waar ie wil en de pastoor zal zelf wel teken doen wanneer iederen moet staan of zitten. Zonder zo'n ceremoniemeester komt alles toch wat losser over en minder deftig vind ik.
Ieder zijn keuze, niewaar! liefs annelies
|
|
Lindsay
6-5-2006
|
26-5-2005 10:51:20
Wij hebben er ook voor gekozen om het zonder ceremoniemeester te doen. Mij lijkt het nogal frustrerend en bedrukkend om de ganse dag er iemand bij te hebben die je constant zegt wat te doen. Voor mij mag het wat losser zijn, dat maakt het allemaal zoveel relaxter. Ik maak me echt niet druk om al die protocolaire regeltjes. En je familieleden en naaste vrienden kunnen ook wel een oogje in het zeil houden voor die kleine praktische dingetjes.
|
|
Wendy
12-8-2005
|
26-5-2005 15:52:44
Wij hebben ook een oldtimerbus gehuurd met ceremoniemeester. Eerst gingen we dat niet doen omdat we het wat losser willen. Nu ben ik eigenlijk wel blij dat we er toch een ceremoniemeester bij hebben want die letten op de kleine details waar wij niet aan zullen denken op dat moment.
|
|
Liesbeth
14-5-2005
|
26-5-2005 22:20:19
Hoi,
Ik ben ondertussen 12 dagen getrouwd en wij hadden toch een ceremoniemeester gekozen. We hebben ook getwijfeld maar ik ben nu blij dat hij er was. Het was een heel los iemand, die op een toch wel onopvallende manier de kleine details in orde bracht. Ik had er direct een goed gevoel bij als hij bij ons aan kwam. Hij was zijn geld echt wel waard.
Groetjes,
Liesbeth.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|