TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
LEEN
6-9-2008
|
22-8-2008 10:20:02
dit hebben wij in het begin heel duidelijk aan hen gezegd. ze gaven beide een zeer mooi bedrag en wij hebben dit aangenomen op 1 voorwaarde dat ze zich niet zouden moeien. Als ze het geld gaven met een stukje de verplichting dat ze dan ook een beetje mee mochten kiezen dan mochten ze hun geld houden. wij hebben de meeste dingen aan hen verteld wat we zouden doen maar wel meestal na dat we ze besteld hadden dus dat ze niets meer konden wijzigen. Als ze bij u zich teveel moeien zou ik gewoon niet meer zoveel details aan hen vertellen dan kunnen ze zich niet moeien. is ook met het aantal gasten zo. er zijn blijkbaar verschillende koppels waar de ouders heel veel volk uitnodigen die ze zelf niet kennen , als ze daar dan zelf voor betalen mij niet gelaten maar daar zou ik het ook niet me eens zijn ;-) niet laten doen en zo min mogelijk tegen hen zeggen
|
|
An
|
22-8-2008 10:20:23
hallo,
wat herkenbaar ... toekomstige schoonouders die het beter willen weten. Ik heb alles over mij heen laten gaan, tot drie dagen geleden toen zijn er bij mij wel verschillende emmers water overgelopen. Teveel is teveel ... mijn vriend vond dat ik overdreef, maar gisteren was bij hem de emmer overgelopen ... de schoonouders benoemen het als 'interesse" tonen ipv bemoeien ... nu hebben ze zich al 1 dag stil gehouden!!! ;) Ben eens benieuwd ... het is uw dag! Geloof me moest ik alles op voorhand geweten hebben had ik van het begin af aan gezegd... WIJ REGELEN ALLES zelf, jullie zullen het op de dag zelf wel allemaal zien!!!
veel succes ermee!!
Anx
|
|
Naomi
12-12-2008
|
22-8-2008 10:32:25
Hiere juist tzelfde!! Gisterenavond samengekomen om alles te overlopen, wat n helseketel!! Is echt frustrerend!!
Success!!
xxx
|
|
Anne
|
22-8-2008 10:39:24
Mijn moeder kan er normaal gesproken ook wat van, maar we zijn ook van het begin af aan duidelijk geweest. Plus dat we eerst niet van plan waren om te trouwen en nu we dit wel willen doen is ze hier zo blij om dat ze zich niet op een vervelende manier bemoeit. Want anders hadden we er zo nog 100 extra gasten bij en dat wilden wij niet.
|
|
Kim
2-8-2008
|
22-8-2008 10:57:48
Bij ons was het ook juist hetzelfde. Mijn ouders waren ook overal mee akkoord. Het was onze dag. Beide ouders betaalden ieder de helft van bijna alles en mijn ouders moesten geen inspraak. Maar mijn schoonouders dat was een ander verhaal. We hebben onze keuze van uitnodigingen zelfs moeten veranderen omdat we zwarte genomen hadden en zij vond dit "rouwig" en ze geraakte daardoor in een depressie... Ook ons menu was niet helemaal goed voor de gasten enz. Och ja het is overal iets. Uiteindelijk is het allemaal goedgekomen.
Groetjes Kim
|
|
Yasmine
25-4-2009
|
22-8-2008 11:06:54
Kinkt heeeel bekend.... Mijn ouders tonen echt wel interesse en willen graag weten hoe de voorbereidingen verlopen, maar ze leggen niets op en zijn van het principe dat het onze dag is en het moet zijn zoals wij willen.
Mijn schoonmoeder daarentegen... het is nu zo dat zij bepaald heeft dat ze samen met mijn ouders de receptie zal regelen en beslissen wat er wordt geserveerd. Eigenlijk kunnen we er moeilijk iets van zeggen, want zij betaalt haar gasten en de overgrote meerderheid van de receptiegasten zal van haar kant komen. Waar ik wel een probleem mee heb, is dat mijn ouders - die ook hun eigen gasten willen betalen (maar zonder te verwachten dat zij inspraak hebben) - zo bijna verplicht worden mee te gaan in steeds duurdere prijzen...
Mijn schoonmoeder pas op de hoogte brengen van alles nàdat we hebben beslist, is geen optie want ze is ons altijd net te snel af en heeft zelf offertes aangevraagd bij de cateraar, zonder ons daarover te contacteren. Kwam ze ineens af met een voorstel dat ze heeft ontvangen... Wij hebben zelf nog niet eens persoonlijk contact gehad met de cateraar. Maar we mogen zelf toch nog beslissen wat op het avondfeest wordt geserveerd. Voorlopig :-)
Ik vrees ervoor wat dat gaat geven voor de keuze van de bloemen etc. Ik denk wel niet dat ik haar meeneem om mijn kleed te kiezen...
Probleem is ook dat zij veel dichter bij de feestzaal woont en de mensen daar al kent, net als van de catering en de bloemen.
Ik hoop dat de dag toch nog een beetje op mijn droomhuwelijk zal lijken. Maar ik vrees ervoor, we zijn nog meer dan een half jaar van de trouw verwijderd en er zijn nu al zovele dingen waarop ik heb toegegeven...
|
|
s
1-6-2007
|
22-8-2008 11:10:20
Wij hebben ouders en schoonouders er zoveel mogelijk buiten gehouden van in het begin. Dus buiten een paar opmerkingen kan ik daar echt niet over klagen. Zelfs al moeien ouders zich totaal niet zoals bij ons, een paar kleine opmerkingen die je irriteren komen toch. Al weet ik dat ze dat nooit zo hebben bedoeld. Ouders en schoonouders betaalden elk de helft van de feest, maar we hebben steeds alles zo gekozen dat wij het zelf konden betalen en wij hebben ook alles in eerste instantie zelf betaald. Pas maanden na de feest is hun bijdrage gekomen omdat ze daar echt op stonden. Zo hebben we veel geluk gehad! Alles zelf gekozen en zelf betaald en achteraf de rekening mogen doorgeven.
Als je geen of weinig inspraak wil (behalve eerlijke meningen) dan moet je dat duidelijk maken van in het begin! Dan zijn ze misschien efkes op hun tenen getrapt, maar ik vind beter ze eerst efkes op hun plaats zetten (klinkt strenger dan ik het bedoel) dan achteraf gek worden van het gezeur.
Schoonmama was wel gekwetst omdat we ze er niet bij betrokken, maar ja, dat was dan maar zo. Al vond ik het wel zielig voor haar, maar ik had echt geen zin in een helpende hand. Ik vond de hele organisatie best wel meevallen omdat we van onze trouwdag geen heel gedoe hebben gemaakt. (niet dat ik daar tegen ben, he! alleen moest het bij ons simpel zijn) Zij dacht precies dat je dat met 2 niet kan organiseren. Maar behalve wat afspraakjes maken hadden we niet veel te doen. Ok, kleren kopen en uitnodigingen ontwerpen was wel wat werk.
Mijn mama heeft eens gezegd dat ze champagne wilde ipv schuimwijn. Maar toen ze het prijsverschil hoorde, snapte ze het meteen. Schoonmama wilde dat we voor de kerk trouwde omdat dat mooi is voor de foto's!?! Euh, maar ik wilde geen foto's en fotograaf, dus dat heb ik haar snel duidelijk gemaakt, dat we dat niet van plan waren. Verder heeft mijn moeder nog maanden na de trouw gezaagd over de bedankjes: foto opsturen naar de mensen. Na 6 maanden vroeg ze: ah, gaan jullie dat niet doen? Toen snapte ze precies pas, dat we dat nooit van plan waren. Tuurlijk ging ik dat niet doen. Ik haat foto's van mezelf, laat staan dat ik een foto naar 100man wil sturen.
Ik denk het enige waar ik echt hulp bij nodig had en heel graag wilde was de uitnodigingen nakijken. De tekst hebben we naar hun doorgestuurd om fouten uit te sluiten. En jawel, ze hebben er eentje gevonden!! Ook wel commentaar gekregen over de formuleringen en leestekens. Daar hebben we wel efkes over nagedacht en dan toch ons goesting gedaan.
|
|
els
30-6-2010
|
22-8-2008 12:09:17
We zijn nog maar aan het begin van de voorbereidingen, maar hebben al heel duidelijk gesteld dat het onze trouw is, dat wij alles kiezen en organiseren. Als ze een bijdrage willen geven is dat heel fijn, maar wij bezien het als een kado, en niet als een bijdrage aan het huwelijksfeest. Mijn ouders waren het er compleet mee eens, mijn schoonmoeder, had het zich, denk ik, anders voorgesteld, maar zei nu toch ook dat we gelijk hadden en dat we het moesten organiseren zoals wij het goed vonden, het is tenslotte onze dag. Wel hebben we even geïnformeerd of zij mensen wilden uitnodigen, kwestie van het coorrect aantal uit te nodigen gasten te kennen.
Misschien dus toch een keer vriendelijk maar duidelijk stellen dat het jullie trouwfeest is.
|
|
Liese
9-5-2009
|
22-8-2008 12:22:13
Hoi,
mijn ouders laten ons volledig vrij en willen écht dat we onze trouw organiseren zoals wij het willen. Mijn schoonouders geven wel altijd hun mening (en die komt niet altijd overeen met de onze) en kunnen soms wel eens moeilijk doen, maar tot nu toe zijn er nog geen vervelende situaties geweest. Ik denk dat ze wel weten dat het onze trouw is, en dat we het doen zoals wij het willen.
Toen we zeiden dat we geen receptie wilden (want dat zijn toch vooral vrienden en personeel van onze ouders), was dat prima. Elk ouderpaar betaalt de helft van het feest, en we stellen het echt op prijs dat ze ons onze gang laten gaan.
Groetjes,
Liese 09/05/2009 jurgenenliese.bruiloftsite.nl
|
|
sarah
18-7-2008
|
22-8-2008 13:37:55
Je moet wat jij wilt,het is jou trouw!! Hier was niemand die inspraak wou,we hebben de dag volledig naar onze goesting geregeld,en het is perfect verlopen!! Onze dag is reeds gepasseerd,en we hebben niks dan goede reacties gehad.
Grtz sarah
|
|
Isabelle
4-10-2008
|
25-8-2008 8:42:57
Bedankt iedereen voor deze reacties! Het heeft me echt een hart onder de riem gestoken. Ik zie dat ik niet alleen zit in zo'n situatie. Ik kan er weer tegenaan.
Isabelle
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|