Terug naar overzicht
Wij trouwen de dag voordien voor de wetMaar ik heb wel een vraagje: als jij je man voor de eerste keer wil zien in de kerk (zoals in Amerika vermoed ik), dan ga je niet afspreken om samen te rijden. En wordt het dan niet allemaal wat emotioneel? Ik vroeg het mij maar af...In ieder geval nog veel plezier
Ook wij trouwen de dag voordien voor de wet (in gewone stadskledij). Kwestie van ons niet al te veel te moeten haasten en zo ten volle te kunnen genieten van onze 'ceremoniele' dag! Mijn vriend komt mij wel aan het huis van mijn ouders afhalen. Van ginder uit vertrekt dan de suite naar de kerk.Groetjes!
Hallo Carine!Wij trouwen binnen 10 dagen in de kerk van Boekhoute!Op dat moment zullen we precies 6 maand en 10 dagen getrouwd zijn voor de wet! Ons kerkelijk huwelijk zal voor ons het meest emotionele worden! Voor het wettelijk huwelijk had ik een mooi broekpak aan, voor het kerkelijke zal dat heel wat feestelijker zijn!nog 10 dagen te gaanBjorn en Leenxxx
Bij ons is alles gepland op 1 dag. Onze grote dag. Ik ga wel nog bij mijn ouders slapen en de bruidegom komt nog klassiek de bruid oppikken thuis om dan met heel het gevolg te vertrekken. Wij willen er graag 1 dag van maken en niet verschillende. Wanneer vier je dan uiteindelijk je huwelijksverjaardag achteraf?
Hallo Carine,De burgerlijke plechtigheid heeft morgen plaats! Spannend...we zullen in ieder geval niet kunnen klagen met dat weertje!Op 11 juni ( 2 weken later) huwen we dan voor de kerk. Bij ons is het nogal moeilijk : wij kunnen enkel de onpare vrijdag trouwen.Groetjes,Mieke
Wij doen ook alles op 1 dag, de wet om 10u30 en de kerk om 11u. Dan hebben we de hele namiddag om foto's te trekken en dan rond 16u de receptie en daarna het avondfeest. Ik vind het niet praktisch om het op te splitsen in 2 dagen. De burgerlijke trouw duurt ocharme een kwartiertje. Da kan er echt nog wel bij. En zoals An zegt: dan is het echt je grote dag. Je hebt dan ook maar 1 huwelijksverjaardag.
Ook wij doen alles op een dag: burgerlijk huwelijk en onze vrijzinnige plechtigheid... Ik vind het handiger omdat de fotograaf er dan is voor beide huwelijksvoltrekkingen, ik kan dan mijn jurk ten volle benutten en de mensen die dan naar het stadhuis komen omdat ze anders niet uitgenodigd zijn, zien dan ook mijn jurk... (die mensen zijn voornamelijk leerlingen van me)Een ander praktisch feit: mijn ouders krijgen officieel een dag voor het burgerlijk huwelijk en voor mijn vader is dat belangrijk want hij krijgt heel moeilijk verlof. Dus als we het splitsen is er veel kans dat hij op het feest er dan niet kan bij zijn... Dus praktisch is het voor ons handiger.Groetjes
Wij hebben geen kerkdienst, het burgerlijk huwelijk IS dus voor ons het huwelijk! Op die dag, dus... :-)Wel lekker veel tijd voor foto's en eten... Mijn ouders zijn op twee dagen getrouwd: 10 juli wet en 11 juli kerk. Nu is er altijd discussie in de familie. Mijn ouders vieren hun huwelijksverjaardag op de 10de, mijn grootouders vinden dat niet juist... Ze sturen pertinent een kaartje de dag NA een etentje (of feestje voor een jubilee). Wel grappig!Groetjes,Nele
HalloWij doen alles zelfs op 3 dagen. Men zegt toch altijd dat het zo vlug gaat. Het is ook wel een beetje om praktisch redenen. We wonen in Knokke Heist, maar ik wil persé trouwen in de kerk van Wommelgem (waar ik ben opgegroeid en waar mijn ouders wonen), mijn vriend wil wel het feest in Knokke (of omgeving) houden. Als we alles op 1 dag willen moeten we dus 's ochtends in Knokke voor de wet trouwen, dan naar Antwerpen rijden om voor de kerk te trouwen, daar dan receptie en dan terug naar Knokke voor het feest...We trouwen dus al voor de wet enkele maanden eerder (heel beperkt, met gewoon een gezellig etentje nadien)Op 26 mei 2007 is dan onze plechtigheid met uitgebreide receptie en nadien eten voor de dichte familie. Op 27 mei houden we een trouwfuif.Wij doen het ook zo dat mijn vriend mij voor het eerst ziet in de kerk (op z'n amerikaans). Dit omdat hij zijn ouders allebei heeft verloren, hij kan dus niet samen met zijn moeder door het gangpad lopen. Zo is het minder pijnlijk...Ik denk dat wij de dag van de kerkelijke trouw als huwelijksverjaardag zullen nemen, vermits we zelf niet veel speciaal zullen doen op de wettelijke trouw.GroetjesVicky